McLaren je jediným týmem, který nenasadí své závodní piloty do testování v Mugellu, ačkoliv Lewis Hamilton po nevydařené Velké ceně Bahrajnu vyjádřil zájem o jízdy v Itálii, aby pomohl s lepším pochopením chování pneumatik. Místo něj dá příležitost testovacím pilotům: Garymu Paffettovi a Oliverovi Turveyovi, přičemž každý z nich stráví ve voze MP4-27 den a půl.
Zatímco některé stáje F1 v čele s Ferrari považují testování v Mugellu za velmi důležité, podle McLarenu příliš velký význam překvapivě nemá. Technický ředitel Paddy Lowe navíc poukazuje na logistickou náročnost a vytížení personálu, který krom 20 závodů musí uprostřed sezóny zavítat ještě do Mugella.
Jenson Button o nadcházejícím testování pro Daily Mail prohlásil: "Důvodem proč nejsme v Mugellu je to, že jsme zde nikdy dříve nebyli. Nemyslím si, že bychom mohli být nějak prospěšní, protože tam ani žádné velké novinky zkoušet nebudeme. Pro testovací piloty to je dobré, najezdit se součástkami kilometry a vyzkoušet nějaké velmi extrémní věci, naše účast tam však potřebná není."
"Celkem upřímně: tento test opravdu nepotřebujeme a nejsem si jistý, jestli se s ním po této sezóně ještě setkáme. Veškerého testování během sezóny jsme se v roce 2008 zbavili z dobrých důvodů," uvádí Lowe pro Autosport.
"Bylo to jedno z největších úsporných opatření, protože již nepotřebujete plnohodnotný testovací tým. Představuje to tak trochu rozrušení. Testování uprostřed sezóny k tomu, abychom mohli závodit, nepotřebujeme."
Jenson Button ani Lewis Hamilton v Mugellu nenastoupí (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Poskytuje nám to však možnost udělat větší pokrok ve vývoji než dříve, dodává technický ředitel McLarenu, jehož silnou stránkou jsou simulace. Na rozdíl od většiny svých soupeřů je proto méně závislý na testování na dráze. Test však bude pro všechny nejlepší příležitostí, jak ověřit fungování nových dílů a optimalizovat nastavení svých monopostů.