Po všechny tři sezóny od svého vstupu do F1 se tým potýkal s nedostatkem financí a nožem na krku. Projekt (pod názvem Campos Meta 1) založili Adrián Campos, při vstupu do F1 se přejmenoval na Hispania Racing a převzal jej José Ramon Carabante, v červenci 2011 se jej pokusila zachránit investiční skupina Thesan Capital.
Nový šéf Pérez-Sala tým přestěhoval do nových prostor Caja Mágica v Madridu a po odchodu svého předchůdce Colina Kollese, bez něhož by se nikdy nepostavil ke svému prvnímu závodu, a dalším přejmenování na HRT zavedl vnitřní řád. To už však bylo příliš pozdě - španělský sen v F1 skončil.
"Nebylo možné pokračovat. Když jsme se rozhodovali, že převezmeme vedení týmu, byla nám slibovaná pomoc, které jsme se nikdy nedočkali," vysvětluje pro El Mundo Deportivo šéf týmu HRT, který na konci sezóny propustil všechny své zaměstnance.
HRT odjelo v Brazílii svůj poslední závod v F1 (foto: HRT F1 Team)
Z možného prodeje čínským obchodníkům sešlo, podporu nenašel ani u Bernieho Ecclestona, který překvapivě uvedl, že pro jeho Formuli 1 by bylo nejlepší, kdyby odešel ještě jeden tým. Podle něj by bylo ideální jen 10 týmů - zřejmě proto, že 11. tým není placen (20 milionů dolarů) z fondu odměn pro týmy, ale přímo ze zisku držitele komerčních práv.