Již vstup do letošní sezóny byl pro japonskou společnost ve znamení změn - pro formule museli připravit hladké pneumatiky, navíc se museli vyrovnat s požadavkem na větší rozdíly mezi dvěma odlišnými směsmi. "Toho jsme dosáhli pomoci konceptu odlišných rámců pracovních teplot pneumatik, což představovalo další zajímavou výzvu pro soutěžící v závodech," vysvětluje ředitel vývoje sportovních pneumatik Bridgestonu Hirohide Hamašima.
V roce 2010 dojde k zúžení předních pneumatik, což pomůže k lepšímu vyvážení přilnavosti mezi přední a zadní částí vozů. Hamašima objasňuje pohled Bridgestonu k tomuto kroku: "Když jsme se vrátili k hladkým pneumatikám, byla zachována taková velikost, jako měli drážkované, což vedlo k tomu, že přední kola získala větší přilnavost než zadní. Kvůli tomu dochází k jejich zúžení."
A co zákaz dotankování? Bridgestone to dle jejich šéfa příliš neovlivní. Vozy budou na startu sice o 100 kg těžší, takže pneumatiky budou muset být o něco silnější - jenže když přihlédneme k tomu, že aerodynamika monopostu generuje tlak na kola přesahující 2 tuny, 100 kg navíc nevyžaduje příliš velkou změnu z pohledu směsi a konstrukce pneumatiky. Pro týmy však bude významná: budou se vyvíjet jejich strategie během sezóny, výhodu budou představovat úspornější motory a piloti budou muset jezdit jemněji, s větším ohledem na gumy - obzvlášť na začátku závodu, kdy budou studenější a vozy těžší.