FIA navrhuje pro sezonu 2010 nový systém bodování

Ringo / mediafax, 10. prosince 2009, 22:25 Google+

Mezinárodní automobilová federace (FIA) ve čtvrtek představila nový systém bodování v závodech formule 1 pro sezonu 2010. Podle agentury Reuters byl návrh vytvořen komisí formule 1 a v pátek bude předložen Světové radě motoristického sportu.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 11.12. 09:35) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Podle nového systému bodování by mělo v každém závodě získat body prvních deset jezdců, přičemž vítěz by bral plných 25 bodů. Druhý v pořadí by si připsal bodů dvacet, pilot na bronzové pozici by získal patnáct bodů. Závodníkům na čtvrtém až desátém místě by bylo připsáno 10, 8, 6, 5, 3, 2, a 1 body. Současný bodovací systém zahrnuje elitní osmičku, která si rozdělí body v poměru 10-8-6-5-4-3-2-1.

Nové bodování chce FIA z důvodu rozšíření startovního pole. V nadcházející sezoně totiž nebude závodit současných deset týmů, ale přibudou k nim ještě další tři.

Komise F1 složená ze zástupců týmu, promotérů, dodavatelů a sponzorů přednesla svůj návrh na čtvrteční schůzce se šéfem formule 1 Berniem Ecclestonem a novým prezidentem FIA Jeanem Todtem. Kromě nového bodovacího systému komise schválila přejmenování týmu Brawn GP bez jakékoliv finanční ztráty. Vítěz letošní sezony má totiž nového sponzora a jeho hlavní příjem nyní zaručuje německá automobilka Mercedes. "Tým bude i nadále dostávat benefity. Rozhodli jsme se tak na základě dlouhodobé spolupráce společnosti Mercedes-Benz s formulí 1," uvedla komise.

Vytisknout

Diskuze: FIA navrhuje pro sezonu 2010 nový systém bodování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 11.12.2009 09:35 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Esteban Ocon v ulicích Monaka

Výkon v Monaku nás překvapil, přiznává Alpine. "V Barceloně porazíme Mercedes i Ferrari," věří

Rob Marshall

McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

Charles Leclerc u svých mechaniků

Ferrari se po chybě v Monaku Leclercovi omlouvá

Nejlepší jezdci na pódiu po závodě v Monaku

FOTO: Závod v Monaku zdramatizovaný deštěm

Fernando Alonso v tunelu

"Trať byla z 99% suchá, když jsem zajel do boxů." Alonso lituje promarněné šance na vítězství

Esteban Ocon se popasoval s mokrými podmínkami v Monaku brilantně (ilustrační foto)

GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

Max Verstappen se svou trofejí za prnví místo v závodě v Austrálii

PROHLÁŠENÍ po závodě: Intenzita deště mnohé zaskočila

Po startu v zatáčce St. Devote

GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku po penalizaci Leclerca

Fernando Alonso na pódiu po závodě v Austrálii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Alonso spoléhá na start

Max Verstappen v závodě v Austrálii

Velmi těsnou kvalifikaci ovládl Verstappen, Pérez boural v první části

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Heidfeld - Kubica

Heidfeld: Cieľom je kokpit víťazného monopostu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Alonso spoléhá na start

  2. Ferrari se po chybě v Monaku Leclercovi omlouvá

  3. GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

  4. Ferrari na úvod v Monaku nejrychlejší. Mercedes nasadil velké vylepšení, McLaren v nových barvách

  5. Velmi těsnou kvalifikaci ovládl Verstappen, Pérez boural v první části

  6. GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku po penalizaci Leclerca

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud