Schopnost pečovat o pneumatiky bude důležitá jak v kvalifikaci, tak i v závodě. V kvalifikaci bude důležité, aby pilot dokázal co nejdříve zahřát měkkou směs, v závodě aby mu pak co nejdéle vydržela ve formě.
Podle zjištění Bridgestonu nejsou po testech mezi týmy velké rozdíly v oblasti degradace pneumatik. Upozornili však na Sauber, který v tomto vyčníval.
"Srovnali jsme data mnoha týmů a po prozkoumání čtyř nejrychlejších týmů se zdá, že mají velmi, velmi podobné opotřebení pneumatik. Jakmile budou mít na startu 150 kg na střední či měkčí směsi, budou tam jen drobné rozdíly - můžeme tedy očekávat velmi podobnou rychlost. Akorát Sauber je konzistentnější," říká odborník na slovo vzatý - Hirohide Hamašima, šéf vývoje sportovních pneumatik Bridgestonu.
Jak moc Sauber vyčnívá? Dle Bridgestonu dost na to, aby mohl zvolit strategie, které budou ostatním zapovězené: "Ano, budou moci zvolit odlišnější pneumatiky než konkurenti, aby dosáhli vyšší výkonnosti v kvalifikaci. S šetrným autem máte tuto možnost. Někde, jako například v Barceloně, to bude velmi zajímavé, protože povrch je drsný a na měkčí směsi můžete ujet pouze jedno kolo před tím, než v závodě dojde k velké degradaci."
"Ale na místech jako je Monako či Bahrajn, kterou jsou velmi, velmi jemné k pneumatikám, může být specifikace, se kterou dosáhnete nejrychlejšího času, také tou nejlepší pro závod - což může být také velmi zajímavé," dodává Hamašima, jenž si netroufl vybrat konkrétního favorita z týmů Ferrari, McLaren a Red Bull, které byly při testech v Barceloně nejrychlejší.
U Sauberu tuto výhodu během testu rozpoznali. Technický ředitel Sauberu Willy Rampf si uvědomuje jejich sílu: "Vůz nemá žádné problémy se stabilitou, výkonnost a vyvážení při velkém množství paliva patří mezi jeho silné stránky. Budeme na tom stavět - je to velmi dobrá věc. Naše auto není k pneumatikám příliš tvrdé, proto můžeme ujet rozumně dlouhé stinty bez toho, aniž bychom je zničili."
"Pomůže nám to volit flexibilnější strategie, když nebudeme muset zastavovat kvůli opotřebení pneumatik," vysvětluje výhodu Rampf.