Čtvrté místo v Turecku bylo nakonec velmi uspokojujícím zakončením ne příliš vydařeného víkendu, viď?
Lewis Hamilton: Ano, myslím, že to byl reálný výsledek. Ono pokud by nám vše vyšlo, pak jsme se mohli dostat na pódium, rychlost jsme na to podle mne měli, v závodě nám ale věci příliš nevycházely: nevyšel mi moc start a na lídry jsem pak ztratil, takže čtvrtá příčka je celkem uspokojivá, mohlo to být i horší.
Myslím, že v neděli se ukázalo, jak těsné jsou rozdíly mezi top týmy: viděli jsme, jak silný může být Mercedes GP a Ferrari, když se jim vydaří víkend. Uvědomujeme si však, že jsme z našeho balíku nedostali to, co jsme v Turecku čekali. Jako vždy bojujeme o to, abychom na dráze nasadili mnoho nových dílů, ne vždy to je ale možné - ať už kvůli výkonnosti či spolehlivosti.
Už před prvním tréninkem jsme věděli, že budeme muset ubrat z našich ambicí na vývojové frontě pro tento závod. Je to samozřejmě zklamání, musíte se ale na věci dívat v širších souvislostech: šampionát vyhráváte díky konzistenci, takže je lepší získat body po slušném výsledku, než riskovat nedojetí do cíle kvůli nespolehlivosti, byť byste měli výkonnější vůz.
Na dráze jsi svedl nádherný souboj s Jensonem - připomnělo ti to loňský rok?
LH: Pouze v tom, že se jednalo o férový souboj. Jeden druhého respektujeme jako piloti i lidé, vzhledem k tomu naše závodění s Jensonem bude vždy čisté a férové - on je jezdcem, na kterého je v těsných situacích v tomto ohledu vždy spoleh.
Byl to s ním dobrý souboj, ale minulý rok to bylo o první míst, letos jsme bojovali o nižší příčky, nebyla to tedy už taková zábava. Závodění s KERSem a DRS si přesto stále užívám - je to zábavnější pro piloty i fanoušky. Podle mě by se mělo tleskat všemu, co učiní závody více vzrušujícími. A letos jsme rozhodně viděli čtyři zajímavé závody.
Ne vždy samozřejmě vyhráváte a tento systém někdy pracuje proti vám, protože jste zranitelní, když jste vpředu, obecně ale se mi ale změny v pravidlech letos zamlouvají.
Nyní se zdá, že na vítězství v závodech mají čtyři týmy - je to pro vás složitější?
LH: Na začátku sezóny jsme určitě očekávali, že Ferrari a Mercedes GP budou konkurenceschopní a byť během prvních závodů nenavázali na výkonnost, kterou předváděli v předsezónních testech, jsme věděli, že to bude pouze otázkou času, než se dostanou zpět do formy. V Turecku tedy jejich rychlost nebyla překvapením, větším překvapením bylo to, že ji neměli od počátku sezóny.
To, že spolu bojuje více týmů, funguje v obou směrech: je těžší sbírat body, když se o ně vzájemně obírá hodně pilotů, ale na druhé straně by mělo pro kohokoliv být těžší vybudovat si velký náskok v tabulce, jak jsme to viděli minulý rok.
Nám to v Turecku nevyšlo, ale už se těším do Barcelony. To je okruh, kde jsem nikdy nevyhrál, takže by to bylo skvělé pro tým, kdybychom tam mohli příští týden dosáhnout skvělého výsledku.