DISKUZE K ČLÁNKU Renault vylepšil svůj aerodynamický tunel: Co zahrnoval přechod z 50% na 60% model?
Renault hodlá podstatně vylepšit aerodynamickou stránku svého vozu díky rozsáhlým úpravám větrného tunelu v továrně v Enstone. Co tato změna pro tým F1 představuje?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault vylepšil svůj aerodynamický tunel: Co zahrnoval přechod z 50% na 60% model?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Petr
14:39 18.07.2011 XXX
Čím větší model, tím větší přesnost výsledků a možnost práce s většími detaily. V F1 rozhodují tisíciny, proto se možnost testování 60% modelů v tunelech stává pro top týmy téměř nezbytností.
S rychlostí proudění to nemá nic společnáho. To, že je model 50% velikosti neznamená, že mu stačí poloviční rychlost proudícího vzduchu pro dosažení stejných výsledků jako u plného modelu. Jsou to na sobě nezávislé věci - čím rychleji, tím lépe.
S rychlostí proudění to nemá nic společnáho. To, že je model 50% velikosti neznamená, že mu stačí poloviční rychlost proudícího vzduchu pro dosažení stejných výsledků jako u plného modelu. Jsou to na sobě nezávislé věci - čím rychleji, tím lépe.
airwar
14:22 18.07.2011 XXX
nějak mě nedochází výhodnost ofukování modelů o velikosti 50% či 60% oproti skutečné velikosti, jistě při 50% velikosti stačí poloviční rychlost proudícího vzduch pro simulaci, ale to je asi jediná výhoda, zcela logicky se model o velikosti 50-60% bude chovat v mnoha režimech proudění vzduchu rozdílně oproti vozu v měřítku 1:1, například deformace pneu, průhyb jednotlivých částí z důvodu neproporciální dimenzace pevnosti jednotlivých dílů atd.