DISKUZE K ČLÁNKU Newey: Úpravy pravidel pro příští rok představují velkou změnu

Podle Adriana Neweyho změny v oblasti výfuků příští rok nejsou rozhodně malé a pro designéry představují velkou výzvu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Newey: Úpravy pravidel pro příští rok představují velkou změnu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 17.10.2011 20:09 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

FWMonty

XXX
když si to tak hlavě pojíždím,tak Williams nasadil vůz o rok dříve05FW33 byla původně koncipovaná bez foukaného difuzoru vyfukovými plyny.Sam Michael navrhl,že ten difuzor ne jen že tlači vůz k zemi,díky těm svislím prvkům zespodu.Ale taky proudi vzduch nad ním,tím pádem funguje jak malé zadní přítlačné křídlo,proto tá malá převodovka kolem zádí je prostor.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

XXX
Přesně tak, FIA stanovila uchovanou energii na 400 kJ, výkon na 60 kW a dobu použití na 6,67 s v každém kole.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Siemens

XXX
Změny budou dost znatelné, jako každou sezónu se staví komplet nový vůz a z toho starého se používají jen něktěré komponenty. Navíc zákaz foukání dost dá zabrat Red Bullu protože jejic brutálně nahlé auto dopředu těžilo z toho že foukali do difuzoru vzduch který jim tam dodával ten potřebný přítlak, to bude výhoda pro týmy co až tak nefoukaly např. Ferrari, Sauber. Ale uvidíme jak se s tím všichni poperou :)

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Panek

XXX
Využití KERS je limitováno časem a maximálním výkonem na jedno kolo. Odjetí 60% okruhu v zaváděcím tempu vyrobí při brždění dost energie pro jedno využití.
Proto také týmy laborují nejen s tím, kde budou KERS používat, ale i kde ho budou nabíjet.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Oňo

XXX
Nemáš pravdu, lebo sú okruhy, kde sú dve zóny DRS a kde sa KRES používa zároveň otvorením zadného krídla, aby si dosiahol maximálku, ale môžeš KERS použiť aj ľubovoľne na trati na predbiehanie mimo zóny DRS a tiež pri bránení a na to ti generátot turbogenerátora nestačí, lebo nedokáže dobiť ion-lítiové batérie, preto toto využitie tepelnej energie na výrobu elektrickej, je jednoducho potrebné ! 11

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
iba doplním čo povedal pred dvomi týždňami - preto ma tento článok zarazil: [odkaz na stránku]

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
01

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

PC

XXX
Myslím, že řeči o využití letošních vozů pro novou sezónu byly trochu vytržené z kontextu. Když už to někdo rozváděl, vylezlo z toho jen využití předního křídla a několika zajímavých řešení některých částí vozu. Ale obecně je jasné, že se jednak každý pokusí postavit pro začátek sezóny vůz alespoň stejně výkonný jako byl ten na koci minulé sezóny a to vše bez nějakých přídavných balíků. Za druhé se musí zohlednit do konstrukce vozu nová pravidla pro další sezónu, případně dokonce už počítat alespoň v základu s některými pravidly pro přespříští sezónu. Z toho všeho je jasné, nový vůz bude úplně jiný než ten letošní.
Rozhodně to zase bude stát spoustu snah, risku a peněz. Zrovna o úspornosti F1 se nebude dát mluvit dokud se budou stále radikálně měnit pravidla.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
Malo by to zmysel asi ten, že takto by sa dalo nahradiť dobíjanie pri brzdení - čo trochu narušuje stabilitu aj keď už s tým vedia dobre pracovať.
Otázka znie či je to dovolené - pretože pokiaľ viem tak by to malo byť povolené od roku 2014 ale môžem sa mýliť

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
Neviem o čom točíš - toto je vyňatok z vyjadrenia Ferrari po Suzuke:
Znamená to, že nyní musíme prošetřit dva prvky, abychom mohli pochopit vše k našemu užitku pro příští rok. Jedná se opravdu o kombinaci efektu pneumatik, který se liší podle traťových podmínek a povrchů, s efektem foukání, jenž je hlavním prvkem na straně aerodynamiky.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

hmmm

XXX
To, o čem píše Oňo, není na bázi využití kinetické anergie, ale tepelné. [odkaz na stránku]

Nechápu ale, k čemu by to bylo, když vůz F1 dokáže při brzdění vyrobit tolik elektřiny, že by stačila i na mnohem výkonnější KERS. Na co potom vyrábět další, když ji není kde využít?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Speed

XXX
Ve Ferrari jsou tedy naprostí tupci když tvrdí ,že jsou rádi za zákaz jakéhokoliv foukání ,protože už to nemusí řešit.Podle toho jak to bylo formulováno naprosto nečekají jakékoliv jiné využití.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
mne je jasné, že budú musieť meniť celú zadnú časť auta a pravdepodobne aj sklon celého monopostu.
Ja som len dával do kontrastu čo povedal predtým a čo teraz : Nemusíme dělat žádné změny, a přesto budeme příští rok stejně rychlí. vs. Zákaz výfukových difuzorů je velkou změnou. Od základů to ovlivní aerodynamiku vozu, což se projeví na celém voze. Zůstat na špici bude obrovskou výzvou,"

trochu protichodné či?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Oňo

XXX
Koncovky výfukov sú viditeľné a je to kde zabudovať, pričom to nie je proti právidlám, lebo je to len tvoj výmysel ! Je vydieť, že si to ešte nevidel a nemáš o tom ani dunst ! 18

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Speed

XXX
Zvláštně to zní ,protože jsou to různé pohledy. Chtějí zachovat nějaký základ stále tu linii z 2009.
Jenomže měnit se bude zadní část kde by měla být převodovka podle Williamsu. Jinak to tam poskládat. Jsou takové utržky ,které sem tam uniknou. Bude to asi aero ještě čistější.Já očekavam ještě vstupy pro vzduch pod nosem.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

XXX
zlváštne to celé znie, keď sa pozerám na to čo povedal pred asi 2týždňami:
"Myslím, že nemá cenu měnit to, co máme, dokud to funguje. A zatím to funguje. Nemusíme dělat žádné změny, a přesto budeme příští rok stejně rychlí. Dělat velké změny by byla hloupost," říká slavný konstruktér, který postavil mnoho úspěšných vozů.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Speed

XXX
Koncovky výfuků budou muset být viditelné a zřejmě je nijak zabudovat nepujde a využit celkem blbě to už bude proti pravidlum.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Oňo

XXX
Red Bulláci okrem týchto zmien budú musieť posilniť KERS na plný výkon. Jedna z možností pri uvedenom vyvedení výfukov v r. 2012 je využiť odpadové teplo a parnou turbínov vyrábať el. prúd pre nabíjanie batérií, ako je to urobené u 5-kovej rady BMW, bez nejakých väčších úprav pričom celé to váži 10 kg. 11

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

ERacer

XXX
Teď na to koukám. Tak to je hodně smutný, Wheldon byl zrovna jeden z mála kterýho jsem tam měl rád. Tak to je další rána pro Indy Car. Před tím Paul Dana a teď Dan Wheldon. Tak upřímnou soustrast a čest jeho slávě! Dokázal toho hodně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kanibal

XXX
Velkej hromadnej crash. Vždycky jsem říkal, že je hodně špatnej nápad jezdit v otevřenejch autech přes tři sta kolem zdi. [odkaz na stránku]

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama