"Většina moderní tratí nabízí velmi podobný pocit, přijdete na to, že všem vyhovuje stejný jízdní styl a rytmus," uvádí Lewis Hamilton. "Buddhův mezinárodní okruh je však jiný: má toho více společné se skvělými dráhami jako je Spa, spíše než s bezpočtem dalších moderních míst, která navštěvujeme."
"Je to dáno neuvěřitelně plynulým místem - obecně od pravotočivé zatáčky č. 4 s širokým nájezdem, která se táhne z kopce, je trať zkrátka sérií rychlých, hladkých zatáček, která vám umožňují dostat vůz na absolutní limit," vysvětluje pilot, který od příštího roku bude hájit barvy Mercedesu.
Jeho současnému týmovému kolegovi z McLarenu - Jensonovi Buttonovi - připomíná spíše Suzuku: "Je tam několik neobvyklých faktorů. Zaprvé, nájezd do zatáček č. 3 a 4 jsou neuvěřitelně široké, téměř jaké dálnice, aby podněcovaly k volbě různých stop do zatáčky a napomáhaly k předjíždění. Slyšel jsem, že to je prvkem, který bude přenesen i na novou dráhu v Austinu.
Zadruhé, kombinace zatáček č. 10 a 11 je také velmi zvláštní: obrovská pravotočivá zatáčka ve tvaru mísy se dvěma vrcholy je trochu jako Spoon v Suzuce. U nových okruhů jsou tak rychlé zatáčky neobvyklé a je opravdu příjemné, když jimi projíždíte - boční přetížení je skvělé."
Mapa okruhu v Indii (zdroj: formula1.com)
Sebastianovi Vettelovi se pro změnu vybavuje Monza: "S průměrnou rychlostí 235 km/hod se jedná o druhý nejrychlejší okruh roku po Monze."
"Je tam spousta převýšení, které zlepšují zábavu: od 8% klesání až po 10% stoupání, je to jako na horské dráze. Opravdu se z něj stává jeden z nejnáročnějších okruhů kalendáře," dodává lídr šampionátu.
K atraktivní podívané a vyššímu počtu předjížděcích manévrů během letošní Velké ceny Indie by mělo pomoci prodloužení druhé DRS zóny na zadní dlouhé rovince o 80 metrů. Obě DRS zóny jsou nezávislé, s vlastním detekčním bodem, přičemž ta první zůstává proti minulému roku beze změny.