Druhý trénink začal opět za typického horkého počasí - i po západu slunce se teploty držely nad 30 °C a vlhkost dosahovala 72 %. FIA potvrdila, že problematické obrubníky v zatáčce č. 13 byly odstraněny.
V úvodu u Lotusu pokračovaly práce na Kovalainenově Lotusu, kterému v prvním tréninku začaly hořet brzdy. Mike Gascoyne potvrdil, že pro večerní jízdy zvolili větší brzdové kanálky.
Dnes došlo v paddocku k docela zábavnému: až v 15 hod místního času se v Singapuru otevřely boxy pro týmy se svými mechaniky kvůli povinné "večerce," kterou musí letos nově dodržovat. Šéf Toro Rosso Franz Tost si myslel, že nová pravidla se na něj nevztahují, a tak předběhl frontu mechaniků, jen aby zjistil, že tím vyčerpal jednoho ze čtyř žolíků, které týmy mohou v sezóně využít pro noční práce na vozech.
McLaren v Singapuru opět zkouší obě verze křídla: novější verzi s menší DRS klapkou i upravenou starší, kterou má na snímku nasazenou Button (foto: McLaren)
Jako první se na dráze objevili piloti Toro Rosso společně s Liuzzim, Barrichellem a Di Restou. Začalo se zostra: hned po pěti minutách zajížděli měřené časy. Nejprve se zapsal Di Resta (1:51,465), po něm Senna (1:51,399), Alonso (1:49,071) a po 10 min Vettel (1:48,171 a 1:47,375 min).
Lotusu novinky fungují, Jarno si tentokrát stěžoval na "mírnou nedotáčivost v jedné ze zatáček, jinak je to OK." Heikki po první jízdě na super-měkké směsi hlásil: "Vyvážení je dost dobré, získávám důvěru při brzdění. Zahřívání pneumatik je dobré."
Hamilton po půlhodině při průjezdu přes obrubníky v 7. zatáčce přišel o drobné kousky ze spodní části vozu. Jeho kolega Button po 40 min vyjel mimo ve 14. zatáčce. Nefungovala mu ale zpátečka, proto musel naštvaně vystoupit, protože vůz nepoškodil - zabrzdil těsně před zdí. Velká škoda, na kontě měl pouze 10 kol a zbývalo ještě dost času. Zdá se, jako by McLaren zkoušeli novinky na brzdovém systému, protože Lewisovi krátce před tím přenastavovali pedál.
Senna v té chvíli jako první nasadil super-měkkou směs pneumatik Pirelli.
Pořadí v polovině 2. tréninku:
1. Vettel 1:47,375 min
2. Webber + 0,760 sec
3. Hamilton + 1,015
4. Alonso + 1,641
5. Massa + 1,951
6. Button + 2,376
Virgin s novou zádí, kterou představil minule v Monze (foto: Marussia Virgin Racing)
Na super-měkkých gumách se do čela před Vettela dostal Massa - 1:47,120 min. Schumacher nedobrzdil a lehce se dotkl zdi, stejně tak Buemi, který těsně před koncem svého ostrého pokusu v zatáčce č. 21 políbil bariéru, přičemž poškodil zavěšení svého vozu a musel jej opustit. Po 10 min odstoupil Alguersuari kvůli mechanickým problémům.
Napilno měli u Virginu, kde kontrolovali vůz Glocka po tvrdém průjezdu přes obrubník a měnili přední křídlo. V boxech se opravami hydrauliky na brzdovém okruhu velmi dlouho zdržel i Di Resta, po úvodních kolech vyjel až na posledních pár minut.
Do čela se po hodině vrátil Vettel (1:46,374 min). Ke konci simuloval podobně jako ostatní piloti závod. S více než 150 kg benzínu v nádrži jezdil o 6 sec pomaleji, kolem 1:52,3 - 1:52,8 min. Jeho týmový kolega Webber byl o půl sekundy pomalejší.
Nejrychlejší kolo lídra šampionátu už nikdo nepřekonal. Poslední minutu okořenil výjezdem mimo trať Maldonado, vůz přitom ale podobně jako Button nepoškodil.
Maximální rychlosti: 1. Sutil - 291 km/hod, 2. Massa - 290, 3. Schumacher - 290, 4. Webber - 289, 5. Di Resta - 288, 6. Vettel - 288.
Přehled všech časů: zde (PDF, zdroj: FIA).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:46,374 min |
2. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 0,201 |
3. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,741 |
4. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 0,746 |
5. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,891 |
6. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 2,044 |
7. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 2,492 |
8. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 3,204 |
9. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 3,356 |
10. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 3,377 |
11. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 3,418 |
12. | 9 | Bruno SENNA | bra | Renault F1 Team | + 3,867 |
13. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 3,971 |
14. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 4,025 |
15. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 4,416 |
16. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 4,523 |
17. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 4,563 |
18. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 5,576 |
19. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 5,883 |
20. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 6,115 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 7,205 |
22. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 8,275 |
23. | 23 | Daniel RICCIARDO | aus | HRT F1 Team | + 8,380 |
24. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 8,824 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ