RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Nemám nějaké zvláštní pocity, musíme být opatrní. Jsem šťastný, že jsme měli hladkou kvalifikaci bez problémů. Včera odpoledne to nebylo ideální, ale takové věci se stávají a mohou se stát znovu.
Nejlepší strategií je nemít hlavu v oblacích a odvést co nejlepší práci. Jsem spokojený, ale zatím nikdo nezískával body. V minulém závodě jsme viděli, jak rychle se mohou věci změnit a start z chvostu startovního pole vám poskytuje možnosti. Budeme se soustředit na závod a cílem je zisk poháru konstruktérů pro náš tým.
Mark Webber, 3.
Jsem spokojený s poslední částí Q3. Musel jsem v poslední části zvládnout problém a zajel silné kolo. Rád bych měl ještě větší rychlost, ale se třetím místem jsem spokojen. Z tohoto místa můžeme zajet velmi dobrý závod. Jsme si vědomi a sledujeme boj o titul konstruktérů. Byl by to pro všechny v Milton Keynes a Renaultu úžasný výsledek.
Christian Horner, šéf týmu
Velmi silná kvalifikace a je to skvělé získat pole position na novém okruhu. Sebastian byl nejrychlejší v každém tréninku a přeměnil to na pole position a je to doprovázeno třetím místem Marka. Oba tak startují z doufejme čistější strany. Silní začátek víkendu, ale bude důležité to potvrdil silným výsledkem i v závodě.
MCLAREN
Lewis Hamilton, 2.
Jsem velmi, velmi spokojen se svým kolem. Viděl jsem, jak byli v druhé části o sekundu nebo devět desetin rychlejší. Nevěděl jsem, kde ten čas získat. Šel jsem do třetí části kvalifikace s tím, že na to budu tlačit jak jen budu moci a všechen ten čas někde získám. Vice jsem ho našel v posledním sektoru. Odjel jsem dvě kola po sobě a překvapivě bylo to druhé rychlejší.
Během toho kola jsem byl všude na limitu. Myslím, že jsem ztratil nejspíš desetinu v poslední zatáčce. V nájezdu jsem něco získal, na výjezdu naopak ztratil, ale stále jsem velmi šťastný z toho, kde jsem. První zatáčka mě neznepokojuje, obávám se ale startu na špinavé straně roštu. Během třetího tréninku jsem z ní zkoušel startovat a je docela kluzká. První zátočina je ale široká a nemyslím si, že se toho dá mnoho pokazit.
Jenson Button, 12.
Bude to dlouhý den. Nemyslím, že bude jednoduché tady předjíždět. Ale bude to zábavné odpoledne. První zatáčka je složitá a při startu uprostřed pole. Před pár závody jsem byl v podobné situaci a nedopadlo to pro mě dobře, takže uvidíme, co zvládneme. Doufám, že předvedeme dobrou show pro všechny americké fanoušky.
Nevím přesně, co to bylo za problém, musíme nejprve projít data. Ale rychlost byla kolem 100km/h, takže tam byl problém. Odjel jsem jedno kolo a naštěstí jsem během něj jel naplno, jinak bych startoval sedmnáctý. McLaren to nebere na lehkou váhu a rozhodně to pocítíme, jako každý technický problém. Ujistíme se, že se to nebude opakovat.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Dnes to byla nesmírně vzrušující kvalifikace, ve které si Lewis a Seb (Vettel) vyměňovali nejrychlejší časy v závěru třetí části, oba na absolutním vrcholu jejich formy. Nakonec Lewis nezískal svou 26 pole position, ale bylo to hodně blízko. Jenson měl problém s plynovým pedálem, což mu zabránilo zajet opravdu rychlé kolo. To bylo zklamáním a je to pro něj frustrující, ale je to skvělý a chytrý závodník, takže se určitě probojuje dopředu.
A co se postupu Lewise týče, můžete si být jistí, že se bude hodně snažit získat o jedno místo víc než dnes. Cílem je vítězství. Včera měl dobré simulace závodu, a i když nikdy nepodceňujeme soupeře, není důvod, proč bychom to nezvládli. McLaren vyhrál 11 závodů v USA a bylo by skvělé, kdybychom z toho udělali 12.
LOTUS
Kimi Räikkönen, 5.
Vlastně jsem dnes očekával těžší kvalifikaci, ale vůz se choval nejlíp za celý víkend, takže se ukázalo, že je docela dobrý. Nastavení není přesně takové, jaké bych chtěl, ale je mu mnohem blíž. Teplejší podmínky vyhovovali vozu lépe a to určitě dělá rozdíl. Start na špinavé straně není možná to nejlepší, ale budeme doufat, že se na okruhu do zítřejšího závodu trochu zlepší přilnavost.
Romain Grosjean, 4.
Budu startovat devátý, ale to je závodění. Chlapi odvedli užasnou práci při výměně převodovky mezi třetím tréningem a kvalifikací, což bylo velice těsné, ale jsme v první desítce i s trestem, takže jde o dobrý výsledek. Kromě problému s převodovkou dnes šlo všechno velmi dobře. Pochopili jsme složitý a vyvíjející se okruh a našli dobré nastavení. Jsem rád, že tam, kde jsem a alespoň budu zítra na té správné straně.
MERCEDES
Michael Schumacher, 6.
Kvalifikace byla lepší, než jsme očekávali. Zvlášť, když jsme po celý víkend a pracovali tvrdě, abychom učinili progres a dosáhli tak slušného výsledku jako dnes. Startovat pátý (po penalizaci Romaina Grosjeana), což bylo příjemnné překvapení a je to pro tým velmi důležité.
Ve třetí části jsem zajel dobré kolo a auto bylo dobré, takže jsem byl schopen maximalizovat jeho potenciál. Bude obrovský rozdíl, jestl startujete v čisté stopě nebo ne. Auto vypadá dobře a rád bych zítra dosáhl maximálního možného výsledku.
Nico Rosberg, 17.
Já jel se starým výfukem. Byla to součást hodnotícího programu pro příští rok. Využili jsme ho včera a rozhodli se s ním pokračovat i ve zbytku víkendu, abychom pomohli učebnímu procesu. Auto bylo dobré, když bylo chladno, ale rozdíl oproti Michaelovi mě odpoledne překvapil. Takže dofám, že závodní rychlost bude lepší a ta výměna bude stát za to. Rozhodně budu chtít získat body.
Ross Brawn, šéf týmu
Dnes to bylo o pneumatikách a neobvyklé číslo v počtu odjetých kvalifikačních kol to dokazuje.U Michaela to dnes šlo dobře. Byl schopen pracovat s pneumatikami a byl to skvělý pokrok pro něj i celý tým, získat šesté místo. Penalizace Grosjeana mu vynesla jedno místo extra, což znamená, že startujeme z pravé strany, což je excelentní.
Nico dnes jel se starým výfukem jako součást programu, abychom se před zimou ujistili, že rozumíme našemu výfukovému systému. Následkem toho bylo pro něj těžké zahřát pneumatiky, což vedlo k takovému výsledku. Zatímco sedmnácté místo je zklamáním a víme, že v jiném autě by Nico mohl zajet mnohem lépe, získáme však kompletní obrázek změn, které uděláme v závodě a potom budeme mít data, které jsme chtěli získat.
FERRARI
Felipe Massa, 7.
Myslím, že start ze špinavé stopy bude hrát klíčovou roli a bude to největší rodzíl, který jsme doposud mohli vidět. Bude to obrovské. Ránno jsem startoval nalevo a bylo jsem pomalejší než v mokru. Problémem jsou pneumatiky, jsou na tento okruh těžké. Zahřát je je obtížné. Vyjedete z garáže a je to jakobyste jel na ledu.
Trvá to věčnost, než je zahřejete. Každým kolem se zlepšujete, takže to poslední kolo je vždy nejlepší. Bylo to lepší v Q2 než v Q3, ale zajel jsem více kol, takže to je pro pneumatiky lepší. Ve třetí části jsem nezajel čisté, perfektní kolo, ale méně zajetých kol podle mě rozhodně nepomohlo.
Bojujeme s McLarenem o pohár konstruktérů. Je to pro nás důležité. Cílem zítra bude získat co nejvíce bodů právě pro pohár konstruktérů. Fernando nestartuje z nejlepší pozice, ale pokud mu budu moct nějak pomoci, udělám vše, abych pomohl.
Fernando Alonso, 9.
Nebylo to pro mě překvapením, očekávali jsme podobný výsledek. Věděli jsme, že kvalifikace bude komplikovaná. Začínali jsme sedmí v Abú Zabí a tady startujeme osmí (po penalizaci Romaina Grosjeana), takže je to víceméně stejné. Jako vždy - závod je zítra. Stále si myslím, že zmenšíme ztrátu na Sebastiana, což je to, oč běží.
Uvidíme, jak se povede start. Pokud zvítězí a potom vyhraje i v Brazílii, bude mistrem, a zaslouženě. My bojujeme o to dostat se do třetí části kvalifikace, takže jsme se sem dostali zázrakem a snažíme se udržet naděje. A jak jsem řekl, z nějakého důvodu, mám divný pocit, že zítra snížíme ztrátu.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Kvalifikace je pro nás zklamáním a postavila nás do složité situace co se šampionátu týče, vzhledem k tomu, že náš hlavní soupeř startuje z pole position. Hlavní problém souvisí s výkonem pneumatik, ale vyjasněme si to, odpověnost je na nás, protože pneumatiky jsou stejné pro všechny a proto je to na nás, abychom je dokázali přinutit, aby pracovali co nejlépe.
Musíme kvalifikaci zanalyzovat a pochopit, co nefungovalo, musíme se soustředit na přípravu na závod. Často jsme říkali, že počty se dělají v neděli odpoledne, rozhodně výchozí pozicce nevypadá dobře, ale jsme si dobře vědomi, že to v závodě bude vypadat jinak. Nemáme se čeho chytit, protože to je nový okruh a proto jsou neznámé faktory ještě výraznější, máme povinnost dotáhnout každou maličkost k dokonalosti.
FORCE INDIA
Paul Di Resta, 13.
Byl to pro mě zatím těžký víkend, trápil jsem se s pneumatikami. Mám jemnější jezdecký styl, takže možná proto jsem je nedokázal zahřát tak dobře jako Nico, který má má agresivnější styl. Dobrá zpráva je, že 13. místo je na čistější straně tratě, což by mi mělo pomoci k dobrému startu. Je to dlouhý závod, ale nejsem si úplně jistý, co od něj očekávat. Auto není takové, jak bych si představoval, takže se pokusím z toho dostat co to půjde. Doufám, že mi strategie pomůže se posunout vpřed.
Nico Hülkenberg, 8.
Jsem šťastný, že jsme získal další umístění v nejlepší desítce a po dobrém úsilí celého týmu, obzvláště po tom, kde jsme se nacházeli včera večer. Moje kolo v třetí části nebylo špatné, ale byl trochu ovlivněn Williamsem v několika posledních zatáčkách, takže možná to šlo o trochu líp.
Obecně jsem docela spokojený a sebejistý v tom, že můžeme mít silný závod, protože včera vypadalo naše tempo na delší vzdálenosti dobře. Ohledně zítřka existuje spousta neznámých, protože nemáme žádná data z minulosti, které by nám pomohly, ale my jsme v dobré kondici a opravdu se těším na zítřejší jízdu na této nové trati.
Vijay Mallya, šéf týmu
Okruh Amerika je nádherným místem pro automobilové závody a je skvělé vidět tolik fanoušků zde sledovat kvalifikaci. Nebyl to nejjednodušší víkend z hlediska nastavování vozu a přimění pneumatik pracovat, ale změny přes noc situaci zlepšily a v posledním tréninku jsme vypadali konkurenceschopní.
Během kvalifikace se Nico cítil mnohem jistější a podařilo se mu znovu postoupit do třetí části. Po penalizaci Grosjeana očekáváme, že bude Nico startovat ze sedmého místa. Paul s pneumatikami bojoval o něco více, ale určitě bude v závodě bojovat. Prioritou zítra je získání bodů a posílení naší pozice v šampionátu.
WILLIAMS
Pastor Maldonado, 10.
Včera tam rychlost nebyla a dnes to nebylo o moc lepší. Bohužel ve třetí části jsem neměl přilnavost a bylo těžké správně zahřát pneumatiky. Pro zítřek je důležité, že jsme v první desítce. Máme dobré auto a těšíme se na zisk dalších bodů. Všude na okruhu jsou i venezuelské vlajky a mám tady velkou podporu, protože je to blízko mé domoviny, takže doufám, že to bude pro mě další nakopnutí.
Bruno Senna, 11.
Bohužel jsem v mém rychlém kole v Q2 udělal chybu a vjel zeširoka do zatáčky 19, takže jsem měl špinavé pneumatiky a to mě stálo tak půl sekundy a jisté místo v top 10. Je to frustrující, ale z tohoto místa můžeme získat body. Máme dobré auto a ze simulací to vypadalo, že jsme konkurenceschopní, takže se na závod těším. Je to trať, kde všichni útočíme, takže je důležité dát do toho vše.
Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Oba vozy dobře reagovaly na změny v nastavení a rovnováha byla dnes ráno dobrá. Kvalikace byla neobvyklá, většina vozů zajela hodně kol při pokusech o zahřátí pneumatik. Bruno i Pastor se lehce dostali z Q1 a Bruno měl smůlu, že se vedle Pastora nedostal do první desítky.
Pastor cítil, že rovnováha nebyla v Q3 moc dobrá jako v předchozích částech a nedokázal zajet čisté kolo. Odstartuje desátý. Těšíme se na zítřek a budeme se snažit oba vozy dostat domů na bodech.
TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne, 14.
Myslím, že tým hodně dobře zapracoval na tom, aby přivezl vůz, který vypadá, že je konkurenceschopnější než v minulých závodech. To, že jsem porazil svého týmového kolegu nic neznamená, protože měl v první části nějaké problémy. Možná jsem z auta mohl dostat víc, pár desetin.
Poté, co jsem ráno přejel přes obrubník a poškodil zavěšení, jsem pochopitelně ztratil čas, který jsem mohl strávit na trati. Bez toho bych možná ještě lépe chápal pneumatiky. Přesto, jak jsem již řekl, auto bylo dobré, je zde dost možností k předjíždění, takže mým plánem je hon za body.
Daniel Ricciardo, 18.
Pro mě to byla složitá a frustrující kvalifikace. Věděli jsme, že pneumatikám potrvá, než se zahřejí, protože asfalt je stále hodně kluzký. Pořádně se nám nepodařilo je dostat do provozuschopného stavu, protože jsem se dostal do provozu a potom se objevily žluté vlajky, když jsem chtěl vyjet do svých rychlých kol. Takže jsem nikdy neměl čisté kolo.
Tohle je jeden z mých nejhorších kvalifikačních výsledků, poprvé jsem se za sedm závodů nedostal do druhé části kvalifikace, takže to chci hodit za sebe a cílem je lepší neděle, což by mělo být v našich silách.
Laurent Mekies, šéf inženýr
Celkově to byla neobvyklá kvalifikace. Po včerejšku všichni věděli, že bude potřeba spousta kol, aby se z pneumatik dostalo to nejlepší. První část byla těsná a v Danielově případě smolná, protože se snažil o své první rychlé kolo, když se objevily žulé vlajky, takže se nedostal do druhé části. JEV odvedl dobrou práci, byl rychlejší než oba Saubery a Rosberg.
Všechny týmy strávili spoustu času snahou o to, aby ze střední sady pneumatik v kvalifikaci dostali to nejlepší a možná méně přemýšleli o závodě, což by mohlo znamenat zajímavé odpoledne. Naše výchozí pozice nás rozhodně nevylučuje z boje o body. Ačkoliv je to spíš nepravděpodobný scénář, strategie jedné zastávky v boxech není nevyhnutelná, protože nikdo nemá z pátku moc dat co se závodních simulací týče a nikdy předtím jsme tu nezávodili.
SAUBER
Sergio Pérez, 15.
Ztratili jsme výkon proti ranním tréninkům a momentálně nevíme, proč tomu tak je. Teplota tratě hodně stoupla, ale pro mě zahřátí pneumatik nebylo o nic lehčí. V kvalifiaci mělo auto tendenci k přetáčivosti. Možná jsme nenašli správný zůsob přistoupik k trati tak, jak se vyvíjela.
Chtěl bych poděkovat všem na tribunách a zvlášť všem z Mexika, kteří obětovali čas a peníze, aby mohli přijet do Austinu a koupili si lístek. V naší zemi se vždy jezdcí s celou rodinou a vím, že to není jednoduché, protože to není levný výlet. Přál bych si, aby se mi dnes vedlo lépe, ale pokusím se o to nejlepší, abych lidem zítra poskytl dobrý závod. Rozhodně budu bojovat o body, jakkoliv těžké to bude.
Kamuj Kobajaši, 16.
Bezpochyby je to pro nás zklamání, protože po trénincích jsme očekávali lepší kvalifikaci. Zahřátí pneumatik bylo lehčí, ale stále jsem je nedokázal dostat do té nejlepší výkonosti. Jen nevím, proč. Zítra je závod, takže by mělo být lehčí pracovat s pnumatikami, ale startovní pozice nám pochopitelně komplikuje šanci na dobrý výsledek.
Moniša Kaltenbornová, šéf týmu
Tento kvalifikační výsledek je velkým zklamáním pro celý tým. Nevíme přesně, co se stalo, protože jsme nedokázali vyrovnat časy z ranního tréninku. Je teď na inženýrech, aby to v závodě otočili.
MARUSSIA
Tomo Glock, 19.
Další skvělý den. Myslím, že jsme se zaměřili na správné věci a to přestože to bylo v třetím tréninku těžké. Je složité dát tady dohromady jedno dobré kolo. V kvalifikaci jsem si myslel, že jsem zajel dobré kolo a pneumatiky začaly fungovat, ale ke konci se mi trošku zvedla kola a zadek vozu se nechoval jako obvykle.
Myslím, že jsem mohl jet ještě rychleji, protože pneumatiky se kažýdm kolem zlepšovaly, ale kvůli žlutým vlajkám jsem neměl šanci. Přesto - jsme téměř o 0,8s před Caterhamy a s tím musíme být velmi spokojeni. Je to skvělý vývoj, co tým předvádí a ačkoliv to asi vypadá, že to říkáme pokaždé, zvládli jsme to bez výhody KERSu, což je důležité. Jsem nadšený a doufám, že budeme pokračovat v dobré práci.
Charles Pic, 20.
Byla to dobrá kvalifikace a nejdůležitější je, že máme oba vozy před Caterhamy. Když se však podíváme na detaily, ztratil jsem čas na trati kvůil rannímu incidentu s Pérezem a nebyli jsme schopni perfektně nastavit vůz. Mohl jsem získat víc, ale na konci jsem se dostal do provozu.
Celkově, i když jsme zcela nevyladili vůz, jsem s výsledkem spokojen. Pro tým je to skvělý výsledek a i ke konci sezony se posouváme vpřed, což je velmi pozitivní. Teď se budeme soustředit na závod a zvážíme možnosti, abychom dojeli na nejlepším možném místě. Děkuji týmu za skvělou práci.
John Booth, šéf týmu
Dnešek je významným dnem pro celý tým, protože je vyvrcholením našeho agresivního vývojového programu, který běží už od poloviny sezóny. Ukázali jsme, že jsme nyní rychlejší než Caterham, poté co oba naše vozy dosáhli v kvalifikaci lepší pozice.
Den nezačal pro Charlese pozitivně. Následkem incidentu s Pérezem během třetího tréninku, ztratil velké množství času a musel se posledních 30 minut spokojit s kompromisem, což jistě poškodilo, kvůli nedostatku jízd, jeho kvalifikační rychlost a jsem si jistý, že zítřejší závod mu poskytne příležitost ukázat ještě více jeho dozrávající talent.
Timo měl fantastický den. On a jeho inženýři měli velmi produktivní ráno pro zajištění toho, aby vůz optimálně využíval pneumatiky a také aby získal dobrou pozici na trati. Věděli jsme, že bude ošidné pro kvalifikaci zvolit optimální délku výjezdu, což je důvod, proč jsme se rozhodli během kvalifikace doplnit palivo a vyměnit pneumatiky abychom dosáhli optimální délky druhého výjezdu.
Fungovalo to perfektně a dnešní výkon byl skutečnou odměnou pro celý závodní tým, který společně pracoval na vyřešení problému s vozem Charlese a dosažení maximálního efektu v kvalifikaci.
Těšíme se na zítřejší závod. Pneumatiky budou horké téma a musíme zajistit, abychom udržet tento směr a realizovali perfektně naši strategii aby jsme si vychutnali další parádní boj s vozy okolo nás.
CATERHAM
Vitalij Petrov, 21.
Kvalifikace očividně nešla tak, jak jsme si přáli. V každém kole jsem měl problémy s provozem a nebyl jsem schopen dát dohromady čisté kolo, ale i bez toho jsme se trápili s pneumatikami po celý víkend, jak se dnes ukázalo.
HRT pro nás zastavilo na trati ve špatný čas, protože jsme Heikki i já zrovna byli v nejrychlejších kolech, ale to nemůžete dopředu naplánovat. Musíme dnešek hodit za sebe a doufám, že zítra budeme lepší.
Heikki Kovalainen, 22.
Dnes jsme zaostávali, je to opravdu takhle jednoduché. Šli jsme do toho s plánem, který nefungoval a bohužel Vitalij i já jsme nebyli schopni dostatečně zahřát pneumatiky a získat z nich to nejlepší nebo jsme se také ocitli v provozu a těžko získávali čisté kolo. Zítra je další den a my se teď musíme sejít a získat zítra lepší výsledek, než jaký jsme zajeli dnes.
HRT
Pedro de la Rosa, 23.
Nebylo to snadné a stále to není perfektní, ale věděl jsem, že to bude mnohem lepší než včera a dnes ráno. Mohl jsem cítit, že pneumatiky začaly fungovat. Bojovali jsme s jejich zahříváním celý víkend a nakonec se nám to podařilo.
Stojí za tím jak vyšší teplota asfaltu, tak zlepšení vyvážení vozu, ale přilnavost je stále velmi nízká. Je to dobrý pocit a doufejme, že bude zítřejší závod podobný, ale na trati jsme stále daleko od našich přímých soupeřů. V každém případě, uděláme zítra to nejlepší a budeme bojovat až do konce.
Narain Karthikeyan, 24.
Jízda byla ráno náročná, protože bylo těžké zahřát pneumatiky. Ale věci se odpoledne hodně zlepšily s rostoucí teplotou trati. Pneumatiky a výkonnost vozu byla mnohem lepší a nám se podařilo několik dobrých kol. Myslím, že jsme se mohli ještě v posledních kolech zlepšit, ale auto náhle zastavilo. Měli jsme problém s přívodem paliva a nyní to zkoumáme, ale nečekáme, že by to byl problém pro zítřejší závod.