Váš závod ve Spa byl hodně krátký – pro vás není obyklé skončit v závodě a sledovat ho jen jako divák, že?
Lewis Hamilton: Ano, byl to zvláštní pocit marnosti, stát vedle trati a sledovat ostatní, jak projíždějí okolo za zpomalovacím vozem. Upřímně si ani nepamatuji, kdy naposledy jsem nedokončil závod – spolehlivost našeho auta je tak fenomenální, že se to stává jen vzácně – takže to byl rozhodně pocit, na jaký nejsem zvyklý. Byla to ale škoda, mám rád závodění ve Spa a opravdu jsem se těšil na silné, útočné odpoledne. Neměl jsem nejlepší start a ztratil pár míst, ale byl jsem si hodně jistý, že máme pod sebou auto, které nám pomůže na body.
Jak jistý jste si tempem MP4-24 před několika následujícími závody?
LH: Víme, že jsme s autem od začátku léta hodně pokročili, ale je frustrující, že jsme neviděli naše tempo v neděli ve Spa. Máme však nový nízkopřítlakový balíček úprav a nějaké další novinky před Singapurem, takže věřím, že budeme na dosah čelním pozicím. Nejdůležitější je, že se neustále učíme z tohoto auta, abychom z toho na příští rok udělali vítěze.
Co vás čeká před Monzou?
LH: Vrátil jsem se do továrny na pozávodní rozbor Spa a přípravu do Monzy, pak nějaké marketingové závazky v Mcercedes-Benz světě v Brooklandu pro jejich Akademii mladých řidičů. Měli velké finále. Předvedl jsem tam několik jízd a podepsal hodně autogramů. Vlastně jsem strávil asi dvě hodiny podepisováním! Chtěl jsem si být jistý, že neodejdu dřív, než bude každá osoba mít jeden podpis!
V neděli navštívím Brands Hatch jako host Mercedes-Benzu na závodě DTM. Je to skvělý den. Byl jsem tam loni a opravdu mě uchvátilo, kolik tam bylo lidí. Později tento měsíc také pojedu na Frankfurt Motor Show, znovu jako host Mercedes-Benzu, takže je to pěkně nabité.
Monza je poslední evropský závod v sezóně. Těšíte se na Velkou cenu Itálie?
LH: Podle mě bude Monza trochu jiná, než v minulosti, protože už tam před závodem netestujeme. V předešlých letech byl vždycky před závodem na Monze velký test, který umožnil získat správné vyvážení a pilotovi připravit se na vysoké rychlosti na trati.
Teď přijedeme v pátek ráno nezahřátí a bude to stát trochu úsilí u každého, přimět auta, aby dobře pracovala a zvyknout si na nízký přítlak, který v Monze potřebujete. To může mít naopak velmi zajímavý efekt, hlavně když jízdy ovlivní počasí, jako loni.
Co dělá z Monzy výjimečnou trať?
LH: Myslím, že všichni jezdci Monzu milují – je to jedna z neznámějších a nejstarších tratí v kalendáři, jako Spa, Monako a Silverstone. Vyhrát jakýkoli z těchto čtyř velkých závodů je zvláštní mezník, jakožto pilot si připadáte jako součást historie, když vidíte fotky a televizní záběry z těch okruhů staré spoustu let.
Na lídra šampionátu vám schází 45 bodů, k mání jich je do konce sezóny ještě 50. Frustruje vás, že se letos neucházíte o titul, když matematicky je to stále možné?
LH: Vím, že jsem měl štěstí. V posledních dvou sezónách se o titulu rozhodovalo v posledním závodě a já byl mezi uchazeči, takže to letos rozhodně je trochu jiný pocit. Ale je to prostě zábava, tlačit se jako blázen dopředu a snažit se dostat z auta maximum v každém závodě místo zajišťování si pohodlnějšího náskoku na čele tabulky.
Můžeme útočit kdekoliv a posledních pět závodů by pro nás mohlo být dobrých z několika důvodů. Možná jsem Spa vynechal, ale v Monze chci vyhrát a uvidíme, jak se nám bude dařit v trénincích. Posledních pět okruhů je skvěle různorodých a na všechny se těším.
Ale pořád se budu snažit do toho jít a získat všechny body, co budu moct. Vím, zní to šíleně, ale nevyženu si titul z hlavy, dokud nebudu vědět, že je matematicky nedosažitelný.