Bývalý šéfinženýr stáje Renault byl potrestán pětiletým zákazem činnosti za účast v aféře Crashgate. V roce 2008 tým záměrně zmanipuloval Velkou cenu Singapuru, když přiměl Nelsona Piqueta mladšího, aby úmyslně boural a vyvolal tak vyjetí zpomalovacího vozu. Šéf týmu Briatore byl potrestán tvrději – doživotním zákazem činnosti v motorsportu.
Ital však nepřestává prohlašovat, že je nevinen. Vyžaduje milion liber za zničenou pověst. Odvolací slyšení u pařížského soudu vyšší instance se koná 24.listopadu.
Podle britského listu Guardian se Symonds k Briatoremu připojil s tvrzením, že FIA k disciplinárnímu řízení přistupovala „nedůstojně“.
„Rozhodnutí začít s vyšetřováním a postoupení případu Světové radě vzešla obě od stejného člověka, Maxe Mosleyho, prezidenta FIA,“ stojí v Briatoreho prohlášení.
Max Mosley
Spekulace o tom, že Crashgate sloužila jako zástěrka pro vyřizování osobních účtů mezi Mosleym a Briatorem se ozývají takřka od počátku. Nyní se potrestaný Ital bude snažit dokázat, že Mosleyho iniciativa v případu nevycházela z čiré obhajoby spravedlnosti.
V Briatoreho prohlášení také stojí, že bývalý prezident Mosley : „se zmocnil role člověka podávajícího stížnost, vyšetřovatele, žalobce i soudce“ a vytvořil spojitost mezi událostí a Briatoreho rolí v rozštěpení FOTA.