DISKUZE K ČLÁNKU Villeneuve: Letošní auta jsou extrémně škaredá

Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve ostře kritizuje vzhled letošních vozů. Na nové nosy si zkrátka nemůže zvyknout.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Villeneuve: Letošní auta jsou extrémně škaredá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 28.02.2012 19:35 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

McMatej

McMatej

XXX
Tak já tomu, že nedokázali prokázat špatný vliv na předjíždění docela věřím.

Podle mého názoru, horní hrana spodního patra difusoru je výš než přední křídlo a vzduch z difusoru vystupuje šikmo nahoru. Na křídlo jdou turbulence ze spodního patra difusoru. To, že se odstraní horní patro difusoru turbulence z dolního patra neomezí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

asdf

XXX
má pravdu ten chlapec, dnes s ním musím souhlasit 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000729

uzivatel000729

XXX
u mě vítězí monoposty z přelomu tisíciletí...98,99,2000,2001...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

XXX
Já to viděl ještě před smazáním, ale tam bylo stejně JPP. Jenom tvrzení, žádné vysvětlení, nic.

Nezlob se na mě, ale srovnávat úplav za dvěma různými vozy s odlišnou aerodynamikou a nejspíš i různým setupem a vyvozovat z toho kategorické závěry o vlivu konkrétní součásti je hloupost. Jediné, co se z toho dá vyvodit je, že se Timovi za Renaultem s JD jelo hůř. Nic to neříká o konkrétních důvodech, takže to ani samo o sobě neimplikuje, že má DD pozitivní vliv.

Mohl, ale...
1.) Zvyšuje přítlak pod podlahou a vytváří přítlak vlastní, tzn. navyšuje přítlak hlavně v zadní části auta. Při jízdě v těsném závěsu je ale kritický úbytek přítlaku na předku.
2.) Nesprávně fungující přední křídlo má vliv i na proudění pod podlahou a v difuzoru. Rozhodně to není tak, že by se jízda v těsném závěsu přítlaku tvořeného podlahou a difuzorem vůbec nedotkla.
3.) Vyšší aeropřítlak snižuje vliv mechanického přítlaku, který se jediný v závěsu nemění.
4.) Díky vyššímu přítlaku jsou auta v zatáčkách rychlejší, což zvyšuje turbulence...

Neumím posoudit, který z vlivů bude mít nakonec navrch, ale moc pozitivně to pro DD nevidím.

Dobrou...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

XXX
Ani tyhle: Kdy mohou ostatní nasadit nový difuzor? (glock: Renault způsobuje velké turbulence, přestože má difuzor konvenční, jedním ze závěrů OWG (pracovní skupina pro předjíždění) bylo, že přítlak získaný z difuzoru je pro předjíždění prospěšný)
[odkaz na stránku]

Ale je mi to v podstatě jedno. 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

XXX
To není žádná JPP. Dal jsem tam i odkazy, ale redakce to smazala. Jedno bylo Speciál: Jak FIA odůvodnila rozhodnutí o difuzorech a druhé článek Kdy mohou ostatní nasadit nový difuzor? z místního webu (kde si glock stěžuje, že Renault způsobuje velké turbulence, přestože má difuzor konvenční).

Proč by nemohl mít DD kladný vliv na předjíždění, když generuje podtlak pod autem díky proudění okolo zadku auta?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

XXX
McMatěj: Tohle už jsem všechno samozřejmě slyšel a popravdě mě to nechává v klidu. Buď totiž OWG lhala s vlivem navrhovaných změn rozměrů křídel, nebo s vlivem DD, jinak by muselo být v 2009 víc předjíždění, což nebylo, naopak.

Okolo kauzy DD jsou dodnes některé nejasnosti, za kterými osobně cítím politiku, takže radši těm JPP tvrzením moc nedůvěřuju. Neměj mi to za zlé. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

XXX
pro boha, kdo je to Mordovský? a kdo je to Adéla Banášová? tipnul bych to na nějaký pseudonym Adriana Neweyho a jméno letošního Vettelovo šasi.....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

XXX
Ohledně dvojitých difusorů: Nikomu se nepodařilo prokázat, že řešení difuzorového gangu zhoršuje podmínky pro následující vozy.

A dokonce "ovšem jedním ze závěrů OWG (pracovní skupina pro předjíždění) bylo, že přítlak získaný z difuzoru je pro předjíždění prospěšný."

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

XXX
Ohledně dvojitých difusorů: Nikomu se nepodařilo prokázat, že řešení difuzorového gangu zhoršuje podmínky pro následující vozy.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fararek

XXX
Změny v pravidlech na rok 2009 byly udělány hlavně kvůli předjíždění, nějaké výrazné zlepšení se ale stejně nekonalo. Tohle zařídil až minulý rok uvedený umělý prvek DRS, takže bychom se mohli s poklidem vrátit ke staré aerodynamice, alespoň co se týče předních a zadních křídel, aby vozy vypadaly zase trochu hezky...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000505

uzivatel000505

XXX
Villeneuve: [odkaz na stránku] 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000417

uzivatel000417

XXX
Mercedes vypadá nejhůře jinak se to dá skousnout, Sahara-FI se mi líbí, Lotus s tím nosem taky nevypadá zle, zvykneme si a do té doby jenom mínusy pro skupinu minoritářů kterým se to nezdá tak ošklivé..

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

aja

XXX
Jaques má pravdu,a kdo je Modrovský a Banášovej?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000178

uzivatel000178

XXX
No když se první představil Caterham,ferrari atd.říkal sem si že je to hrůza a nemůže to být horší,ale to co předvedl Mercedes je katastrofa.Proti tomu to Ferrari vypadá jak vrchol designu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

wrt

XXX
Základná chyba je, že dovoľujú aerodynamiku vpredu pod autom. Mne by sa pozdávalo zakázať fúkanie pod nosom a a obmedziť počet plôch oboch krídel napríklad vpredu dve horizontálne plochy a jedna vertikálna bočnica na každú stranu a vzadu dve horizontálne plochy a dve vertikálne bočnice. Po povolení klapky na zadnom krídle stratili vysoké krídla zmysel a mohli by byť móresnejšie. Snažia sa autá spomaľovať a pritom dovoľujú takéto aerodynamické ohavnosti.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

XXX
Ale čísla hovoří jasně ve prospěch DRS. Zatímco v minulé dekádě byl průměr čistých předjetí za závod okolo 15, v 2011 to bylo přes 40 (srovnatelné s polovinou 80. let), z toho 55 % bez DRS.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Pecik

XXX
Co furt máte proti těm nosům? Vždyt to je neskutešně vděčné téma k článkům a diskuzím. Lze takto porovnávat, jak konstruktéři řeší něco, co jde přímo na tom monopostu vidět. To je přece spíš pozitivní, nejsou ty formule aspon stejné jak minulou sezonu...

A daleko závažnější téma, které ovlivňuje závodění je to DRS. Je to prostě nahoubi element, ale zase jestli by se bez něj nedalo předjíždět... Vážně by ale měli vymyslet pravidla tak, aby se normálně závodilo jako dřív...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Hawitt

XXX
V roce 2008 byly monoposty nádherné, hlavně Red-bull. V roce 2009 jsem se byl otrávený, protože auta vypadala příšerně, 2010 a 2011 se konečně začaly dostávat k uspokojujícím křivkám a letos :D Mercedes je nejhnusnější Formule kterou jsem kdy viděl, o ferrari ani nemluvě.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

XXX
Čo sa tu starí vyslúžilci z F1, akým je Jaques vzrušujú nad nosmi. Tie nie sú podstatné. Modrovského tiež zaujíma na Adele Banášovej zadnica a nie nos. A o tom to je. 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama