Zákaz dotankování nebude mít velký vliv na konstrukci a směs pneumatik

Petr Hlawiczka, 14. listopadu 2009, 14:01 Google+

Bridgestone čeká po 11 letech poslední sezóna ve Formuli 1. Poslední rok se budou mít co ohánět - sezóna bude mít o dva závody více, přibude nový okruh v Koreji a dojde ke zúžení předních pneumatik.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Již vstup do letošní sezóny byl pro japonskou společnost ve znamení změn - pro formule museli připravit hladké pneumatiky, navíc se museli vyrovnat s požadavkem na větší rozdíly mezi dvěma odlišnými směsmi. "Toho jsme dosáhli pomoci konceptu odlišných rámců pracovních teplot pneumatik, což představovalo další zajímavou výzvu pro soutěžící v závodech," vysvětluje ředitel vývoje sportovních pneumatik Bridgestonu Hirohide Hamašima.

V roce 2010 dojde k zúžení předních pneumatik, což pomůže k lepšímu vyvážení přilnavosti mezi přední a zadní částí vozů. Hamašima objasňuje pohled Bridgestonu k tomuto kroku: "Když jsme se vrátili k hladkým pneumatikám, byla zachována taková velikost, jako měli drážkované, což vedlo k tomu, že přední kola získala větší přilnavost než zadní. Kvůli tomu dochází k jejich zúžení."

A co zákaz dotankování? Bridgestone to dle jejich šéfa příliš neovlivní. Vozy budou na startu sice o 100 kg těžší, takže pneumatiky budou muset být o něco silnější - jenže když přihlédneme k tomu, že aerodynamika monopostu generuje tlak na kola přesahující 2 tuny, 100 kg navíc nevyžaduje příliš velkou změnu z pohledu směsi a konstrukce pneumatiky. Pro týmy však bude významná: budou se vyvíjet jejich strategie během sezóny, výhodu budou představovat úspornější motory a piloti budou muset jezdit jemněji, s větším ohledem na gumy - obzvlášť na začátku závodu, kdy budou studenější a vozy těžší.

Vytisknout

Diskuze: Zákaz dotankování nebude mít velký vliv na konstrukci a směs pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button se svým mananžerem navštívili sídlo McLarenu - anotační foto

Button se svým mananžerem navštívili sídlo McLarenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud