Můžete nás osvětlit situaci?
Jenson Button: Nebyla to dobrá kvalifikace. Na měkčích pneumatikách jsem měl problémy, celý víkend se tu necítím moc sebejistě. Většina lidí na to šlape, tak jsme si mysleli, že na to taky šlápneme. Měl jsem nestabilní záď vozu, ale zároveň hodně nedotáčivosti. Chyběla mi přilnavost, což byl i můj problém v kvalifikaci, hlavně ve středně rychlých zatáčkách. I přes nedotáčivost se auto smýká a to není dobrý pocit. Tak to ve skutečnosti bylo – nebyl jsem moc rychlý.
A nic z technické porady po kvalifikaci vám nepodalo vysvětlení?
JB: V několika místech ztrácím a v jedné zatáčce jsem byl široký, ale to není jen o jedné zatáčce. Nemůžu na měkkých pneumatikách najít tempo. Na tvrdých to bylo lepší, možná bychom u nich měli zůstat.
Jak to zítra půjde?
JB: Zítra to bude těžký den. Při startu ze čtrnáctého místa mě nezajímá nic, než body. Musíme udělat něco, co mi pomůže je získat, protože závodní tempo je podle mě v pořádku. Zkusíme udělat něco jiného, než všichni ostatní. Nebudeme se držet při zdi a doufat ve štěstí – musíme být agresivní.
Když se ohlédnete na několik předešlých závodů, Rubens v nich byl blíž, než kdykoliv dřív.
JB: Ano, hlavně v posledních dvou. V závodech předtím, než se ochladilo, byl většinou jeden z nás rychlejší, ale v posledních dvou to byl rozhodně on a byl spokojený s autem. Já mám problémy s nestabilní zádí, tím jsem na začátku netrpěl, auto bylo dobré. To je můj největší problém.
Co si myslíte o tom, že Red Bully jsou na konci první desítky?
JB: Nevím, kolik mají paliva, ale tipnul bych si, že zůstanou na trati docela dlouho. Ve druhé části kvalifikace byli docela rychlí, ale můj hlavní soupeř je můj kolega, pokud se Red Bully nepředvedou. Rubens je čtvrtý a vede si dobře, tak je to.
Změnilo se na voze něco v posledních závodech, že vám nevyhovuje?
JB: Ne. Na každý závod měníme auta aerodynamicky, ale to je pro oba vozy stejné.
Říkáte sám sobě: „Jsem o osmnáct bodů napřed, mám pořád velký náskok?“ a snažíte se usmívat?
JB: Ne, protože to není velký náskok. V posledním závodě jsem ztratil osm bodů na Rubense, což bylo frustrující, i když to nebylo kvůli tempu. Tady tempo nemám, on startuje čtvrtý a já jsem mimo první desítku. Je to vedení, které může hodně rychle zmizet, když přijdou špatné víkendy, ale teď s tím nemůžu nic dělat.
Ale pořád máte schopnost využít příležitost, pokud vám ji auto dá?
JB: Ano, jistě. Vyhrál jsem v téhle sezóně šest závodů a jsem jediný, kdo vyhrál víckrát než dvakrát. Takže ano. Ale v tuhle chvíli nedokážu z auta dostat tempo. Na to se musíme podívat. Máme dva týdny do Monzy a snad se nám podaři zjistit příčiny. Auto už není stejné, jako na začátku sezóny. Měli jsme pár chladných závodů, ale ani od doby, co jezdíme v teple, nemůžu najít rovnováhu.
Ale tohle je okruh, který máte rád...
JB: Jo, proto mě frustruje, že jsem zatím vzadu. Ale tak to je – nezáleží na tom, kde se jede. Startuji ze čtrnáctého místa na roštu a dostat se na body bude těžké. Tenhle víkend je to zvláštní, vepředu je hodně aut, která byste tam neočekával. Očekával byste na pole positions Red Bully s náskokem tří čtyř desetin, ale není to tak. Když se na to zaměříte, zdá se, že rychlá auta jsou ta, co tu jezdí s malým nákladem paliva. Našli dobrý výkon s nastavením pro malý náklad paliva a prošli tak kvalifikací. Nevím, jak pojedou v závodě, ale jsem si jistý, že u spousty aut vepředu nebude tempo tak dobré, jako u Red Bullu. Můj problém je, že jsem tak moc vzadu.
Button se zatím marně snaží přijít na to, proč už si s vozem nerozumí
Jak moc tím narostla vaše frustrace?
JB: No, rozhodně to není dobrá pozice. O něco vedu, ale přijde pár špatných závodů a bude to. Takže to je frustrující, ale zároveň nemá smysl nad tím moc přemýšlet. Musíte se soustředit na snahu zlepšit situaci, a to se přesně budu snažit udělat.
Má Rubens jiné nastavení, než vy?
JB: Máme odlišná nastavení, ale ne o tolik. Ve druhé části kvalifikace byl o čtyři desetiny rychlejší než já. Udělal jsem chybu, která mě stála pár desetin, ale pořád nemám jeho tempo. Má jiné nastavení, ale určitě to nevězí jen v tom.