Tombazis o přípravách vozu pro rok 2012 a agresivním přístupu Ferrari

Petr Hlawiczka, 4. října 2011, 06:50 Google+

Hlavní designér Ferrari Nikolas Tombazis hovoří o tom, jak probíhají práce na novém voze, a co to znamená agresivní přístup k jeho vývoji v praxi.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 08.10. 21:19) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Momentálně jsme ve fázi finalizace hlavních komponent, těch větších dílů, jejichž výroba zabere více času. Týká se to šasi, obecného návrhu vozu, zavěšení a převodovky. Některé z těchto dílů jsou nyní ve fázi výroby, zatímco ostatní jsou v poslední části procesu návrhu," říká Tombazis.

Ferrari se nějakou dobou soustředí již výlučně na příští rok, což hlavní designér Ferrari potvrzuje: "Jsme přesně uprostřed vývoje aerodynamických prvků a je férové říci, že jsme už totálně soustředěni na nové auto."

Pravidla pro příští rok se příliš lišit nebudou, proto se ve zbývajících závodech nabízí možnost otestovat některé nápady: "Protože jsme již před nějakou dobou usoudili, že letošní tituly jsou už mimo náš dosah, naše hlavní úsilí jsme zaměřili na příští auto.

Technické předpisy se moc nemění, obecná stabilita krom výfukového systému zůstane zachována. Proto některé oblasti [vozu] 150° Italia jsou relevantní i pro příští rok. Budeme to mít tedy na mysli při experimentování ve zbývajících závodech."

alonso
Fernando Alonso s monopostem Ferrari 150° Italia (foto: Scuderia Ferrari)

Co se bude dát využít na příštím autě? "Například bychom mohli vyzkoušet nové přední křídlo, které zastupuje odlišný přístup v tom, jak funguje. Proto bychom se mohli pokusit se hned co nejvíce naučit. Samozřejmě také věříme, že bude ku prospěchu i letošnímu autu v závodech, které zbývají.

I na straně výfuků se z toho, co jsme zatím udělali, můžeme něco naučit, protože jakákoliv hloubková studie přináší užitek. Naši soupeři jsou ve vývoji v této oblasti před námi, což jim poskytlo velkou výhodu. Poučení, které si z toho a z podobných situací v minulosti odnášíme, jsou pro nás nakonec vždy užitečné," pokračuje Tombazis.

Agresivní přístup
Hodně se hovořilo o tom, že Ferrari bylo v návrhu a vývoji nového vozu příliš konzervativní, a proto v těchto oblastech přijme agresivnější přístup. Co to bude znamenat v praxi? "Doufám, že výsledky budou hovořit za sebe, když představíme nové auto, a co bude ještě důležitější, v několika prvních závodech kalendáře.

Agresivnější přístup je důsledkem analýzy, kterou jsme vykonali na základě našich porážek v posledních letech. Uvědomili jsme si, že jsme byli příliš konzervativní a měli jsme uzavřenou mysl v některých směrech vývoje."

predni_kridlo
Odlišné verze předního křídla (foto: Christophe Malbranque)

"Proto jsme se shodli na mnohem agresivnějším přístupu v oblasti aerodynamiky nového vozu, což vyžadovalo mnohem užší pracovní vztah s těmi, kteří vyvíjejí strukturu vozu. Může to být těžší při zvažování ostatních hledisek vozu, vzniká však více prostoru pro aerodynamický vývoj.

Dalším prvkem nového přístupu je to, jak využíváme aerodynamický tunel: nezahrnuje to pouze vývoj a optimalizaci toho, co máme, ale také zavádění nových konceptů do každého spuštění tunelu. Někdy to nemusí fungovat, někdy to však může vést k zajímavým výsledkům," dodává Tombazis.

A jak podle něj bude nový monopost z Maranella vypadat? "Myslím, že vizuálně se auto bude od svého předchůdce dost lišit, ale jestli má ten "wau" faktor, jak uvedl šéf týmu Stefano Domenicali, když ho poprvé viděl, pak doufáme, že ten "wau" faktor bude patrný i z výsledků. Dali jsme si ambiciózní cíle, které hodláme naplnit, takže z tohoto pohledu jsem docela optimistický."

Vytisknout

Diskuze: Tombazis o přípravách vozu pro rok 2012 a agresivním přístupu Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 08.10.2011 21:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Tajemství elektroniky monopostu F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud