Eugene Kaspersky o sponzorování Ferrari

Pavel Šašek, 4. dubna 2011, 15:10 Google+

Eugene Kaspersky, zakladatel firmy Kaspersky Lab, která se zaměřuje na ochranu počítačů proti škodlivému softwaru, má své jméno na monopostech Ferrari. Pochopil, že to může pomoct ziskům...

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 04.04. 23:33) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Eugene Kaspersky se po pádu Sovětského svazu chopil své šance a nyní vydělává velké peníze vyvíjením antivirových programů. Ty propaguje také pomocí Formule 1, kde se jeho jméno objevuje na vozech Scuderie Ferrari.

Eugene, jaké to je mít své jméno na voze Ferrari?
Kaspersky:
To je trochu obtížné na vysvětlování. Někdy se cítím, jako bych stál na vrcholu sopky, která se právě chystá vybuchnout, někdy zase jako že mi vane dobrý vítr do zad. To, že vidím své jméno na těch rudých vozech je pro mě znamení, že jsem v životě udělal něco dobrého. Na tuto otázku ale není jednoznačná odpověď. Možná je tu něco extra, co je ve vozech Ferrari, co ten pocit dělá tak zvláštním.

Co vlastně vede ruského podnikatele, nijak spojovaného s automobilovým průmyslem, aby sponzoroval tým F1?
Kaspersky:
Když jsem založil firmu, měl jsem jen spoustu motivace a spoustu schopných a ambiciózních lidí. Po dvaceti letech jsme na vrcholu, patříme mezi nejlepší softwarové společnosti se zaměřením na bezpečnost. Navíc firma stále roste. Našim produktům věnujeme maximální pozornost. Neustále rozšiřujeme naši partnerskou síť, jejíž součástí je i Ferrari. Nesdílíme jen naše vědomosti o bezpečnosti počítačů, ale i povědomí o značce. Nepropagujeme se ale jen ve Formuli 1, v Austrálii sponzorujeme jeden fotbalový tým. Byli v krizi a požádali nás o pomoc, my to přijali a jsme tedy jejich sponzorem.

Pak jsme se ale rozhodli udělat něco, co je opravdu "cool", tak jsme se rozhodli vstoupit do F1. Navštívili jsme několik závodů a hledali nejlepšího možného partnera. Byla jím Formule 1. Hledali jsme tedy druhého, také začíná písmenem F a je to Ferrari. Jsou to opravdoví profesionálové. Netlačili nás k podpisu, vše nám napřed v přátelské atmosféře vysvětlili. Vysvětlili nám, jak nejlépe začít. Za to je velmi respektuji, protože nám ukázali optimální cestu a je to od nich opravdu čestný způsob podnikání.

Spojil jste se s jedním z nejlepších stájí historie F1, plánoval jste to někdy?
Kaspersky:
No, plán byl dostat se do F1. Najít správný tým, možná by stačil jen pilot. Nakonec jsme si řekli: Když už to chceme dělat, tak bychom se měli spojit s těmi nejlepšími. Nechtěli jsme být spojeni s číslem dvě nebo tři. Chtěli jsme nejviditelnější a také nejdražší tým. Je to jako v jednom anglickém přísloví, co si zaplatíš, to máš. Obvykle smlouvy nepodepisuji sám, nechávám to svému manažerskému týmu, ale tohle pro mě bylo tak důležité, že jsem se toho zhostil sám. 

Musel jste o svém rozhodnutí přesvědčovat správní radu?
Kaspersky:
Pravdou je, že ne všichni souhlasili. Ne všichni to správně pochopili. To není jen plýtvání penězi, ale seriózní projekt. Se svými manažery jsem to mnohokrát probral, než jsem se rozhodl. Svým zaměstnancům jsem to pořádně vysvětlil, jsou velice důležití, jsou pro mě jako moje rodina. Většina z nich to rozhodnutí pochopila. Pochopili, že jde o dobrý nápad. V tu dobu jsme právě spustili náš program na zabezpečení internetu a věděli, že spojení s Ferrari má svůj účel. S pomocí svých manažerů jsem správní radě vysvětlil kouzlo spojenectví s Ferrari a pochopili to. 

Před několika lety se stáj Ferrari stala obětí krádeže dat a další útok by mohl klidně přijít kyberneticky. Věděli jste o tom, než jste se s Ferrari spojili?
Kaspersky:
S Ferrari o tom samozřejmě jednáme, jelikož tam taková hrozba opravdu může být. Nabídli jsme jim pomoc a oni měli velký zájem. Také cítí potřebu ochrany svých dat. Kdyby se někdo zmocnil jejich softwaru, mohlo by to mít tragické následky. Auta by se dala ovládat i dálkově. Vím, pravidla to zakazují, ale technicky to možné je! Máme tedy v budoucnu co dělat. 

Máte na sobě červenou bundu Ferrari a vypadáte, že jste na ní hrdý...
Kaspersky: Jsem, to nepotřebuje další komentář. 

V Rusku je mnoho společností, které se proslavily po celém světě, ale ve sponzoringu je Rusko pozadu. Čím to je?
Kaspersky:
Nevím, jestli jsem ten pravý, kdo to může vysvětlit, ale podle mě je to tím, že většina šéfů takových firem je silně ovlivněna minulostí, Sovětským svazem. Nemluví anglicky a bojí se západní kultury. Stále smýšlí, jako by tu stále byla železná opona. Samozřejmě, jezdí tam na dovolenou, mají domy ve Švýcarsku nebo Francii, ale to nemá s podnikáním nic společného. Stále existuje mnoho firem, které operují jen na území bývalého Sovětského svazu. Tento problém ale podle mě vymizí s nástupem další generace podnikatelů, ti už nebudou mít v hlavě staré způsoby z dob železné opony. S jejich nástupem se vše změní a pak už možná nebudeme vídat ruské sponzory jen na vozech Ferrari, Renault a Virgin.

Každá firma, která vlastní počítač, je ohrožena škodlivým softwarem. Pokusíte se svou firmu propagovat pomocí Formule 1 více než jen s Ferrari?
Kaspersky:
Navazujeme kontakty s ostatními partnery Ferrari. To nám může hodně pomoct. Minimálně je to užitečnější, než kdybych hrál golf.

Vynechme nyní hlavní klady a zápory F1 a soustřeďmě se na emocionální stránku věci, jaký máte k F1 vztah?
Kaspersky:
Jsem víc než jen průměrný fanoušek. Ve většině případů se lidé dělí na dva typy, na ty, kteří se o ni vůbec nezajímají a na ty, kteří ji chtějí jen využít, vysát jako houba. Pak je tu třetí kategorie a do té bych se zařadil i já sám. To jsou ti, kteří se o ni opravdu zajímají a její protagonisté. Patří sem také několik pod kategorií. Mám o F1 zájem, znám její krásu, ale zároveň se nenechávám příliš unést. 

Jak moc ovlivňuje sponzorování F1 zájem o firmu?
Kaspersky:
Existují tři důvody, proč sponzorovat. Za prvé, kolik milionů lidí sleduje F1? Hodně. To zvyšuje povědomí o značce. Za druhé, uděláte si zde obchodní kontakty. A za třetí, můžete svým obchodním partnerům ukázat výhody F1. Tohle opravdu funguje. Viděl jsem tu několik našich partnerů a ti se mě ptali co tu dělám. A já řekl: Já sponzoruji Ferrari! Byli ohromeni.

Máte už tedy to, co jste si zaplatili?
Kaspersky:
Ještě ne. Stále to vnímám jen jako začátek příběhu, protože myslím, že partnerství s Ferrari se dá využít ještě víc. Jsme jen malým sponzorem, ale toto partnerství podle mě poroste krok za krokem a potom se staneme ještě větším sponzorem jak Ferrari, tak celé Formule 1.

Vytisknout

Diskuze: Eugene Kaspersky o sponzorování Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 04.04.2011 23:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Jak safety car ovlivňuje průběh závodu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud