DISKUZE K ČLÁNKU Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly

Mercedes i nadále může používat své zadní přítlačné křídlo s F-kanálem. Tak reagovali komisaři v Šanghaji na protest týmu Lotus proti aerodynamickému prvku svého rivala.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 18.04.2012 20:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000249 (Hlasovali 4 lidé) 13.04.2012 08:52
vylepšené DRS ? tak do teraz som si myslel, že… »
» uzivatel000249 (Hlasovali 2 lidé) 13.04.2012 09:26
keď sa nič nepíše o zadnom krídle, prečo sa nič… »
» uzivatel000249 (Hlasovali 2 lidé) 13.04.2012 11:00
jasne. všetko to splňuje, a preto ostatné týmy… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                • ladys

                                  ladys

                                  178.23.219.XXX
                                  Já myslím,že pravda je jen jedna a to ta kterou přijala FIA. Zbytek jsou jenom naše názory...
                                  Pokud není nikde napsáno,že DRS nemůže ovlivňovat přední křídlo,tak je to dovoleno.
                                  Akorát je to napadlo jenom v Merglu 03

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • uzivatel000880

                                    uzivatel000880

                                    85.237.224.XXX
                                    Ono to je tak - teraz píašeš a FIA hovorí výhradne o DRS. Bolo by to OK a nespochybniteľné, ak by tam nebolo ešte niečo - a to "niečo" tam bolo už r.2010, to "niečo" má pilot zakázané ovládať a to "niečo" tam stále je a pilot ho ovláda. Ak má DRS výnimku z pravidiel, tak by sa tá výnimka mala aj týkať výhradne DRS. To "niečo" predsa žiadnu výnimku nedostalo - inak by sa článok 3.15 nemenil.
                                    No a tvrdenie že jedinú pravdu má FIA, je podľa mňa prinajmenšom úsmevné. Neraz a nezriedka tú svoju pravdu totiž sama poprie (niekedy dokonca v priebehu sezóny, ba čo viac, dokáže to i v priebehu jediného víkendu. Takže presnejšie by bolo tvrdenie, že jediný záväzný výklad má FIA, ale to takisto vlastne neplatí bezozvyšku - stále je tu možnosť súdneho sporu. Je to síce možnosť nepravdepodobná, ale stále možná.

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • ladys

                                      ladys

                                      178.23.219.XXX
                                      To co tam bylo v roce 2010(niečo) bylo úplně něco jiného,až budeš vědět o čem je řeč tak mudruj..
                                      Ten systém(F-Duct) ovlivňoval zadní křídlo a pilot ho ovlivňoval částí těla.

                                      Tak až změní FIA stanovisko tak to pravda nebude.Zatím je a do konce sezóny se to zřejmě nezmění.
                                      Kdo teda má tu pravdu?FIA je hlavní arbitr,stejně jako v hokeji,co odpíská to je pravda a konec...
                                      Myslet si o tom můžeš co chceš

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • uzivatel000880

                                        uzivatel000880

                                        85.237.224.XXX
                                        F-duct Mercedesu pracuje presne na tom istom princípe ako F-duct Mclarenu z r.2010 a z hľadiska pravidiel je úplne jedno kde mení aerodynamickú charakteristiku vozu, tak tu nemudruj ( 13 ) že je to niečo úplne iné. Oba to boli a sú systémy ktoré pilot ovplyvňuje svojím pohybom a je jedno aký ten pohyb je - pravidlá vylučujú akýkoľvek pohyb, v tom sú pravidlá viac ako jasné, to predsa nie je mudrovanie. Výnimku má DRS a nie f-duct, a to hocijaký, ani jeden nie je pasívny, oba sa musia aktivovať na popud pilota a je jedno či ho aktivuje, kolenom, dlaňou alebo rovno prstom, ktorý niekde stlačí gombík.
                                        Nuž a čo sa týka tej pravdy, tak ak ti nabudúce bude nejaká autorita z oboru tvrdiť, že Slnko sa otáča okolo Zeme, tak si o tom môžeš myslieť čo chceš, ale pravdu bude mať kto? A kedy teda vlastne mala FIA vlani na Silverstone pravdu? Vo štvrtok, piatok, alebo v sobotu? Každý deň to vyzeralo vždy na inú pravdu a vždy v rozpore s predošlou pravdou. Zbohom rozum, to sa už namiesto vlastného názoru má každý riadiť oktrojovaným názorom, alebo ako?

                                        + 0 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                        • uzivatel000249

                          uzivatel000249

                          78.99.200.XXX
                          súhlas.
                          problém je asi v tom, že pár "najatých" príležitostných komisárov na jednej VC nevie spravodlivo rozhodnúť o dodržaní pravidiel v tak záludnej veci, ako je DRS a jeho "rozšírenie". chcelo by to odvolanie priamo na FIA, kde o tom rozhodnú odborníci (dúfajme) ...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama