Náraz byl ale poměrně tvrdý, když Piquet dostal smyk na výjezdu ze zatáčky, jíž po oblouku nekontrolovaně opouštěl a prudce vrazil do betonové zdi vedle trati. Po havárii se na trati objevila spousta trosek z jeho Renaultu, samotnému pilotovi se však nic nestalo.
Na trať vyjel safety car. Zajímavostí je, že těsně předtím druhý pilot Renaultu - Fernando Alonso, právě natankoval a vyměnil pneumatiky. Výjezd zpomalovacího vozu donutil spoustu týmu ke změně strategií a na chvíli způsobil chaos, ze kterého vyšel nejlépe Alonso, protože krátce předtím absolvoval svou zastávku v boxech. Díky tomu získal pro Renault na tamější trati i první vítězství sezony 2008.
Pozoruhodné je i to, že FIA sdělila médiím pouze to, že "zahájila vyšetřování v jistých závodů loňské sezony" - o Singapuru ani zmínka.
Přes dotazy různých médií se k celé události zástupci Renaultu či 23letý Piquet k celé záležitosti odmítají vyjádřit. Britský The Guardian například informuje: "Mluvčí Renaultu dnes prohlásila, že to nebudou vůbec komentovat," a stejně reagoval i Piquetův mluvčí.
FIA se tím začíná zabývat pár týdnů po Piquetově vyhazovu z Renaultu. Vítězství v Singapuru přišlo po sérii závodů bez jediného vítězství v loňské sezoně, kdy se už začínalo hovořit o odchodu automobilky z Formule 1. Letos Renault podepsal upravenou Concordskou dohodu, kterou se zavázal k účasti v F1 do roku 2012. Podle Ecclestona francouzský tým z F1 ale odejde - prokáže-li se jeho vina.