Force India posadila v pátek již podruhé Paula di Restu do monopostu. - v Malajsii místo závodního pilota Vitantonia Liuzziho, v Austrálii odpočíval Adrian Sutil.
U Lotusu se během prvního tréninku v Sepangu proháněl v monopostu Heikkiho Kovalainena testovací malajský pilot Fairuz Fauzy. Závodní piloti z nasazování "pátečních" jezdců příliš radosti nemají, ale rozhodnutí svých týmů respektují.
Kdo by přicházel v úvahu pro páteční jízdy u HRT? Za největší kandidáty jsou považováni Christian Klien a Giancarlo Fisichella. Povídá se, že Kolles je dokonce ochoten platit některému ze zkušených pilotů, aby španělskému týmu pomohl s vývojem vozu, který postavila Dallara a který je zatím nejpomalejší ze všech.
Brunno Senna v boxech v Bahrajnu
Kolles by rád zaměstnal zkušenějšího pilota i proto, aby si mohli porovnat kvality svých současných závodních pilotů Bruna Senny a Karuna Chandhoka - a udělat si obrázek o jejich skutečné výkonnosti. Podle něj je zatím není možné hodnotit, což ovšem hodlá změnit: "Brzy využijeme během pátečních tréninků někoho ze zkušenějších jezdců, abychom si je mohli porovnat."
Slibuje si od toho i další kroky vpřed: "Zní to hloupě, ale chceme být nejlepšími z nových týmů. Přitáhl jsem Geoffa Willise, který být schopen z týmu udělat skutečného konstruktéra. Půjčíme si aerodynamický tunel a budeme nezávisle vyvíjet vůz, abychom se vzdálili úrovni GP2."