Schumacher je s testem spokojený

x-o, 31. července 2009, 23:40 Google+

Testy jsou letos zakázány, ale Ferrari to šikovně obešlo. Schumacher testoval starší model F2007, který má od letošního modelu F60 mnoho odlišností. Šlo tak především o formu fyzické přípravy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Omezení testů nezahrnuje jen jízdy s aktuálními monoposty, ale také reklamní akce a jízdy se staršími vozy. Právě s takovým vozem Schumacher jezdil. F2007 byl poslední model éry Jeana Todta, ale zodpovědní konstruktéři už byli stejní, jako letos. Technickým ředitelem byl Aldo Costa a šéfkonstruktérem Nikolas Tombazis. Vůz přinesl týmu Pohár konstruktérů a Räikkönenovi Pohár jezdců. V roce 2007 byla ale zcela odlišná pravidla a s letošním modelem má F2007 shodný jen motor - teoreticky, protože vývoj na něm probíhal i při zmražení.
Úplně jiná je elektronika, protože rok 2007 byl posledním, kdy si řídící jednotku sestavoval každý tým individuálně. Letos už je jednotná od dodavatele McLaren Electronic Systems a má mnohem méně vymožeností, které Schumacher zná ze svých let v F1. Schází jí kontrola trakce, launch control, nebo řízení brzdění motorem. Protože jde ale o vůz zákazníka a ne automobilky, pravděpodobně jsou tyto systémy stejně vyřazeny.

Pro jakékoliv jiné účely, než závodní víkendy a povolené testy na rovinkách nemůžou týmy používat letošní slicky od Bridgestonu, takže zákazníci používají Avon s tvrdou směsí, protože měkké slicky by nedokázali zahřát. Schumacher přesto nejezdil na drážkovaných pneumatikách ani na Avonech - používal slicky z GP2, taktéž od Bridgestonu.
Schumacher také nemohl testovat žádné díly, které se nacházejí na modelech z roku 2008 a 2009, ani ty připravované pro rok 2010.

Schumacher pravděpodobně nebude testovat na rovince, kde by mohl mít letošní vůz, ale nepomohlo by mu to s fyzickou přípravou. Ferrari navíc zbývají jen dva testy z osmi povolených a tým je chce využít k ověřování nových dílů před Monzou.
Mugello, kde dnes jezdil, je pro fyzickou přípravu vhodnější. Nemá sice velké množství rychlých zatáček, ale hodně změn směru, které krční svaly dobře prověří.

Nakonec odjel přibližně 35 kol dopoledne, ke kterým přidal 32 odpoledne. Nejrychlejší čas měl hodnotu 1:23,736, přičemž rekord trati je 1:18,704 s vozem z roku 2004.
„Sedět znovu ve voze Formule 1 byl dobrý pocit, i když je to staré auto z roku 2007 z oddělení F1 Clienti a se slicky z GP2, takže jsem neměl žádné srovnání. Ale po pár kolech jsem dokázal zajíždět vyrovnané časy a jsem s výkony spokojený. Teď musíme počkat, jak bude reagovat mé tělo a svaly v následujících několika dnech,“ zhodnotil test Schumacher.
Vytisknout

Diskuze: Schumacher je s testem spokojený

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Räikkönen se neobává návratu Schumachera

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  4. Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

  5. Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

  6. Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud