DISKUZE K ČLÁNKU Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly

Mercedes i nadále může používat své zadní přítlačné křídlo s F-kanálem. Tak reagovali komisaři v Šanghaji na protest týmu Lotus proti aerodynamickému prvku svého rivala.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 18.04.2012 20:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000249 (Hlasovali 4 lidé) 13.04.2012 08:52
vylepšené DRS ? tak do teraz som si myslel, že… »
» uzivatel000249 (Hlasovali 2 lidé) 13.04.2012 09:26
keď sa nič nepíše o zadnom krídle, prečo sa nič… »
» uzivatel000249 (Hlasovali 2 lidé) 13.04.2012 11:00
jasne. všetko to splňuje, a preto ostatné týmy… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    188.167.44.XXX
    vylepšené DRS ? tak do teraz som si myslel, že pre DRS je povolená sklápanie zadného krídla. od teraz je asi DRS všetko, čo sa aktivuje cez tlačídlo DRS ... dokonca to je Super DRS ...
    už sa teším, čo za "systémy" sa objavia na monopostoch ... 03

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      85.162.19.XXX
      To si klidně mysli i dál, to je pravda. Oni nedělají nic jiného, než že mění polohu klapky. Nikde se nepíše, že ten pohyb má ovlivnit aerodynamiku jen a výhradně v prostoru zadního křídla. To tam prostě není. A protože systém neobsahuje žádný nepovolený pohyblivý prvek, je to v pořádku ...

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000249

        uzivatel000249

        188.167.44.XXX
        keď sa nič nepíše o zadnom krídle, prečo sa nič nesklápa na prednom ? celé je to len o hranie so slovíčkami a spojkami. vždy sa hovorilo len o zadnom krídle, čo ja viem ...

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          85.162.19.XXX
          Na předním křídle se přece nic sklápět nesmí. Sklápět se smí segment zadního křídla, je přesně dané o kolik, jak má být velký a kde smí být umístěný. Tohle všechno Mercedes splňuje. Taky je psáno, že se nesmí hýbat nic mimo té klapky (a nezbytného zařízení k přenosu toho pohybu). To splňuje taky. Právem se stále mluví jen o zadním křídle, ten pohyb se odehrává jen na zadním křídle ... že to při splnění všech těch podmínek ovlivňuje aerodynamiku i někde jinde je takový malý, nezakázaný zázrak všedního dne :-)

          + 6 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000249

            uzivatel000249

            188.167.44.XXX
            jasne. všetko to splňuje, a preto ostatné týmy zatiaľ nerobili nič, len podávali protesty ... 12
            ale je mi to fuk, som rád, že sa to konečne vyriešilo, a ostatní môžu robiť väčšie otvory a vytvoriť účinnejšie "Super DDRS" ... 03

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              85.162.19.XXX
              Je mnohem jednodušší podat protest (a zbavit se jednoho soupeře), než překopat svoje řešení a vyvíjet nové ...

              + 7 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000880

            uzivatel000880

            85.237.224.XXX
            V pravidlách sa ale nezakazuje pohyblivý aerodynamický element s výnimkou DRS, zakazuje sa tam akýkoľvek (teda aj nepohyblivý) systém, ktorý ovláda jazdec. A ako inak chceš nazvať F-duct ak nie systémom? Whiting s komisármi môže tvrdiť neustále, že je pasívny, ale podľa mňa pasívny nikdy nebude, lebo ho musí aktivovať klapka DRS a hádam nikto nebude chcieť tvrdiť, že rozvody vzduchu môžeme zahrnúť pod definíciu samotného DRS...

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • rock

              85.162.19.XXX
              Rozvody vzduchu, f-duct ... to jsou jen tvary karoserie v mezích povolených pravidly. A samotná klapka se jen vzdaluje nebo přibližuje od určitých částí karoserie, které mají určité tvary. To je proces, který se děje (v různém měřítku a s různými dopady) u každého z těch 24 aut, které tam jezdí. Nechci ten systém nazývat nijak, protože podle stávající formulace pravidel tam žádný není.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel000880

                uzivatel000880

                85.237.224.XXX
                Lenže podľa tvojej logiky je potom legálny aj f-duct McLarenu z r.2010. Tiež to teda nebol nijaký systém a pohyby jazdca napr. kolenom, ktoré by inkriminovaný otvor zakrývali by sa dali nazvať pohybmi primárne slúžiacimi trebárs na zošlapnutie plynového pedálu.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  85.162.19.XXX
                  Z pohledu tehdejších pravidel legální byl, proto dožil sezónu. Dneska je do pravidel doplněný odstavec, který říká přibližně "s vyjímkou ovládání klapky DRS je všechno, co využívá pohyb jezdce ke změně aerodynamických vlastností auta, zakázané"

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • uzivatel000880

                    uzivatel000880

                    85.237.224.XXX
                    Ale veď ten systém pracuje na rovnakom príncipe ako vtedy a stále využíva na to pohyb jazdca - stlačenie gombíka aktivujúceho klapku DRS sa bez pohybu nezaobíde. Okrem toho neviem prečo zrazu nazývame f-duct z r.2010 nejakým systémom, veď to boli takisto len povolené prvky karosérie a nič sa na nich nehýbalo...04

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      85.162.19.XXX
                      No jo, ale konkrétně zmáčknutí tlačítka DRS je současnými pravidly výslovně povoleno a pokud to neudělá nic jiného, než že to změní přesně definovanou polohu přesně definované klapky a tím změní aerodynamické charakteristiky vozu (což je -opakuji- přesně to, co ta klapka má udělat), nevidím tam rozpor.
                      btw zakrytí průduchu kolenem je pohyb jezdce, který není nezbytně nutný k aktivaci DRS a současně mění aero auta, a to zakázáno je. Samotný kanál ne, ten tam může být i dneska.

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • uzivatel000880

                        uzivatel000880

                        85.237.224.XXX
                        Pohyb kolenom síce nie je nutný na aktiváciu DRS, ale ak chce pilot pracovať s plynovým pedálom, tak nutný asi bude. A čo na tom že pri tom odkryje povolené súčasti karosérie? Veď to isté robí dnes pri aktivácii DRS. Mimochodom v pravidlách je presne špecifikované, čo má DRS robiť? Nie sú tam dané len max. rozmery samotnej klapky a priestoru jeho umiestnenia?

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • rock

                          85.162.19.XXX
                          Ve 3.18 je zmínka o pohybu, je tam zmínka o ose otáčení. Jsou dané rozměry a je daný prostor, ve kterém se klapka smí vyskytovat. Vychází mi z toho, že se může otáčet v určitém rozsahu, tak, aby v žádné poloze neopustila vymezený prostor. Právě proto, že tam není nijak dál popsané, co má vlastně klapka dělat, tak se dá těžko tvrdit, že smí ovlivňovat jen aerodynamiku v prostoru zadního křídla a nic jiného ...

                          Tipuji, že ten popsaný pohyb nohy a tím ucpání průduchu by shodili z toho důvodu, že neodpovídá tomu zákazu volně citovanému v 16:27 (pohyb jezdce ovlivňující aero jakýkoliv jiný než ten, který slouží k ovládání DRS). Pohyb nutný k aktivaci klapky neudělá nic jiného, než že aktivuje klapku a jako takový má vyjímku.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • uzivatel000880

                            uzivatel000880

                            85.237.224.XXX
                            "Pohyb nutný k aktivaci klapky neudělá nic jiného, než že aktivuje klapku a jako takový má vyjímku." Nie? Ale veď robí presne to isté, čo r.2010, stlačenie plynového pedálu hádam nepotrebuje ani výnimku.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • uzivatel000880

                            uzivatel000880

                            85.237.224.XXX
                            Konečne by sme sa mohli dohodnúť či je f-duct Mercedesu súčasťou DRS, alebo nie.
                            1. Ak áno, tak je to v rozpore s tebou spomenutým článkom. DRS má tvoriť len sklopná klapka + mechanizmus klapkou hýbajúci.
                            2. Ak nie, tak je to de facto ten istý systém ako ten z r.2010, ktorý pilot nesmie ovládať. Nuž a on ho ovláda.
                            Nebudeme sa zrazu tváriť, že rozvody vzduchu naprieč celým autom budeme eufemisticky nazývať akýmisi konštrukčnými prvkami keď sa tak nenazývali ani r.2010 - to potom ani motor nemusíme nazývať motorom, ale nešpecifikovaným zhlukom súčiastok.

                            + 2 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000880

        uzivatel000880

        85.237.224.XXX
        "A protože systém neobsahuje žádný nepovolený pohyblivý prvek, je to v pořádku ... "
        Ten systém ale mení aerodynamickú charakteristiku vozu počas jazdy a na popud pilota a to už v poriadku byť nemusí. Pravidlá nezakazujú len nepovolený pohyblivý prvok...

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          85.162.19.XXX
          Samozřejmě že DRS mění aerodynamickou charakteristiku vozu. Ale on ji má měnit, od toho tam je. A nikde, vůbec nikde není napsané, že se ty změny mají odehrávat jen v oblasti zadního křídla.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000880

            uzivatel000880

            85.237.224.XXX
            Kto tu hovorí o DRS? F-Duct Mercedesu tú aerodynamickú charakteristiku mení takisto a hlavne, nerobí to pasívne, aktivuje ho pilot. Síce prostredníctvom DRS, ale aktivuje. Alebo už sme sa dopracovali do štádia, že f-duct je súčasťou DRS? 12

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Pietro Fittipaldi první den při testech v Bahrajnu

Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

Vůz AMR22 v Singapuru

Aston Martin chystá chytré inovace, vůz AMR23 se z 95 % liší. Oceňuje Alonsovu precizní zpětnou vazbu

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Mexiku

McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

Carlos Sainz v závodě v Mexiku

Sainz chce lepší vstup do sezony: Loni jsem měl jiná očekávání, říká

Kubica, Robert

Byl jsem smířený, že mě Kubica u Ferrari nahradí, vzpomíná Massa

Mick Schumacher před závodem ve Francii

Zbavit se Schumachera? Nelogické, vzkazuje Haasu Surer

Sebastian Vettel v Ázerbájdžánu

Windsor o Vettelovi: Když měl ideální vůz, exceloval, když ne, byl průměrný

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama