Nelson včera podrobněji popsal okolnosti své nehody. Po mítinku s Patem Symondsem a Flaviem Briatorem si ho první jmenovaný měl vzít stranou a na mapě mu ukázal zatáčku, kde měl bourat. Vybral takové místo, kde na trati nebyl poblíž žádný jeřáb, který by umožnil vůz ihned odstranit z trati, ani žádný boční přístup k trati, kam by mohli maršálové vůz odtlačit. Při havárii v tomto místě tak mělo být jisté, že vyjede safety car.
Symonds měl Piquetovi rovněž říci, ve kterém kole přesně má bourat, aby tomu mohli přizpůsobit Alonsovu strategii. Během rozhovoru vůbec nepadla otázka bezpečnosti pro Piqueta, veřejnost či jiné piloty. Jedinou zmínkou k tomu byla slova Symondse, jenž varoval mladého Brazilce, aby přitom "byl opatrný." Nelson se před nehodou rádiem ptal, ve kterém je kole - což normálně nedělá. FIA by měla výsledky svého vyšetřování zveřejnit 21. září, snad se jí podaří kauzu rozklíčovat. Data z telemetrie údajně svědčí spíše proti Renaultu (Piquet zatáčku projel nestandardně a prudce zničeho nic přidal, Alonso předtím zajel o 2 kola dříve do boxu než původně měl s 8,5 kg paliva, což bylo divné i jeho inženýrovi).
Včera se o tom na Monze hodně hovořilo, během včerejší tiskové konference Rubens Barrichello učinil zajímavé srovnání mezi tím, co se stalo loni v Singapuru a v Rakousku v roce 2002: "V Rakousku jsem byl postaven na limit limitu. Osm kol jsme o tom hovořili, během ní mi bylo řečeno, že se musím vzdát, ale musel jsem to udělat před očima všech, všichni věděli, co se děje. Je to velmi, velmi smutné. Pokud se tohle prokáže jako pravda, bude to také velmi, velmi smutné.Jedinou věcí, kterou vidím, je, že někdo chce hlavu Briatoreho, to je zatím vše, protože to celé zní velmi zvláštně."
Nick Heidfeld během rozhovoru k tomu měl také co říci: "Jsem ohromen z toho, že to trvalo tak dlouho a že po roce se z toho stává takový problém, protože po tom závodě tehdy téměř všichni v paddocku měli podezření na to, že se jednalo o účelovou havárii. A po roce je z toho najednou taková aféra."