Cosworth: Naše motory budou konkurenceschopné

x-o, 20. července 2009, 21:49 Google+

Cosworth má dodávat motory třem novým týmům, ale někteří pochybují, že motory, které nebyly vyvíjeny od roku 2006, budou konkurenceschopné. Výkonný ředitel Cosworthu Routsis vysvětlil, že o výkony motorů nemá obavy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Cosworth se v minulých letech odklonil od návrhů a výroby kompletních motorů, momentálně se zabývá především elektronickými systémy pro letadla, lodě i automobily, konzultační činností a výrobou speciálních vysokovýkonných součástí jako písty nebo klikové hřídele. Vzhledem k tomu a k úspěšné historii Cosworthu by proto nedávalo smysl, aby firma vstoupila do jedné z nejsledovanějších disciplín s materiálem, který nemá odpovídající úroveň.

Tim Routsis z Cosworthu prohlásil, že před vstupem do F1 provedli analýzu, která potvrdila jejich konkurenceschopnost: „Týmy bez pochyby udělaly v poslední době ohromný pokrok v oblasti spolehlivosti. Dvě věci, na kterých opravdu záleží jsou ty, abychom poskytli spolehlivý a konkurenceschopný motor. Uvědomili jsme si, že nikdo nebude mít budoucnost, pokud se objevíme s neschopným motorem. Chtěli jsme si ověřit, že to, co děláme, má smysl. Takže jsme vytvořili komplexní model výkonů motorů pro rok 2010 a předali ho třetí straně - agentuře s největším množstvím dat. Zeptali jsme se: 'Kdybyste vzali výsledky třech letošních nejlepších týmů a vložili náš motor do jejich vozů, ovlivnilo by to výsledky závodů?' Protože to je nejvyšší měřítko konkurenceschopnosti motoru.
Výsledek, který jsme obdrželi říkal, že kdyby byl námi navržený motor v kterémkoliv z vítězných vozů, na jeho výhře by se nic nezměnilo. Kdyby byl v některém z vozů na druhých místech, byly by stále druhé, nebo by v jednom či dvou případech mohly vyhrát.“


Cosworthu zřejmě pomůže fakt, že se momentálně F1 neúčastní a může tak na svém motoru libovolně pracovat, zatímco jiní výrobci mají vývoj nejdůležitějších oblastí motoru zmrazen.
„Bude mnohem úspornější, bude mít omezovač na 18 000 otáček a ne na 20 000 a usilovně pracujeme na tom, abychom ho optimalizovali a získali kvalitní motor.
Dostali jsme možnost na pořádnou přestavbu. Naši konkurenti v uplynulých třech letech věnovali spoustu pozornosti oblastem, které mohli měnit, což znamená malý zisk za ohromné úsilí. My se snažíme zajistit, že se věnujeme těm oblastem, které znamenají velké zisky,“
řekl Routsis.

Firma se po ukončení dodávek motorů do F1 zbavila asi dvou stovek zaměstnanců, ale ti hlavní měli zůstat. Momentálně opět nabírá lidi, kteří zajistí dodávky pro tři týmy.
Routsis popřel, že by jejich motory byly podmínkou pro přijetí nováčků do F1 a dodal, že někteří uchazeči vypadli, protože neměli smlouvu na žádné motory, nebo nebyli schopni zajistit financování týmu na tři roky. Někteří z nich přesto zvažují stížnost k Evropské komisi.
Vytisknout

Diskuze: Cosworth: Naše motory budou konkurenceschopné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Henry Surtees zemřel při nehodě v F2 - anotační foto

Henry Surtees zemřel při nehodě v F2

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  2. "V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

  3. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  4. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  5. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  6. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud