McLaren bude KERS využívat do konce sezóny

Lucie Vyčichlová, 18. července 2009, 10:42 Google+

Martin Whitmarsh potvrdil, že McLaren bude pokračovat v používání systému rekuperace pohybové energie (KERS) i nadále. Tým z Wokingu je spolu s Ferrari jediným, jež od nasazování této technické novinky neupouští.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hamilton, Lewis

Hamilton, Lewis | foto: McLaren

Sdílejte článek

Šéf McLarenu potvrdil, že KERS přináší jeho týmu výhody a plánují ho do konce sezóny 2009 využívat. „Neuvažujeme o tom, že se ho zbavíme. Jsme šťastní, že je náš KERS tak silný,“ řekl Whitmarsh.

McLaren s použitím KERS v této sezóně experimentoval. Na některých okruzích (Silverstone) ho v závodě nepoužili, protože v souvislosti s charakterem trati by přinesl víc nevýhod, než výhod. Například v Německu to však byla právě tato technická novinka, které pomohla Kovalainenovi k bodové pozici, a nebýt defektu Hamiltonovy pneumatiky, mohl i druhý stříbrný vůz skončit vysoko.Whitmarsh poukázal na to, že auto bylo stavěné pro využívání tohoto prvku a stálo by hodně úsilí KERS z vozu vyjmout bez velkého poznamenání konkurenceschopnosti.

„Je vestavěný do auta. Kdybychom KERS vyjmuli, změnila by se celá charakteristika vozu, mohly by v tom být také nějaké přínosy, takže tak i tak nám přináší výhody. Je v našem zájmu pokračovat ve využívání KERS do konce sezóny. Alternativní strategií je předělat celé auto bez něho, a to by znamenalo hodně zdrojů a pozornosti odvedené od vývoje vozu pro příští rok,“ vysvětluje šéf McLarenu.

Whitmarsh zároveň objasňuje, že příští rok tým KERS využívat nebude, aby naplnil dohodu týmů sdružených ve FOTA. Přesto věří, že to byla dobrá investice.

„McLaren a částečně i Mercedes vložili do vývoje KERSU mnoho úsilí, ale v zájmu sportu jsme se shodli, že příští rok od něho ustoupíme. KERS je stále v pravidlech pro příští rok, ale shodli jsme se, že součástí nové éry formule jedna musí být spolupráce týmů. Musíme zapomenout na vlastní krátkodobé výhody v zájmu sportu jako celku. Akceptujeme, že většina týmů v F1 nechce KERS a jsme ochotní obětovat výhody, které nám teď nabízí,“ řekl Whitmarsh.



Vytisknout

Diskuze: McLaren bude KERS využívat do konce sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Startovní pole pro příští ročník má svou definitivní podobu

Startovní pole pro rok 2025. Převážná část týmů se změnami

Horner a Pérez se dohodli - Mexiko opět nebude mít v F1 svého zástupce

Očekávané je skutkem. Pérez končí, jeho nástupce je znám. Pouhý den po oznámení odchodu Mexičana

Signifikantní záběr hlavních hrdinů letošního ročníku

Sezóna F1 v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného

Gilles Villeneuve byl pro Waltera Wolfa ikonou

Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf

Mistr světa Max Verstappen

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," říká se Rosberg

Fanoušci týmu Ferrari - Tifosi

Vánoční výzva pro naše čtenáře, debatéry a vůbec všechny, co chodí rádi na www.F1NEWS.cz

Jediné představení „ventilátoru“ na trati - Grand Prix Švédska 1978

Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

Guanyu Zhou je jedním z několika pilotů, které příští rok už ve startovním poli neuvidíme (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 2025

Vyhráli sice „jen“ Pohár konstruktérů, ale McLaren a oba jeho piloti patřili k nejvýraznějším v letošním roce (ilustrační foto)

Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren

Checo Pérez se tentokrát vyvaroval chyb, ale zase doplatil na zmatky kolem traťových limitů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: je znát, že sezóna se chýlí ke konci

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Tost, Franz

Franz Tost je s Buemiho výkonmi spokojný

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Očekávané je skutkem. Pérez končí, jeho nástupce je znám. Pouhý den po oznámení odchodu Mexičana

  2. Startovní pole pro rok 2025. Převážná část týmů se změnami

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud