Technické předpisy pro sezonu 2003 tak opět doznají změny, neboť po odsouhlasení Technickou skupinou nic nebrání, aby je FIA v rámci svých právních řízení schválila jako závazné. Vesměs se však včera jednalo o přesnějších výkladech již navržených změn, které vyvolaly ostrou polemiku. Nejvíce se tak v minulých dnech proti jakékoli změně stavěl tým West McLaren Mercedes, Scuderia Ferrari přistupovala ke změnám otevřeně, nicméně velmi rezervovaně a třetí nejsilnější tým BMW Williams se komentářům citlivě vyhýbal. Týmy ze zadní části startovního pole změny vítaly velmi otevřeně, především pak Jordan a Minardi.
Podstatné změny, které vzešly ze včerejšího jednání přinášíme rozděleny dle témat:
Kontrola trakce, startovní systém, automatická převodovka
FIA požadovala zákaz elektronických podpůrných systémů jako kontrolu trakce, startovního systému a plně automatické převodovky již od prvního závodu GP Austrálie 2003. Představitelé týmů namítali, že zákaz nepřinese snížení nákladů, což je cílem změn, ale jejich zvýšení. FIA důvody včera akceptovala a zákaz těchto systémů platí až od GP Velké Británie 2003 včetně. Startovní systém však bude zakázán operativně až ve chvíli, kdy všechny týmy zvládnou problém spojky, neboť se s ní v nových monopostech nepočítalo a proto není vůz v místě pedálů dimenzován na potřebnou šířku.
Rádiová komunikace mezi boxy a pilotem
Rádiová komunikace oproti návrhu FIA zůstává, ale bude výrazně upravena. Musí se jednat o samostatný systém, bude umožňovat přenos pouze hlasu a bude přístupný pro FIA i pro společnosti zajišťující televizní přenosy závodů. V dalších jednáních se bude řešit otázka použití standardního zařízení pro všechny týmy.
Telemetrie
Ohledně telemetrie byla diskuse největší a nejbouřlivější, vždyť právě i díky ní je startovní pole rozvrstveno tak, jak ho nyní známe. Telemetrie je prakticky jednou z nejvíce dotovaných sfér vývoje, neboť díky obousměrnému přenosu dat lze využívat superrychlé počítače k vyhodnocení dat z vozu, a následně úpravě jednotlivých systémů ve voze daty zaslanými zpět do monopostu. To vše bez zásahu pilota a s maximálním účinkem, neboť při problému s motorem lze automaticky omezit otáčky i tlak v palivovém nebo olejovém systému a možností je jistě nepoměrně více. Přenos BOXY – VŮZ je zakázána s okamžitou platností. Přenos VŮZ – BOXY je zakázána od roku 2004.
Náhradní vůz
Dle nového znění bude moci tým použít třetí vůz pouze v případě, že tým již nebude mít možnost závodní vůz do startu závodu opravit. V takovém případě bude vůz pravděpodobně startovat z posledního místa na startu. V případě potíží vozu těsně před startem, může v případě opravy startovat pouze z boxové uličky po startu závodního pole. V případě opravy porouchaného vozu při startu se může pilot vrátit do závodu v průběhu prvních dvou kol.
Úprava vozu mezi kvalifikací a závodem
Po kvalifikaci budou vozy odebrány až do přípravy před startem závodu, v jednání je varianta, dle které budou vozy v boxu stáje, ale pod neustálým dohledem. Práce na takto umístěných vozech a případné opravy budou vždy podléhat předchozímu povolení.