Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly

PH / Jana Šrámková, 13. dubna 2012, 00:51 Google+

Mercedes i nadále může používat své zadní přítlačné křídlo s F-kanálem. Tak reagovali komisaři v Šanghaji na protest týmu Lotus proti aerodynamickému prvku svého rivala.

Počet komentářů:  45 komentářů (Poslední 18.04. 20:48) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Technický delegát přitom tento inovativní systém již dvakrát označil jako legální, až do dnešního dne však žádný z týmu proti němu nepodal oficiální protest, který byl dnes projednán se zástupci Lotusu, Mercedesu a FIA.

Lotus položil těchto pět otázek:
1. Týká se článek 3.15 systému Mercedesu?
2. Obsahuje některé části, které “nejsou potřebné pro nastavení popisované v článku 3.18?
3. Může to, co provozuje Mercedes, být přesně popsáno jako “systém vozu,“ “zařízení“ či “procedura?“
4. Je zařízení Mercedesu závislé na “pohybu pilota?“
5. Mění zařízení Mercedesu “aerodynamické vlastnosti vozu?“

Konkrétní argumetny komisařů byly mimo jiné následující:
1. Zařízení či design neobsahuje žádnou pohyblivou část.
2. V pravidlech se neobjevila žádná omezení, která by říkala, že není možné zefektivnit systém DRS.
3. Double DRS Mercedes představil až po samotném uvedení DRS systému.
4. Žádné nařízení nezakazuje díru ve vnitřní části zadního křídla a tím i vylepšení systému DRS.

mercedes
Kolem Mercedesu F1 W03 a jeho zadního křídla je po zamítnutém protestu Lotusu jasno
(foto: Mercedes AMG F1 Team)

Podle FIA je tedy návrh Mercedesu plně v souladu s pravidly týkající se pevnosti a geometrie karosérie, navíc je zcela pasivní a neobsahuje žádné pohyblivé části. Jediným účelem DRS je dle článku 3.18.3 zlepšit předjíždění, s čímž je návrh Mercedesu plně v souladu.

Článek 3.15 se na tuto záležitost nevztahuje, protože nedochází k přímému využití pohybu pilota ke změně aerodynamický vlastností vozu. K oné změně dochází nepřímo jako následek pohybu DRS. Návrh Mercedesu FIA nepovažuje za “systém“ či “zařízení“ svého druhu – je součástí návrhu pro využití změny proudění vzduchu způsobené aktivací DRS.

Návrh Mercedesu není aktivován pohybem pilota, jedná se o následek změny polohy nastavitelné části zadního křídla, která je pravidly povolena. Zdá se, že mění aerodynamické vlastnosti vozu snížením odporu, což je však v souladu se záměrem pravidel.

Výsledek jednání v Číně dává za pravdu Mercedesu: jeho zadní křídlo vyhovuje technickým pravidlům a tým s ním může nadále závodit. Lotus se proti rozhodnutí nebude odvolávat, čímž činí tečku za veškerými spory a startuje proces vývoje podobného systému u soupeřů.

Vytisknout

Diskuze: Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 18.04.2012 20:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 45 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Piloti Ferrari před závodem v Monze

Piloti Ferrari reagují na Binottův odchod

Fernanda Alonsa čeká přestup do dalšího týmu

Alonso bude u Aston Martinu zářit, předpovídá Briatore

Mattia Binotto

Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

Ross Brawn na pódiu s Lewisem Hamiltonem, Kimim Raikkonenem a Sebastianem Vettelem po GP Maďarska 2017

Legenda Formule 1 potvrzuje svůj odchod

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

McLaren

Button: Nejsem vždy ten hodný kluk

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  2. Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

  3. Piloti Ferrari reagují na Binottův odchod

  4. Alonso bude u Aston Martinu zářit, předpovídá Briatore

  5. Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

  6. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud