"Felipe odjel fantastický závod, dobře šetřil pneumatiky a odvedl skvělou práci při jejich zvládání v prvním stintu, kdy zůstal na trati déle než Button a Kobajaši, kteří byli před ním, čímž rozjel svůj závod," chválí Fry brazilského pilota.
Volba závodní strategie nebyla jednoduchá: "Bylo to těsné rozhodování mezi dvěma a třemi zastávkami, dokázal to však odjet na dvě. Jednalo se o fantastickou jízdu, jež skončila výborným výsledkem."
Vyřazení Alonsa v první zatáčce Velké ceny Japonska bylo pro technického ředitele Scuderie velkým zklamáním: "V případě Fernanda byly pocity úplně opačné, protože to není nikdy dobré, když jedno z vašich aut skončí v první zatáčce."
Felipe Massa po dvou letech stanul opět na pódiu (foto: Scuderia Ferrari)
Po Suzuce a zmenšení náskoku španělského jezdce v šampionátu začíná bitva o titul opět od nuly. Výkonnost vozu Ferrari F2012 hodnotí střízlivě: "Naše závodní rychlost byla v Japonsku o něco lepší než v kvalifikaci, kde jsme měli s Fernandem a žlutými vlajkami smůlu. Jsme McLarenu blíže, ale Red Bull má stále náskok, takže musíme na vývoji vozu dále pracovat."
"Když se ohlédnu za posledními závody, myslím, že jsme v každém z nich nasadili drobná vylepšení, byť jsme se v Singapuru dopustili několika menších chyb, pracovali jsme na jejich odhalení a včas jsme je před Japonskem vyřešili. Když se neustále honíte za výkonností, musíte jít občas do rizika," přiznává Fry, který dohlížel na vývoj zadního křídla, jež v Singapuru nefungovalo dle představ, ale po drobných úpravách jej Ferrari v Suzuce už do závodu nasadilo.
Co nového chystá Ferrari pro další závod? "V Koreji budeme mít na voze čtyři drobná vylepšení s tím, že významnější změny přijdou v dalších závodech."
"Celkově v těch pěti posledních závodech musíme zachovat klid a ujistit se, že se vyplatí vše, co uděláme. Předvedeme toho více, byť máme co dohánět. Nikdy se však nevzdáme a budeme se snažit celou dobu až do Brazílie," pokračuje odhodlaně technický ředitel Scuderie.
"Stáhli jsme McLaren," libuje si technický ředitel Pat Fry (foto: Scuderia Ferrari)
Jaká má očekávání před nadcházejícím závodním víkendem? "V Koreji budeme jezdit se super-měkkými a měkkými pneumatikami Pirelli, s nimiž se nám dařilo nalézat dobré vyvážení vozu. Můžeme tudíž očekávat další dobrý závod, ačkoliv naše konkurenceschopnost bude záležet na tom, jak všechny týmy pokročily s vývojem svých vozů.
V potaz je třeba vzít i to, že některé okruhy jistým vozům sedí lépe než ostatní. V průběhu sezóny se neobjevil jasný vzorek [favoritů], který by nám pomohl předpovědět, kdo bude kde rychlý. McLaren předvedl šňůru tří velmi dobrých závodů, ale v Suzuce jsme se jim vyrovnali, zatímco Red Bullu, jak se zdá, to v Japonsku vždy dobře šlape," dodává Fry.