Na rozdíl od Felipeho Massy se po pátečních trénincích rozhodl si ponechat nové deflektory, přední a zadní křídlo. Pomohly mu nové díly v závodě? "Myslím, že určitě pomohly," odpovídá Alonso.
"Když jsme je totiž v pátek testovali, dosahovaly určité výkonnosti, ale mluvíme určitě jen o pouhých několika setinkách navíc," přiznává, že k žádnému velkému posunu vpřed nedošlo. "Když musíte stáhnout pár desetin a zlepšujete se po setinkách, zatímco vaši soupeři přivezou také nové díly, tak jste podle mě stále ve víceméně stejné pozici."
McLaren nasadil stejný vůz jako v Indii, totéž platí o Lotusu, kde jedinou změnou byla úprava výfuků. Red Bull - největší soupeř Ferrari - však pár novinek přivezl.
"Takže musíme dále tvrdě pracovat a v Maranellu dřou ve dne v noci, abychom přivezli novinky. Zde na trati pracovali mechanici 24 hodin a určitě odvádíme maximum. Doufáme, že to bude stačit," vysvětluje pilot Ferrari.
Od nových dílů se však čekalo více. Není Alonso zklamaný tím, že ukrojit z Vettelova náskoku nakonec jen tři body? "Abych byl upřímné, soustředili jsme se na náš vlastní závod," říká druhý muž šampionátu.
"Naše simulace, které jsme provedli, odhalily možnost dojet na pátém či šestém místě, takže jsme před dnešním závodem nebyli moc velkými optimisty. Nehledě na to, co Sebastian předváděl v závodě, bychom brali dle našich simulací maximálně osm či deset bodů."
Mechanici Ferrari vyměnili Fernandovi pneumatiky za 2,7 s, po výborném výkonu a odstoupení Hamiltona dojel nakonec druhý (foto: Scuderia Ferrari)
"Takže jsme se soustředili na náš závod. On odjel velmi dobrý závod a dokázal v jeho určitých fázích využívat výkonnosti, když byl na čistém vzduchu, vyjela zpomalovací vozidla, která podle mě pole seskupila dohromady. Myslím, že s tímto nakonec stejně nic nenaděláte.
Musíme se soustředit na náš závod a v dalších dvou závodech skončit před Sebastianem, pak možná budeme mít šanci. To je to, nač se nyní soustředíme," dodává Alonso.