"Momentálně nemáme tušení, jak je na tom konkurence. Výklady pravidel FIA budou různé, jak jsme viděli na začátku loňského roku," cituje Autosport slova ředitele McLarenu Jonathana Neala.
Podívejte se na to, co udělal Renault. Zvolil inovativní přístup při vyústění výfuků před podlahou a to je stálo, což je dostalo do dobrého postavení, protože se na začátku dostali na pódium. Pokud neudržíte neúprosné tempo vývoje, propadáte se. Red Bull, Ferrari, my a Mercedes, jsme si za ta léta vedli v oblasti vývoji dobře."
McLaren naposledy vyhrál konstruktérský titul v roce 1998, titul mezi jezdci nezískal od roku 2008. Neal k tomu dodává: "Podívejte se na počet závodů, které McLaren během 10 či 15 let vyhrál a na naše postavení v šampionátu. Vyhrávali jsme každý rok. Pouze tři pilot v roce 2011 vyhráli více než jeden závod, dva z nich byli naši.
Ale jsme frustrováni kvůli tomu, že jsme nevyhráli šampionát. Samozřejmě, že se nejvíce cení vítězství, v závodech i v šampionátech. Byli jsme tomu poblíž, McLaren by měl o titul bojovat každý rok."
McLaren během loňských předsezónních testů zaostával i za Williamsem
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Ale pokaždé to nevychází a my jsme občas klopýtli, protože jsme šli do rizika. Minulý rok jsme hodně narazili a měli jsme problémy se spolehlivostí vozu, možná jsme si vzali příliš velké sousto, což nás přišlo draho.
Během zimy jsme nedokázali maximálně využít cenný čas pro testování. Samozřejmě na to nyní pamatujeme, ale nemůžete být defenzivní. Chcete-li vyhrávat závody, musíte opravdu hodně tlačit na pilu. Nesmíme se vyhýbat riziku ani nepracovat na takových projektech," zakončuje Neale.