Odpoledne v Brazílii bylo horké, teplota vzduchu přesahovala 32 °C a asfalt byl rozpálený na 49 °C, což znamená, že se pneumatiky budou pilotům snadněji zahřívat. V paddocku se podruhé za sebou objevil Rubens Barrichello, jenž potvrdil, že jeho šance na návrat do F1 příští rok se blíží nule.
Piloti v úvodu jezdili na tvrdých, později přecházeli na středně-tvrdé pneumatiky a delší jízdy s větším množstvím paliva. Na začátku druhého tréninku zkoušeli experimentální pneumatiky pro sezónu 2013 už jen Ricciardo, Petrov a oba vozy HRT.
V neděli má pršet, ale podle inženýrů dnes v F1 neexistuje žádné zvláštní nastavení do deště vzhledem k tomu, že vozy jezdí s maximálním přítlakem už za sucha. Dělají se pouze drobné úpravy, například se mění velikost otvorů brzdových kanálků.
V 17 hod našeho času se jako první vydal na průzkum okruhu Romain Grosjean následovaný Pastorem Maldonadem. Piloti hned najížděli do měřených kol, první čas si připsali Francouz s Lotusem a jezdci Toro Rosso. Romain začátek zvládl nejlépe: 1:16,070 min.
Po dvanácti minutách se do čela propracoval Vettel: 1:15,226 min. Na čele to bylo těsné: Alonso ztrácel 3 setiny, Button 48 tisícin sekundy.
Vozy HRT prostály prvních 40 min v garáži, důvodem podle týmu bylo údajně příliš velké horko. V garáži byl k zastižení pouze Dany Clos. Po půlhodině jezdili všichni stále na tvrdé směsi, výjimkou byl pouze Vergne na středně-tvrdé.
Grosjean jako jeden z první nazul měkčí ze dvou směsí a objevil se na čele (foto: Lotus F1 Team)
Jenson Button byl velmi rychlý v prvním a třetím sektoru a dosahoval vysokých rychlostí na rovinkách (321 km/hod - o 6km/hod více než druhý Vergne), naproti tomu Alonso vládl druhému sektoru a na rovinkách byl pomalejší - Ferrari zkoušelo jezdit s vyšším přítlakem než McLaren. S větším úhlem náběhu zadního křídla než Button jezdil i Hamilton.
Španělovi se podařilo po 36 min propracovat do čela před Vettela - 1:15,150 min (sektory 19,0/38,5/17,3 s). Po chvíli jej předstihl Grosjean (1:14,994 min; 19,0/38,3/17,4), ten už měl ale obutou středně-tvrdou směs.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:
1. Grosjean 1:14,994
2. Alonso + 0,156
3. Vettel + 0,232
4. Button + 0,262
5. Webber + 0,342
6. Räikkönen + 0,377
7. Rosberg + 0,383
8. Hamilton +0,421
Po 50 min se na chvíli na čele objevil Felipe Massa (1:14,553), po necelé minutě jej vystřídal na středně-tvrdé směsi kroužící Hamilton - 1:14,026 min (18,8/37,9/17,1). Vettel ztrácel 0,274 s - 1:14,300 (18,8/38,1/17,3).
Jenson Button u svých mechaniků v průběhu druhého tréninku (foto: McLaren Mercedes)
20 min před koncem zastavil na dráze Charles Pic, který byl dnes potvrzen Caterhamem. Za žlutých vlajek v prostředním sektoru opustil svůj monopost, na vině byl zřejmě alternátor. McLaren Hamiltonovi dává za cíl jezdit s těžším vozem časy kolem 1:19,5 min.
Kimi si v závěru stěžuje na to, že nemá žádnou přilnavost na přední ani na zadní nápravě. Inženýr mu vysvětluje příčinu, příliš vysoká teplota pneumatik.
V závěru se týmy věnovaly simulacím závodu, Hamiltona na čele již nikdo neohrozil. Nejblíže mu ve druhém tréninku byly oba Red Bully v pořadí Vettel - Webber, za nimi se seřadily vozy Ferrari: Massa s Alonsem.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Button - 321,9 km/hod; 2. Pérez - 315,9; 3. Vergne - 315,2; 4. Ricciardo - 314,5; 5. Schumacher - 313,4; 6. Karthikeyan - 313,1; 7. Alonso - 313,0; 8. Massa - 312,7... 15. Hamilton - 311,0... 22. Vettel - 308,1; 23. Webber - 307,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:14,026 |
2. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,274 |
3. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,497 |
4. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 0,527 |
5. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,566 |
6. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,628 |
7. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,643 |
8. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,837 |
9. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,968 |
10. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | +1,103 |
11. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,105 |
12. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,345 |
13. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 1,406 |
14. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,516 |
15. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1,813 |
16. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 1,876 |
17. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,927 |
18. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,022 |
19. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 2,100 |
20. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 2,629 |
21. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 3,218 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 3,649 |
23. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 4,101 |
24. | 23 | Narain KARTHIKEYAN | ind | HRT F1 Team | + 4,113 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ