Dvojnásobný mistr světa závodící v rudých barvách dojížděl po skončení závodu zbytek okruhu a zdravil diváky, když dostal do vysílačky jasný pokyn od týmu: „Máme málo paliva. Zastav teď hned!“ Alonso poslušně odstavil vůz u trati a nasedl na formuli Marka Webbera.
Australanův Red Bull Alonsa pohodlně dovezl až do parc fermé. Bizarní pohled na závodníka bezstarostně se vezoucího na bočnici formule jedna se bez debat zapíše k nejvýraznějším momentům desátého závodu letošní sezóny. Jen málokomu se nevybavila podobná scéna z Velké ceny Velké Británie 1991. Před dvaceti lety takhle svezl Ayrtona Sennu po Silverstonu Nigel Mansell.
Fernando Alonso na Red Bullu Marka Webbera
(zdroj: Red Bull)
Alonsovi v žádném případě nehrozilo, že by do parc fermé sám nedojel. Striktní příkaz zazněl kvůli pravidlům Mezinárodní automobilové federace, která po závodě odebírá vzorky z paliva. Ve voze ho tedy musel zbýt dostatek pro tyto účely. V opačném případě by tým riskoval diskvalifikaci závodníka.
„Odebrali vzorek paliva, po závodě ho na to musel zbýt litr. Je to hotové. Nic se nestalo. Šlo o pouhé opatření,“ okomentoval nařízenou zastávku v dojížděcím kole šéf týmu Stefano Domenicali.
Ayrton Senna se před dvaceti lety ocitl takřka ve stejné pozici jako dnes Alonso
Federace potvrdila, že Ferrari, které dovezlo Alonsa do cíle na druhém místě, testy úspěšně prošlo. Nebude se zabývat skutečností, že Španěl nedokončil dojezdové kolo. Stejně tak nehrozí žádné sankce ani Marku Webberovi, přestože jeho zastavení Fernandu Alonsovi by mohlo být nahlíženo jako porušení pravidel přikazujících závodníkovi po dokončení závodu okamžitě zamířit do parc fermé.