Aerodynamik John Andrewartha o své práci v týmu Mercedes GP

Petr Hlawiczka, 1. listopadu 2010, 06:50 Google+

Dnes si představíme další osobu ze světa Formule 1, jejíž jméno - na rozdíl od výsledků její práce - není příliš známo: Johna Andrewartha.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher, Michael

Schumacher, Michael | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Johnovi je 29 let a pracuje v aerodynamickém oddělení Mercedesu GP. Mezi jeho koníčky patří tvorba hudby, hra na kytaru, fotbal a - jak jinak - automobilové závody.

Co jsi studoval, než jsi začal pracovat ve Formuli 1?
JA: Když jsem byl ve škole, napsal jsem několika týmům Formule 1 s žádostí o radu, jaké kvalifikační předpoklady jsou zapotřebí a dle jejich odpovědi jsem se rozhodl studovat matematiku, fyziku a chemii na nejvyšší úrovni. Strávil jsem pak čtyři roky na Bristolské univerzitě, kde jsem vystudoval jako letecký inženýr.

Kde jsi pracoval před tím, než jsi nastoupil k Mercedesu GP?
JA: Po skončení univerzity jsem začal pracovat ve společnosti, která se jmenovala UGS a zaměřovala se na CAD/CAM software. Pracoval jsem s jejími zákazníky z leteckého a automobilového průmyslu v oblastech týkajících se povrchového designu, mechanického modelování, CFD a FEA [analýza metodou konečných prvků - pozn. aut.]. Pak jsem se koncem roku 2005 připojil k týmu, který byl znám jako Honda Racing F1, na pozici nižšího aerodynamika, odkud jsem začal dělat pokroky.

john_andrewartha
John při práci s povrchovými systémy v CADu

Jak vypadá tvůj pracovní den?
JA: V rámci malého týmu uvnitř aerodynamického oddělení analyzuji naše data z aero-tunelu a CFD pro rozvoj nových myšlenek a tvorbu povrchových nákresů v našem CAD systému. Tyto myšlenky poté testujeme na zmenšeném modelu v aero-tunelu s cílem zvýšit aerodynamickou výkonnost monopostu. Postup je často opakovaný a vývojové směry se mnohdy mění s tím, jak vůz rozvíjíme. Z pohledu designu a vývoje je také neustále činit rozhodnutí týkající se aktuálního závodního vozu a omezením či požadavkům, které nám mohou být uloženy.

Co se ti líbí na práci v F1?
JA: Možnost vidět, jak se vyvíjejí vaše myšlenky od původního náčrtku přes testovací fázi, až do podoby závodního vezu během velmi krátkého období, je extrémně uspokojující. Jsme relativně malým týmem, proto je opravdu příjemné vědět, že můžete opravdu učinit rozdíl v naší výkonnosti. Měl jsem také možnost navštívit některá báječná místa a potkat několik skvělých lidí během času, který jsem strávil ve Formuli 1.

w01
Michael Schumacher ve voze Mercedes MGP W01

Co je tou nejlepší věcí na práci pro Mercedes GP?
JA: Pracuji s fantastickou skupinou lidí pocházejících z různých prostředí a s odlišnými odbornými znalostmi, ale všichni bojujeme za jeden společný cíl - vyhrávat závody! Zažili jsme velmi dobré okamžiky i ty horší jakožto tým v posledních letech, duch uvnitř týmu je však skvělý.

Co je nejnáročnější na tvé práci?
JA: Tempo vývoje je extrémně vysoké a honba za výkonností neúprosná, nejedná se tedy určitě o práci od devíti do pěti hodin. Aerodynamické vylepšování monopostů může být náročné, je však také extrémně odměňující. Formule 1 je velmi soutěživá a i nejmenší detaily mohou učinit rozdíl. V mnoha ohledech spočívá ona náročnost právě v rozhodování se, na který z těchto detailů soustředit naše úsilí a zdroje v rámci dostupného času.

Vytisknout

Diskuze: Aerodynamik John Andrewartha o své práci v týmu Mercedes GP

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Williams potvrdil testovacího pilota pro rok 2011

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud