I když Vettel včera vyhrál i druhý závod, systém pro rekuperaci kinetické energie jemu ani jeho kolegovi Marku Webberovi nefungoval správně po celou dobu Velké ceny Malajsie. Již tento týden se jede další závod v Číně, kde je KERS rovněž velmi výhodný, ale Adrian Newey připustil, že stále nemají řešení na problémy s jejich systémem.
"Realitou je, že systém prožívá své dětské nemoci. Nejsme výrobní tým, takže si jej musíme vyvíjet sami, čemuž jsme se v minulosti nevěnovali," popisuje nadaný konstruktér Red Bullu.
"Věnujeme se tomu také s omezenými zdroji, rozpočtem a zkušenostmi, rychle se tedy učíme. Jak dlouho nám potrvá vše dobře poznat, to se uvidí," pokračuje Newey, podle něhož řešení problémů není jednoduché. Potrvá to Red Bullu, než systém vyladí? "To, že stále přicházíme na nové problémy, vede k takovému závěru."
Spekuluje se, že se přehřívá kvůli velmi agresivnímu návrhu bočnic monopostu RB7. Newey s tím však nesouhlasí: "Nemyslím si to."
A jak to bylo s využíváním KERSu oběma piloty během včerejšího závodu? "U Marka jsme měli problém mimo něj, což znamenalo, že jej nemohl používat během závodu vůbec, ani na startu. Problém se objevil při nájezdu na startovní rošt - byl to nový problém, žádný z těch, který bychom měli dříve.
U Seba jsme měli problém, který sice znamenal, že s ním můžeme pokračovat, ale z hlediska bezpečnosti jsme si mysleli, že bude nejlepší jej vypnout a nepodstupovat žádné riziko," odpovídá Newey.