Cosworth: Naše motory budou konkurenceschopné

x-o, 20. července 2009, 21:49 Google+

Cosworth má dodávat motory třem novým týmům, ale někteří pochybují, že motory, které nebyly vyvíjeny od roku 2006, budou konkurenceschopné. Výkonný ředitel Cosworthu Routsis vysvětlil, že o výkony motorů nemá obavy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Cosworth se v minulých letech odklonil od návrhů a výroby kompletních motorů, momentálně se zabývá především elektronickými systémy pro letadla, lodě i automobily, konzultační činností a výrobou speciálních vysokovýkonných součástí jako písty nebo klikové hřídele. Vzhledem k tomu a k úspěšné historii Cosworthu by proto nedávalo smysl, aby firma vstoupila do jedné z nejsledovanějších disciplín s materiálem, který nemá odpovídající úroveň.

Tim Routsis z Cosworthu prohlásil, že před vstupem do F1 provedli analýzu, která potvrdila jejich konkurenceschopnost: „Týmy bez pochyby udělaly v poslední době ohromný pokrok v oblasti spolehlivosti. Dvě věci, na kterých opravdu záleží jsou ty, abychom poskytli spolehlivý a konkurenceschopný motor. Uvědomili jsme si, že nikdo nebude mít budoucnost, pokud se objevíme s neschopným motorem. Chtěli jsme si ověřit, že to, co děláme, má smysl. Takže jsme vytvořili komplexní model výkonů motorů pro rok 2010 a předali ho třetí straně - agentuře s největším množstvím dat. Zeptali jsme se: 'Kdybyste vzali výsledky třech letošních nejlepších týmů a vložili náš motor do jejich vozů, ovlivnilo by to výsledky závodů?' Protože to je nejvyšší měřítko konkurenceschopnosti motoru.
Výsledek, který jsme obdrželi říkal, že kdyby byl námi navržený motor v kterémkoliv z vítězných vozů, na jeho výhře by se nic nezměnilo. Kdyby byl v některém z vozů na druhých místech, byly by stále druhé, nebo by v jednom či dvou případech mohly vyhrát.“


Cosworthu zřejmě pomůže fakt, že se momentálně F1 neúčastní a může tak na svém motoru libovolně pracovat, zatímco jiní výrobci mají vývoj nejdůležitějších oblastí motoru zmrazen.
„Bude mnohem úspornější, bude mít omezovač na 18 000 otáček a ne na 20 000 a usilovně pracujeme na tom, abychom ho optimalizovali a získali kvalitní motor.
Dostali jsme možnost na pořádnou přestavbu. Naši konkurenti v uplynulých třech letech věnovali spoustu pozornosti oblastem, které mohli měnit, což znamená malý zisk za ohromné úsilí. My se snažíme zajistit, že se věnujeme těm oblastem, které znamenají velké zisky,“
řekl Routsis.

Firma se po ukončení dodávek motorů do F1 zbavila asi dvou stovek zaměstnanců, ale ti hlavní měli zůstat. Momentálně opět nabírá lidi, kteří zajistí dodávky pro tři týmy.
Routsis popřel, že by jejich motory byly podmínkou pro přijetí nováčků do F1 a dodal, že někteří uchazeči vypadli, protože neměli smlouvu na žádné motory, nebo nebyli schopni zajistit financování týmu na tři roky. Někteří z nich přesto zvažují stížnost k Evropské komisi.
Vytisknout

Diskuze: Cosworth: Naše motory budou konkurenceschopné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Henry Surtees zemřel při nehodě v F2 - anotační foto

Henry Surtees zemřel při nehodě v F2

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  2. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  3. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud