DISKUZE K ČLÁNKU Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly
Mercedes i nadále může používat své zadní přítlačné křídlo s F-kanálem. Tak reagovali komisaři v Šanghaji na protest týmu Lotus proti aerodynamickému prvku svého rivala.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Protest Lotusu zamítnut, křídlo Mercedesu je dle FIA zcela v souladu s pravidly
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000249
(Hlasovali 4 lidé)
13.04.2012 08:52
vylepšené DRS ? tak do teraz som si myslel, že… »
» uzivatel000249
(Hlasovali 2 lidé)
13.04.2012 09:26
keď sa nič nepíše o zadnom krídle, prečo sa nič… »
» uzivatel000249
(Hlasovali 2 lidé)
13.04.2012 11:00
jasne. všetko to splňuje, a preto ostatné týmy… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
rock
16:16 13.04.2012 85.162.19.XXXV pravidlech je jasně napsaný, že ta pohyblivá klapka může měnit aerodynamické vlastnosti vozu. Není tam napsaný, jakým způsobem to má udělat. A už vůbec tam není napsaný, jestli k tomu může nebo nesmí využít nějaký kanálky. Dopracoval jsem se k tomu, vzduchové kanálky a průduchy (nazávané f-duct) jsou součástí karoséeri, případně šasi a jsou v místech, kde není zakázána jejich přítomnost. Klapka DRS má ovlivňovat proudění vzduchu okolo části karoserie. Nevidím v tom rozpor.-
uzivatel000880
16:21 13.04.2012 85.237.224.XXXNo, neviem teda, ale ako píšem vyššie, tak by potom mal byť legálny aj pôvodný f-duct z r.2010. A on legálny nie je.
-
-
-
-
-
uzivatel000880
16:10 13.04.2012 85.237.224.XXXPokiaľ viem tak námietky neboli vznesené proti DRS, ale voči f-ductu, ktorý by pilot v žiadnom prípade ovládať nemal - či už pohyblivý element má,alebo nemá, vo vzťahu k zneniu pravidla je to úplne jedno. Podľa niekoho a hlavne teda Whitinga s komisármi ho síce pilot neovláda, ale to mi zatiaľ nijako nebráni myslieť si opak.-
-
uzivatel000880
16:24 13.04.2012 85.237.224.XXXF-duct podľa pravidiel teda asi naozaj neexistuje, ale podľa tých istých pravidiel je to systém ovplyvňujúci aerodynamickú charakteristiku vozu - nazvi si to ako chceš.-
-
uzivatel000880
16:38 13.04.2012 85.237.224.XXXAk to teda nijako nazvať nechceš, tak to nijako nenazývaj. Potom mi ale nie je jasné, ako dokáže DRS na zadnom krídle zmeniť aerodynamickú charakteristiku vozu na krídle prednom bez toho, aby tam nejaký systém na to ovplyvnenie aerodynamiky vôbec bol.-
-
uzivatel000880
17:34 13.04.2012 85.237.224.XXXOno sa ale nikde nepíše ani to, že má DRS meniť aerodynamickú charakteristiku vozu, kdekoľvek. Píše len čosi o jeho sklone, umiestnení a rozmeroch.
Systém, resp. povolené konštrukčné prvky sú ovládané podobne ako r.2010, dnes síce ten pohyb je nutný k aktivovaniu DRS (ktorého samotná aktivácia nie je nutne predpísaná), pred dvoma rokmi boli aktivované pohybom, ktorý bol nutný k práci s plynovým pedálom. Rozdiel je len v tom, že čo bolo výslovne zakázané sa zrazu dnes považuje za výslovne povolené, ba čo viac dokonca aj nutné.-
-
uzivatel000880
21:04 13.04.2012 85.237.224.XXXDajme tomu, že ovplyvňovanie aerodynamického výkonu znamená to isté čo zmena aerodynamickej charakteristiky vozu. V tom článku je však aj odsek v znení:
"S výjimkou součástí nezbytných pro nastavení popsané článkem 3.18 je každý systém, zařízení, nebo procedura vozu, který využívá pohyby jezdce jako prostředek ke změně aerodynamických charakteristik vozu, zakázán."
A silno pochybujem, že rozvod vzduchu naprieč celým autom je nutnou súčasťou pre nastavenie popísané článkom 3.18 - teda DRS. Ten rozvod súčasťou DRS jednoducho nie je, aerodynamický výkon ovplyvňuje sám o sebe takisto a je ovládaný pilotom.-
rock
21:12 13.04.2012 46.33.96.XXXRozvod vzduchu napříč autem je součást karosérie. A stejně jako klapka vstupuje v interakci s jednou částí karosérie - hlavním profilem křídla (mění tlakové poměry na jeho zadní části atp), aniž by to bylo někde konkrétně specifikované, tak vstupuje v interakci i s jinou částí karosérie - bočnicemi a případnými otvory v nich vytvořenými ...
Hele, to nemá smysl. Evidentně jsme každý na jiné vlně. Kdybychom tuhle debatu vedli verbálně, už bychom začali chraptět a ke shodě jsme se nepřiblížili ani o kousek.
Přeji hezký večer.
-
-
-
-
Nasir
19:54 13.04.2012 188.175.176.XXXNezlob se na mě, ale to, co tady předvádíš, je jasné slovíčkaření. Podle tvé definice je tedy DRS nějaký systém na zadní křídle, o němž nikdo neví, co přesně má nebo může dělat, protože to nikdo přesně neřekl, ale přesto dostal ze záhadných důvodů výjimku, protože jiné podobné systémy jsou pravidly výslovně zakázány. Opravdu chceš toto tvrdit? To totiž samozřejmě NENÍ pravda. DRS byl zaveden do vozů z jediného jasného důvodu a to usnadnit předjíždění. A má toho dosáhnout pomocí jedné změny proudění vzduchu na zadním křídle, která je také jasně daná. Technicky toto realizuje pár věcí jako jedno tlačítko a jedna pohyblivá klapka. Tento systém dostal výjimku a nic jiného. Nesnaž se nám taky prosím tě namluvit, že výjimku dostala klapka, která se smí pootočit, ale nikdo vlastně neví, co má dělat! To je nesmysl.
Je to přesně tak, jak píše vanoverlord. Mercedesu zavedl do vozu svou verzi f-ductu, ale aby obešel pravidlo o pohybu jezdce a aktivním prvku, napojil ho na klapku DRS, čili jejich systém JE aktivně ovládán jezdcem, ale je možné se "tvářit", že není, protože pilot zapíná něco, co dostalo výjimku. To je nesmysl, protože výjimku dostal DRS systém na zadním křídle určený k předjíždění, nedostal ho další aero prvek Mercedesu, který něco dělá na předním křídle, boha jeho!
A pokud komisaři tvrdí, že vlastně DRS lze vylepšovat, tak v tom případě zároveň povolují, aby si týmy na pohyb klapky napojili cokoliv, třeba nějaké táhlo propojené s dodatečným křidélkem nebo minidifuzorem na zadním křídle, který se pootočí současně s pohybem klapky ve chvíli, kdy pilot stiskne tlačítko. Trochu lituju, že si to žádný tým, ani Lotus, netroufne zkonstruovat (nemá na to zbytečné prachy, nechce provokovat FIA), aby ukázal absurditu tohoto výkladu pravidel.-
rock
20:59 13.04.2012 46.33.96.XXXPiš si jak ostře chceš, ale pokus se nepsat nesmysly.
- Kde přesně je daná, cituji tě "jedna změna proudění vzduchu na zadním křídle" ?
- Předpokládá se, že funkce klapky je jasná, ale v pravidlech prostě není konkrétně popsaná. To můžeš napadat, jak chceš - bude ti to houby platný.
- Táhlo propojené s dodatečným křidýlkem nebo otočným difuzorem je taky kravina. V pravidlech je přesně popsané, která část karoserie může být pohyblivá.
- A samozřejmě že to od Mercedesu je ojebávka naprosto průhledná, ale taky je to čisté využití díry v pravidlech.-
uzivatel000249
21:03 13.04.2012 78.99.200.XXXtak neviem. DRS je jednoznačne danú redukciou prítlaku sklopením zadného krídla. všetko ostatné je už len obchádzanie, resp. dopĺňanie si pravidiel ... -
Nasir
18:27 14.04.2012 188.175.176.XXXS tím táhlem to byl jen přehnaný příměr. Jinak uznávám, že máš možná pravdu, že to jde brát i tak, že záměrně nebylo přesně stanoveno, jaký má být efekt té klapky, čili teoreticky se v tom schová i řešení Mercedesu. Stejně si ale myslím, že takový pohled neměl u FIA projít. Protože pokud pravidla výslovně podobné systémy zakazují a zakázaly v minulosti a nějaké DRS dostane specifickou výjimku, neznamená to přece, že jen kvůli vágní definici v pravidlech bude najednou povolen systém, který odporuje tomu původní zákazu. To je prostě rozpor v pravidlech. A i podle toho článku 3.18 určitě je možné takovou věc uznat za nelegální, záleží na úhlu pohledu.
Problém je v tom, jak postupuje FIA v případě podobných rozporů. Proč se taková věc nepostoupí technické komisi FIA (nebo jak se jmenují ti, co stanovují pravidla před sezónou), aby ji upřesnili a klidně dodatečně doplnili výklad? Současný postup je podle mě špatný, protože komisaři pod panem Whitingem (nikoliv tvůrci pravidel, pokud se nepletu) mají svůj výklad a podle něj mají tendenci povolovat cokoliv, co není zcela přesně vymezeno pravidly bez ohledu na to, jestli v tom je nebo není rozpor, nebo jak to bylo původně zamýšleno. Tyto problémy se řeší teprve po sezóně, kdy se na to komise podívá a v drtivé většině je toto povolení pana Whitinga zamítnuto a na další rok zakázáno. Ale proboha - není lepší si to vyjasnit předem?? Týmy pak musí kvůli postupu FIA vždycky vyvíjet něco, co jim k ničemu nebude, protože to další rok bude zakázáno.-
ladys
19:58 16.04.2012 178.23.219.XXXco se týká pravidel-co není výslovně zakázáno,to je povoleno...tak to bylo vždy.
Mercedes od začátku vývoje konzultoval vše s FIA a měl kladné stanovisko.
Samozřejmě nebyla by to to první věc schválená a následně okamžitě zakázaná...Renault,Lotus-
uzivatel000880
21:00 16.04.2012 85.237.224.XXXSystém meniaci aerodynamiku počas jazdy (okrem DRS), ktorý využíva pohyb pilota ja vyslovene zakázaný. No a nikomu nemožno uprieť názor, že okrem DRS využíva pohyb pilota ešte iný systém. A to aj napriek posväteniu Whitinga, ktorý dokáže mimochodom tvrdiť, že Schumacher by si mohol zopakovať vlaňajšie manévre pred Ascari v Monze aj tohto roku - vraj by nič neporušil ...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek