"Jedná se rozhodně o pokrok. Určitě je velmi odlišným vozem a je v něm spousta věcí, které musíme začít prošetřovat a zvyšovat jejich výkonnost. Loni to nešlo, protože nám v tom bránil způsob, jak se auto chovalo a jak využívalo své pneumatiky," vysvětluje hlavní provozní inženýr Williamsu, Mark Gillan.
Je jasné, že je úplně jiné než minulý rok. A má oblasti, kde se potřebujeme zlepšit, U nastavení chvíli trvá, než najdeme to správné a určitě se na to v nadcházejících dvou testech zaměříme.
Někdy vůz v určitých oblastech nemusí vypadat moc dobře, ale jejich zlepšením nedosáhnete velkého zrychlení v čase na kolo. Na druhou stranu jiné oblasti, jako například při nízké rychlosti, kde získáváte nejvíce času během kolo, ty byste měli zkoumat, protože se díky nim vždy zlepšíte," pokračuje Gillan, který si hodně pochvaluje nový motor Renaultu: "Je velmi dobrý, velmi pozitivní. Je to působivý motor."
Na adresu výkonnosti nového pilota Bruna Senny uvedl: "Řekl bych, že z naší strany jsme velmi potěšení jeho obecnou konzistencí. Samozřejmě auto teprve poznává. Jeho zpětná vazba je excelentní, velmi precizní. Je dobré, když získáte nový náhled na věci a je to i velmi, velmi užitečné. Porady proto trvají dvakrát déle než normálně. Bylo to ve všem velmi dobré."
Závodní piloti Williamsu - Pastor Maldonado (vlevo) a Bruno Senna - s novým vozem FW34
(foto: Williams F1)
Ve středu dá Williams šanci také svému rezervnímu pilotovi - Valtterimu Bottasovi, jemuž ve smlouvě slíbil účast v 15 pátečních trénincích před velkými cenami. Finský mladík má za sebou zatím jen dva dny testů poté, co se loni dva dny vozil s vozem FW33 společně s ostatními mladíky v Abú Zabí. Senna se bude muset v Barceloně spokojit pouze s úvodním dnem, poslední dva bude testovat Pastor Maldonado.