Tito dva přitom již společně s ředitelem Mercedesu GP Rossem Brawnem pracovali ve Ferrari. Costa se stane ředitelem konstrukčního oddělení Mercedesu již 1. prosince 2011, bude tedy zodpovídat za návrh a vývoj nového vozu.
Willis nastoupí jako technologický ředitel dokonce již od 17. října 2011. Na starost bude mít aerodynamiku, dynamiku vozidla, kontrolní systémy a simulace.
Oba se budou zodpovídat šéfoví týmu Rossovi Brawnovi a technickému řediteli Bobovi Bellovi. V Mercedesu GP se tedy sejde pět bývalých technických ředitelů - tím pátým je aerodynamik Loic Bigois, jenž v této pozici kdysi působil u stáje Prost GP.
"Je mi potěšením oznámit, že se Aldo Costa a Geoff Willis připojí k týmu," říká Brawn. "Geoff je vysoce ceněným inženýrem s více než dvacetiletou zkušeností ve Formuli 1. Těšíme se na jeho příchod příští měsíc. Protože jsem dlouhá léta pracoval s Aldem, vím, že s sebou do týmu v prosinci přinese odhodlanost a odborné znalosti vítěze šampionátu."
"Budování vítězného týmu je pro nás vzrušující výzvou, jelikož všichni pracují na konkurenceschopnosti a standardech, které bychom rádi jakožto pracovní tým Mercedesu dosáhli. Se silnou technickou strukturou, jíž vede Bob Bell, se sami dostáváme do nejlepší možné pozice pro naplnění našich ambicí," pokračuje Brawn.
V továrně Mercedesu GP v Brackley (foto: Mercedes GP)
Podle něj je nezbytné, aby Mercedes GP vylepšil svou infrastrukturu, má-li bojovat s velkými týmy, jako je Red Bull, McLaren či Ferrari. Po odchodu Hondy tým propouštěl ve velkém, nyní opět nabírá odborníky, aby dosáhl limitu, který mu umožňuje Dohoda o omezení zdrojů (Resource Restriction Agreement - RRA).
"Abyste mohli přibírat lidi, musíte mít k dispozici potřebnou strukturu, a jednou z velkých věcí byl pro tým příchodu Boba Bella. Infrastruktura musí být připravena, než začnete nabírat. A myslím si, že jsme strukturu posílili.
Je vždy příjemné, když se vám daří s nejmenším možným počtem lidí. Existuje limit dle RRA, který hodláme přesně dosáhnout. Ostatní týmy musí zároveň své stavy snižovat, protože jsou stále RRA limit přesahují. V roce 2011 z toho větší týmy při postupné snižování a naplňování RRA cílů stále těžily," vysvětluje Brawn.