DISKUZE K ČLÁNKU Renault vylepšil svůj aerodynamický tunel: Co zahrnoval přechod z 50% na 60% model?

Renault hodlá podstatně vylepšit aerodynamickou stránku svého vozu díky rozsáhlým úpravám větrného tunelu v továrně v Enstone. Co tato změna pro tým F1 představuje?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault vylepšil svůj aerodynamický tunel: Co zahrnoval přechod z 50% na 60% model?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 19.07.2011 07:06 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Petr

Petr

XXX
Zakazují to pravidla (22.1, h). Den testování na rovinkách (ze čtyř) v průběhu sezóny mohou vyměnit za testování s modelem 1:1, jinak se může testovat pouze se 60% modely. V tunelu je omezena také rychlost na max. 180 km/hod.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

m4t35

XXX
asi ted budu za hlupáka, ale nechápu, proč se v tunelu netestují modely 1:1? že by větší tunel byl dražší než poloviční? to se mi nechce věřit. nebo je to nějak upraveno pravidly? nebo jaký je důvod???

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Čím větší model, tím větší přesnost výsledků a možnost práce s většími detaily. V F1 rozhodují tisíciny, proto se možnost testování 60% modelů v tunelech stává pro top týmy téměř nezbytností.

S rychlostí proudění to nemá nic společnáho. To, že je model 50% velikosti neznamená, že mu stačí poloviční rychlost proudícího vzduchu pro dosažení stejných výsledků jako u plného modelu. Jsou to na sobě nezávislé věci - čím rychleji, tím lépe.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

airwar

XXX
nějak mě nedochází výhodnost ofukování modelů o velikosti 50% či 60% oproti skutečné velikosti, jistě při 50% velikosti stačí poloviční rychlost proudícího vzduch pro simulaci, ale to je asi jediná výhoda, zcela logicky se model o velikosti 50-60% bude chovat v mnoha režimech proudění vzduchu rozdílně oproti vozu v měřítku 1:1, například deformace pneu, průhyb jednotlivých částí z důvodu neproporciální dimenzace pevnosti jednotlivých dílů atd.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

XXX
Tak zostava dufat, ze aj kalibracne data maju novsie ako Ferrari na zaciatku sezony. 06

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama