Prohlášení týmů po kvalifikaci v Singapuru

F1NEWS.CZ, 22. září 2012, 16:15 Google+

SINGAPUR - Jak hodnotí výkony v kvalifikaci její hlavní aktéři - piloti a významní zastupitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: McLaren

Sdílejte článek

MCLAREN

Lewis Hamilton, 1.
Kluci po celý týden odvádí fantastickou práci. Sebastian byl neuvěřitelně rychlý ve většině částí, takže jsem moc spokojený s tím, že se mi podařilo nakonec vytáhnout takový čas. Nalézt prostor v kvalifikaci je těžké a ujistit se, že vše bude zahřáté, je rovněž obtížné, takže jsem velmi šťastný, že jsem zajel čas, který jsem potřeboval.

Jenson Button, 4.
Samozřejmě to není tak dobré, jako u mého týmového kolegy, ale není to špatné. Po celý víkend jsem se trápil s poskládáním jednoho kola. Doufám, že se problémy nebudou v zítřejším závodě opakovat.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Sebastian se zdál být silný po celý víkend, ale Lewis si svou formu dobře načasoval. Pro Jensona to je také výborné místo ke startu, byť může být trochu zklamaný. Udržel to ale pod kontrolou a je ve druhé řadě.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 2.
Myslím, že jsme pracovali velmi tvrdě. Na počátku víkendu jsme byli v nastavení trochu ztraceni. Zlepšovali jsme se v průběhu kvalifikace, snažili jsme se přizpůsobit auto mému stylu. V Q2 a v Q3 jsme dokázali auto dobře vyvážit. Opravdu se těším na závod. Včera jsme ukázali dobrou rychlost, takže si myslím, že závod nám tentokrát vyjde.

Bruno Senna, 17.
Dnes to nebylo ideální. Hodně jsem na to tlačil v dobrém kole, ale trochu jsem to přehnal. Toto místo toho moc neodpouští, takže jsme zlomili zadní zavěšení. Žel to předčasně ukončilo kvalifikaci, nyní se ale musíme soustředit na zítřek.

Máme navíc sadu nových pneumatik, kterou podle mě budou všichni potřebovat. Máme dobré auto a závod je dlouhý. Předjíždění zde není lehké, ale za zadních pozic jsme už závodili. Budu na to muset opravdu tvrdě tlačit, abych ze zítřejšího závodu dostal nějaké body.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Pastorův super výsledek v první řadě přináší celému týmu vítané povzbuzení a staví jej do silné pozice pro zítřejší boj o pódium. Poté, co jsme v pohodě prošli první částí kvalifikace, narazil v té druhé Bruno do zdi a poškodil zadní zavěšení. Skončil mimo na 17. pozici pro zítřejší závod.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 3.
Jsem trochu zklamaný, obzvlášť třetí částí kvalifikace. Nicméně to je dobré místo pro start na roštu. Auto má rychlost, neučinili jsme ale v kvalifikaci ten poslední krok. Škoda, že to nakonec vše nevyšlo.

Mark Webber, 7.
Očekávali jsme lepší umístění. Byla to nevyzpytatelná kvalifikace, při každé jízdě se auto chovalo jinak. Neměli jsme na zadní části tolik přilnavosti, kolik bychom si představovali. Obvykle nám super-měkká směs dodává určitou stabilitu, ale tentokrát tomu tak nebylo. Být sedmý na startu je zklamáním, ale v závodě se může stát spousta věcí.

Christian Horner, šéf týmu
Ve druhé části kvalifikace jsme vypadali dobře, ale v té třetí jsme ztratili rytmus, obzvlášť v kole při výjezdech z boxů. V Singapuru to bude dlouhý a těžký závod, snad se nám zítra podaří dobře odstartovat.

trio
Nejrychlejší trojka sobotní kvalifikace v Singapuru (foto: Red Bull Racing)

FERRARI

Fernando Alonso, 5.
Výsledek odráží naše očekávání po včerejšku, protože jsme na tom od odpoledne nebyli nejlépe. Jediným překvapením večera byl Maldonado, kterého jsme nečekali v první řadě. Výkonnostní rozdíl pneumatik je zde velmi vysoký, mezi jednou a půl a dvěma sekundami, což může být pro zítřek důležité. Je fakt, že měkké vydrží déle, ale je také pravda, že s tak velkým rozdílem může být zajímavá volba i super měkké.

Abych byl upřímný, před příjezdem do Singapuru jsme očekávali, ale brzy jsme zjistili, že se tady budeme muset bránit. Závod bude hodně dlouhý, těžký po fyzické i psychické stránce, protože se pořád musíte na sto procent soustředit a není zde místo na chyby. Sebemenší chybička se může hluboce nevyplatit, protože je to trať, kde jsou bariéry velmi blízko. Spolehlivost bude důležitá a prioritou číslo jedna je dostat se do cíle na co nejlepší možné pozici.

Felipe Massa, 13.
Byla to těžká kvalifikace, protože jsem bojoval s tím, dát dohromady dobré kolo, zvlášť se mi nedařilo v posledním sektoru. Zadní pneumatiky mi klouzaly a výsledkem bylo jejich velké opotřebení. Je to problém, který jsem měl od včerejška a nezvládli jsme ho napravit.

Doufejme, že s tím něco do závodu uděláme, jinak to bude velmi těžké. Musíme se pečlivě podívat na strategii, zvolit dobře sadu, na které budeme startovat, protože je v nich velký rychlostní rozdíl, avšak opotřebení je stejné.

Cílem bude dokončit závod na bodec, což rozhodně nebude jednoduché, ale dáme do toho vše. Ne všechny novinky fungovaly, jak jsme předpokládali a doufali, což rozhodně nepomohlo. S výhledem na zbytek sezony musíme pochopit proč.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Věděli jsme, že náš výkon nám nedovolí bojovat o přední příčky na startu, ale i tak, Fernandovo páté místo je dobrá startovní pozice do závodu. Náš pilot dostal z vozu vše, což rozhodně není překvapení. Ano, ztráta je velká, ale na vzdálenosti v metrech na startu se nic nemění, ať už je desetinu či celou sekundu. Felipe se trápil víc než jeho týmový kolega, stejně jako včera, zvláště s výkonem pneumatik.

Pneumatiky budou zítra kritickým faktorem, protože očekáváme velké opotřebovávání. Fernando má dobrou šanci na pódium a Felipeho cílem bude první desítka. Bude to pro všechny těžký závod, muži i stroje budou podrobeny velkému stresu a během dvou hodin se může stát cokoliv. Musíme zůstat plně soustředěni a získat co nejvíc z každé příležitosti.

 

FORCE INDIA

Paul di Resta, 6.
Bylo tam velmi horko. Celkem jsme si s autem věřili a byla to pro nás před zítřkem dobrá kvalifikace. Vždy na to chceme tlačit, ale realisticky bych byl spokojený se šestým místem v cíli. Můžete jen doufat, že si jedeme pro slušné body a že to zítra udržím až do konce víkendu.

Nico Hülkenberg, 11.
Překvapilo mě, že jsem se nedostal do Q3, ale myslím, že znám důvod. Jsem dost frustrovaný. První jízda v Q2 byla narušena tím, že jsme vyjeli pozdě a musel jsem zpomalit, abych pouštěl kluky v jejich letmých kolech. Teplota mých pneumatik tím poklesla a kvůli tomu jsem neměl cit pro úroveň přilnavosti, což narušuje kolo. Dnes jsme určitě měli auto na Q3, je to škoda.

Vijay Mallya, šéf týmu
V Monze jsme ukázali dobrou rychlost a zvlášť uspokojující bylo vidět auta fungovat dobře i tu v Singapuru - na úplně odlišném okruhu. Rychlost byla v autě už od začátku a v kvalifikaci byla také, když na tom záleželo. Paulovo šesté místo nás dostalo tam, kde potřebujeme být, abychom získali body a možná i bojovat o pódium. Nico tu byl také velmi rychlý, ale neměl čisté kolo ve druhé části. Je na dosah top 10 a jsem si jistý, že bude bojovat a posune se dopředu.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 8.
Není to takový výsledek, jaký bychom chtěli, ale na této trati je velmi těžké zajet dobré kolo. Hodně nás trápí nedostatek přilnavosti, takže být v Q3 je vlastně dobré. Po prvních dvou částech to vypadalo dobře, ale v Q3 se to moc nepovedlo. V posledním kole jsem hodně tlačil, cítil se v autě dobře, ale v jednom momentě jsem ztratil hodně času. Bylo to těsné, ale myslím, že jsem zeď nakonec netrefil - musím se podívat, jestli jsou tam stopy po pneumatikách.

Kimi Räikkönen, 12.
Auto dnes bylo celkově mnohem lepší, než včera. Byli jsme rychlí na použitých pneumatikách, ale z nějakého důvodu jsme neměli dost přilnavosti na nových  v Q2. Dvanácté místo určitě není to, co bychom chtěli. Nevypadá to, že bychom mohli patřit mezi ty nejlepší, ale auto mělo rozhodně na víc. Uvidíme, co se dá dělat během závodu.

Alan Permane, ředitel traťového provozu
Jsme s kvalifikací zklamaní, protože jsme doufali ve více, než čeho jsme dosáhli. Zlepšili jsme dramaticky auto přes noc a během třetích tréninků. Romain byl o dvě desetiny pomalejší ve třetí části než ve druhé, ale mohli jsme všichni vidět, kde ztratil čas v tom daném kole.

Kimi byl na nových pneumatikách pomalejší než na použitých, ale nebylo hned zcela zřejmé, proč tomu tak bylo. Vypadal ve skvělé formě na té starší sadě.

Našli jsme přes noc mnohem lepší nastavení a pokračovali jsme v tom směru i ve třetích trénincích, abychom vůz ještě zlepšili pro kvalifikaci. Oba piloti byli na konci tréninků s vozem spokojeni. Super měkká sada je mnohem rychlejší než měkká a budeme potřebovat velký rozdíl v opotřebení, aby měkká sada byla preferovanou volbou pro závod. 

 

MERCEDES

Michael Schumacher, 9.
Oproti ostatním jsme hráli trochu strategickou hru a doufáme, že se zítra vyplatí. Sledovali jsme se, kdo se dostal do třetí části kvalifikace a podle toho jsme se rozhodli pro tuto strategii. Neměli jsme včera dobrý den, dnes jsme se však rozhodně zlepšili.

Nico Rosberg, 10.
Naše nová vylepšení po celý víkend fungují poměrně dobře, ačkoliv optimalizace balíku bude určitě chvíli trvat. Poté, co jsme se nezúčastnili Q3, budeme mít v zítřejším závodě více možností, a můžeme se rozhodnout, zda budeme chtít startovat na měkkých či super-měkkých pneumatikách. Měl by to být zajímavý závod, takže uvidíme, co dokážeme.

Ross Brawn, šéf týmu
Během víkendu jsme s naším novým aerodynamickým balíkem učinili dobrý pokrok, což je povzbuzující. Tento víkend měl Michael a Nico první možnost si vylepšení vyzkoušet a chvíli trvalo, než jsme se v nastavení dostali do rozumného stavu.

Vzhledem k tomu, jak je to ve druhé části roštu těsné, jsme učinili strategické rozhodnutí v Q3 nevyjíždět. Jsme rádi, že máme možnost zvolit si pneumatiky a nové sady pro zítřejší závod.

 

SAUBER

Sergio Pérez, 14.
Očividně zde v Singapuru prožíváme těžký víkend. Hlavním problémem je, že z nějakého důvodu nedokážeme přimět náš balík k fungování. Je to překvapení, protože zatím se všechny vývojové kroky vyplácely.

Chybí nám hodně přítlaku. Mé poslední kolo v Q2 bylo čisté a myslím, že jsem z něj dostal téměř vše. Zkoušeli jsme hodně vylepšovat nastavení auta a všechno ostatní, ale nefungovalo to.

Kamuj Kobajaši, 18.
Zkoušeli jsme všechno, nedokázali jsme se však zbavit obrovské přetáčivosti. Neměl jsem důvěru v auto, a to je opravdu tou poslední věcí, s níž byste na tomto druhu městského okruhu chtěli bojovat. Problém, s nímž se potýkám, mi trochu připomíná ten, který jsem měl v Budapešti, kde jsem se s autem také trápil.

Vzhledem k tomu, jaké je auto, nevím, jak bych si v závodě po startu ze své pozice mohl polepšit, ale nevzdám se, to je jasné. Někdy vám může nahrát nasazení safety-caru nebo něco jiného a stále kvůli týmu doufám, že se nám zítra podaří získat nějaké body.

Peter Sauber, majitel týmu
Toto samozřejmě není výsledek, jaký jsme čekali, je to skutečně zklamání. Je to však vše, co jsme dnes mohli dosáhnout. Závod se ale jede zítra a několikrát se ukázalo, že jsme v něm schopni získávat výborné výsledky, i když startujeme z nižších pozic.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 15.
Rozhodně jsem byl spokojenější s mým nejlepším kolem v Q1, než s tím ve druhé části. Doufal jsem, že bych mohl být o něco výš, možná přeskočit Saubery, ale patnácté místo není tak špatné. Děkuji týmu za práci odvedenou v noci - auto bylo mnohem lepší než včera, takže doufám, že se nám závod povede. Tady se může stát cokoliv.

Jean-Eric Vergne, 17.
V Singapuru jedu poprvé a s kvalifikací jsem celkem spokojen. I když mě po nehodě v Monze bolel krk, už jsem v pořádku a mohu normálně jezdit. Jsem spokojený, protože jsem měl jen o desetinu horší čas než můj týmový kolega, který už tu loni jel. Zítra nás čeká dlouhý závod, během kterého se mohu ještě více zlepšit a využít každé příležitosti, která se naskytne.

James Key, technický ředitel
Po pátku jsme museli pozměnit směr, kterým se ubíráme. U Daniela hlavně na měkčí sadě gum, u Jean-Erica hlavně stabilitě vozu při brzdění. Jede tu poprvé a má se hodně co učit. Přes noc jsme ale udělali velký pokrok a tak byla dnes auta lepší. Dnes jsme mohli být ještě o pozici výš, i když postup do Q3 byl utopií. Na ostatní ale ztrácíme jen pár desetin, a v Singapuru se toho obvykle vždycky hodně stane.

 

CATERHAM

Vitalij Petrov, 19.
S dnešní kvalifikací jsem opravdu spokojen. Můj otec má dnes narozeniny a tenhle výkon je pro něj dobrým dárkem. Dnes ráno mi říkal, abych nejezdil moc tvrdě, a pak jsem v tréninku rozbil auto. Mechanici ale odvedli skvělou práci, auto bylo opraveno jen 15 minut před začátkem Q1! Moc jim za tuto práci děkuji.

Heikki Kovalainen, 20.
Upřímně, zatím to byl náročný víkend a můj výkon nebyl moc dobrý. Měl jsem problém najít správné vyvážení vozu a to mě hodně ovlivnilo. Můžeme ale doufat v dobrý výsledek, protože tohle je přesně ten typ závodu, kde se může stát úplně cokoliv.

Mark Smith, technický ředitel
Nejprve bych chtěl poděkovat všem členům týmu za vynaložené úsilí na opravu Vitalijova auta mezi tréninkem a kvalifikací. Předvedl pak skvělý výkon, zdá se, že nové díly nám hodně pomáhají. V posledních pár závodech jsme se sice trápili, ale podle toho, co jsem dnes viděl v kvalifikaci, míříme tím správným směrem ke zlepšení.

 

MARUSSIA

Timo Glock, 21.
Třetí trénink byl zklamáním a projevilo se to i v kvalifikaci. Je to škoda, měl jsem z auta dobrý pocit. Pneumatiky na tom ale tak dobře nebyly. Nejspíš budou kritickým bodem, hlavně super-měkké. Je důležité je správně zahřát. Také jsem se trápil s brzdami.

V pátek jsme vypadali docela silně. Alespoň jsme jen pár desetin sekundy za Caterhamem a můžeme se pokusit s nimi zítra závodit. Celkově tým odvedl dobrou práci. Doufám, že to zítra bude lepší.

Charles Pic, 22.
Celkově to nebyla špatná kvalifikace. Ztratil jsem kvůli provozu nějaký čas v sektoru tři, ale i tak jsem spokojený. I když si myslím, že jsem si na tuto trať zvykl celkem rychle, stále je co zlepšovat. Zítra to snad bude ještě lepší a znovu potvrdíme naší výkonnost v závodech.

Ohledně penalizace obdržené od FIA po tréninku, musím říct, že s ní plně souhlasím. Byla to čistě moje chyba a snad se z toho poučím.

John Booth, šéf týmu
Dnes jsme se museli vypořádat s několika výzvami, díky čemuž jsme neměli tak dobré nastavení pro kvalifikaci. Jsme ale velmi potěšeni zlepšeními, která proběhla na autě a pomohla nám. Pokud jde o Tima, můžeme jen hádat, jak by se mu dařilo, kdyby neztratil v tréninku tolik času. V ostatních částech víkendu ale ukázal dobré výkony a mohl by to potvrdit i zítra.

Charles se rychle naučil tuto velmi náročnou trať a zítra se pokusí zajet co nejlepší výsledek, i když dostal penalizaci dvaceti sekund, které se přičtou k jeho výslednému času v závodě. Je tím velmi zklamaný.

 

HRT

Narain Karthikeyan, 23.
Jsem spokojený, protože v kvalifikaci se mi podařilo téměř dokonalé kolo. Velmi tvrdě jsem n to tlačil a myslím, že momentálně jezdím velmi dobře. Cítím se v týmu velmi dobře, hodně mi pomáhá a cítím se jako doma. Když je atmosféra tak dobré, je snadné podávat dobré výkony.

Odjel jsem dvě dobré kvalifikace za sebou a doufám, že si to udržím. Zítřejší závod bude fyzicky a duševně náročný, budeme však bojovat, abychom dosáhli nejlepší možný výsledek.

Pedro de la Rosa, 24.
Mé celkové pocity jsou pozitivní, protože se auto zlepšilo, kvalifikace se nám ale nevydařila. Nasadili jsme novou sadu pneumatik a hodně se blokovaly, takže jsem nedokázal zajet čisté kolo. Ačkoliv jsem už včera kvůli penalizaci věděl, že budu startovat jako poslední, snažil jsem se zajet rychlé kolo, to se však nepodařilo.

Odnáším si fakt, že se auto trochu zlepšilo - a to je před zítřkem důležité, protože to bude náročný závod. Těžký bude pro všechny, musíme však závodit inteligentně, nepřetížit brzdy a také pečovat o pneumatiky. Jako vždy do toho dáme to nejlepší.

Toni Cuquerella, technický ředitel
Včera jsme testovali nové díly, a i když tohle není ideální okruh pro činění závěrů, po analýze dat, která jsme dnes nasbírali, jsme se rozhodli pro úpravy, které by nám mohly nejlépe fungovat. Pozorovali jsme účinky důležitých zlepšení pro okruhy vyžadující vysoký přítlak. Piloti měli také dobré pocity, takže celkový výsledek byl pozitivní.

Narain odjel dobrou kvalifikaci, stejně jako během minulé velké ceny, kde si byl jistější a konzistentnější. Škoda, že Pedro nebyl schopný tentokrát zajet čisté kolo. Bude to však těžké kvůli vysokým teplotám, které motor a brzdy dosahují, ale také i kvůli teplotní degradaci zadních pneumatik. Vše to směruje k strategii o dvou či třech zastávkách.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po kvalifikaci v Singapuru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Esteban Ocon a jeho tým prožili vskutku vypráskaný víkend (Ilustrační foto)

Prohlášení po závodě - vše se točí kolem Hamiltona

Chtělo by se říci - jako "zamlada". Od posledního vítězství Hamiltona utekla drahná doba, proto si to 104. v pořadí patřičně užil. (ilustrační foto)

GP BRITÁNIE: Hamilton se po 945 dnech opět raduje z vítězství

Lewis Hamilton a George Russell měli po kvalifikaci opravdu dost důvodů k úsměvu

Prohlášení po kvalifikaci - Britové mají důvod slavit

Sergio Pérez předvedl další minelu a stále častěji dává na přetřes otázku o svých kvalitách (foto z GP Kanady)

Silverstone v radosti tone! Kvalifikaci vyhrál Russell, Britové ovládli domácí okruh

George Russell v dešti v závodě v Kanadě

Mokrý závěrečný trénink kořistí Mercedesu

Nico Hülkenberg v druhém tréninku sympaticky překvapil

Druhý trénink ovládly McLareny, závěr ukončil déšť

Lando Norris v závodě v Monaku

První trénink opanoval Norris. Piastrimu selhal vůz

Oliver Bearman

Junior Ferrari Bearman se dočkal smlouvy, příští rok bude závodit ve Formuli 1

Max Verstappen v Rakousku i přes kolizi s Norrisem navýšil své vedení v šampionátu

Hornerovi se nelíbí "přísná" penalizace Maxe, Norris si podle něj léčil komplexy ze soboty + VIDEO

Norris a Verstappen jsou pokládáni za kamarády - po Rakousku asi dojde k výměně názorů ostřejšího rázu (ilustrační foto)

Trochu jiný pohled a vyjádření - Norris se ostře pustil do Verstappena

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Singapuru (Singapur)

Grafika: Startovní rošt Velké ceny Singapuru po Sennově penalizaci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Silverstone v radosti tone! Kvalifikaci vyhrál Russell, Britové ovládli domácí okruh

  2. Prohlášení po závodě - vše se točí kolem Hamiltona

  3. Junior Ferrari Bearman se dočkal smlouvy, příští rok bude závodit ve Formuli 1

  4. Prohlášení po kvalifikaci - Britové mají důvod slavit

  5. GP BRITÁNIE: Hamilton se po 945 dnech opět raduje z vítězství

  6. Druhý trénink ovládly McLareny, závěr ukončil déšť

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud