DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Úpravy pravidel pro příští rok představují velkou změnu
Podle Adriana Neweyho změny v oblasti výfuků příští rok nejsou rozhodně malé a pro designéry představují velkou výzvu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Newey: Úpravy pravidel pro příští rok představují velkou změnu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
když si to tak hlavě pojíždím,tak Williams nasadil vůz o rok dříveFW33 byla původně koncipovaná bez foukaného difuzoru vyfukovými plyny.Sam Michael navrhl,že ten difuzor ne jen že tlači vůz k zemi,díky těm svislím prvkům zespodu.Ale taky proudi vzduch nad ním,tím pádem funguje jak malé zadní přítlačné křídlo,proto tá malá převodovka kolem zádí je prostor.
-
Siemens
18:51 17.10.2011 XXXZměny budou dost znatelné, jako každou sezónu se staví komplet nový vůz a z toho starého se používají jen něktěré komponenty. Navíc zákaz foukání dost dá zabrat Red Bullu protože jejic brutálně nahlé auto dopředu těžilo z toho že foukali do difuzoru vzduch který jim tam dodával ten potřebný přítlak, to bude výhoda pro týmy co až tak nefoukaly např. Ferrari, Sauber. Ale uvidíme jak se s tím všichni poperou :) -
PC
12:27 17.10.2011 XXXMyslím, že řeči o využití letošních vozů pro novou sezónu byly trochu vytržené z kontextu. Když už to někdo rozváděl, vylezlo z toho jen využití předního křídla a několika zajímavých řešení některých částí vozu. Ale obecně je jasné, že se jednak každý pokusí postavit pro začátek sezóny vůz alespoň stejně výkonný jako byl ten na koci minulé sezóny a to vše bez nějakých přídavných balíků. Za druhé se musí zohlednit do konstrukce vozu nová pravidla pro další sezónu, případně dokonce už počítat alespoň v základu s některými pravidly pro přespříští sezónu. Z toho všeho je jasné, nový vůz bude úplně jiný než ten letošní.
Rozhodně to zase bude stát spoustu snah, risku a peněz. Zrovna o úspornosti F1 se nebude dát mluvit dokud se budou stále radikálně měnit pravidla.-
-
tom
12:37 17.10.2011 XXXiba doplním čo povedal pred dvomi týždňami - preto ma tento článok zarazil: [odkaz na stránku]
-
-
-
-
hmmm
12:01 17.10.2011 XXXTo, o čem píše Oňo, není na bázi využití kinetické anergie, ale tepelné. [odkaz na stránku]
Nechápu ale, k čemu by to bylo, když vůz F1 dokáže při brzdění vyrobit tolik elektřiny, že by stačila i na mnohem výkonnější KERS. Na co potom vyrábět další, když ji není kde využít?-
tom
12:08 17.10.2011 XXXMalo by to zmysel asi ten, že takto by sa dalo nahradiť dobíjanie pri brzdení - čo trochu narušuje stabilitu aj keď už s tým vedia dobre pracovať.
Otázka znie či je to dovolené - pretože pokiaľ viem tak by to malo byť povolené od roku 2014 ale môžem sa mýliť -
Oňo
12:57 17.10.2011 XXXNemáš pravdu, lebo sú okruhy, kde sú dve zóny DRS a kde sa KRES používa zároveň otvorením zadného krídla, aby si dosiahol maximálku, ale môžeš KERS použiť aj ľubovoľne na trati na predbiehanie mimo zóny DRS a tiež pri bránení a na to ti generátot turbogenerátora nestačí, lebo nedokáže dobiť ion-lítiové batérie, preto toto využitie tepelnej energie na výrobu elektrickej, je jednoducho potrebné ! -
-
-
tom
12:05 17.10.2011 XXXNeviem o čom točíš - toto je vyňatok z vyjadrenia Ferrari po Suzuke:
Znamená to, že nyní musíme prošetřit dva prvky, abychom mohli pochopit vše k našemu užitku pro příští rok. Jedná se opravdu o kombinaci efektu pneumatik, který se liší podle traťových podmínek a povrchů, s efektem foukání, jenž je hlavním prvkem na straně aerodynamiky.
-
-
Speed
11:42 17.10.2011 XXXZvláštně to zní ,protože jsou to různé pohledy. Chtějí zachovat nějaký základ stále tu linii z 2009.
Jenomže měnit se bude zadní část kde by měla být převodovka podle Williamsu. Jinak to tam poskládat. Jsou takové utržky ,které sem tam uniknou. Bude to asi aero ještě čistější.Já očekavam ještě vstupy pro vzduch pod nosem.-
tom
11:52 17.10.2011 XXXmne je jasné, že budú musieť meniť celú zadnú časť auta a pravdepodobne aj sklon celého monopostu.
Ja som len dával do kontrastu čo povedal predtým a čo teraz : Nemusíme dělat žádné změny, a přesto budeme příští rok stejně rychlí. vs. Zákaz výfukových difuzorů je velkou změnou. Od základů to ovlivní aerodynamiku vozu, což se projeví na celém voze. Zůstat na špici bude obrovskou výzvou,"
trochu protichodné či?
-
-
tom
11:34 17.10.2011 XXXzlváštne to celé znie, keď sa pozerám na to čo povedal pred asi 2týždňami:
"Myslím, že nemá cenu měnit to, co máme, dokud to funguje. A zatím to funguje. Nemusíme dělat žádné změny, a přesto budeme příští rok stejně rychlí. Dělat velké změny by byla hloupost," říká slavný konstruktér, který postavil mnoho úspěšných vozů. -
Oňo
09:58 17.10.2011 XXXRed Bulláci okrem týchto zmien budú musieť posilniť KERS na plný výkon. Jedna z možností pri uvedenom vyvedení výfukov v r. 2012 je využiť odpadové teplo a parnou turbínov vyrábať el. prúd pre nabíjanie batérií, ako je to urobené u 5-kovej rady BMW, bez nejakých väčších úprav pričom celé to váži 10 kg. -
-