Odchod automobilek jako Honda, Toyota a BMW, to znamená návrat ke starým pořádkům. Ve Formuli 1 je opět více soukromých výrobců. Podle Jarna Trulliho to ovšem znamená spíše krok k horšímu.
"V posledních letech, hlavně po odchodu bohatých automobilek se rozmohl ošklivý zvyk, chtít od jezdců velké množství peněz za místo u týmu. Peníze pro některé týmy znamenají více než jezdecký um pilota. To vypovídá o tom, že něco asi není v pořádku," postěžoval si Trulli italskému deníku Gazzeta dello Sport.
"Jsou tu jen čtyři týmy, které mohou nabídnout velmi dobré auto a boj o titul. Ostatní se s nimi hlavně z finančních důvodů moc poměřovat nemohou. Když jsem začínal, situace byla jiná. Bylo tu mnohem více týmů, které mohly konkurovat špičce startovního pole.
Lotus je na tom sice dobře, i po finanční stránce, ale v případě nějaké nenadálé situace bychom i my nejspíše měli problémy najít dostatek peněz. Jsme jenom malá organizace, jako většina ostatních týmů. Formule 1 se tak vrací v čase o cca 20 let. Tehdy také převažovaly malé týmy."
Jarno Trulli bude i letos jezdit pro Team Lotus. Bude však v F1 i jiný italský pilot?
Pokud by z Force Indie opravdu odešel Vitantonio Liuzzi, Trulli by zůstal pravděpodobně jediným Italem ve Formuli 1. Podle něj je to ale špatně, hlavně pro Itálii. V čem je tedy problém?
Trulli to vidí následovně: "Problémem je především Ferrari. Všichni Italové se soustředí hlavně na Ferrari, problémem je i naše ekonomika, kdy prostě mladí jezdci nemohou získat dostatek sponzorů. Moc s tím nenadělá ani CSAI [Italská komise pro motorsport]."