Pátek je poslední možností vzniku nové série

x-o, 9. července 2009, 12:41 Google+

Na včerejším jednání všech týmů a FIA došlo k další hádce. Týmy spadající pod asociaci FOTA nejsou oficiálně uznány jako účastníci příští sezóny Formule 1. Tím se obnovila hrozba vzniku konkurenční série, vzhledem k pokročilé době si ale FOTA musí pospíšit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Španělska (Barcelona)

GP Španělska (Barcelona) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Podle Whitinga (FIA) týmy FOTA nemají právo hlasovat o návrzích pravidel pro příští sezónu. Údajně kvůli tomu, že po dohodě mezi Mosleym, Ecclestonem a di Montezemolem nepodepsali šéfové týmů potřebnou dokumentaci. Nevěřili totiž Mosleyho slibu, že odejde a také chtěli nejdříve podepsat novou Concordskou dohodu.
Po této neshodě se zástupci zvedli a odešli, ještě téhož dne se pak setkali šéfové týmů FOTA v Londýně a projednávali další postup.

Je možné, že FIA podpis Concordské dohody oddaluje, aby týmy novou sérii nestihly založit. Podle mluvčího FIA je ale problém ve velkém rozsahu této smlouvy: „Týmy nám poslali materiál o 350 stranách. Domnívali jsme se, že bude vycházet z předchozí dohody a obsahovat jen malé změny, ale ve skutečnosti je v něm přibližně 100 modifikací. Kontrola vyžaduje čas. Není to tak, že odmítáme změny, jen se chceme poradit s právníky.“

Dalším problémem je jako obvykle samotný Mosley. FOTA se ho chce zbavit a zatím není jisté, že skutečně odejde. A i v případě, že svou část dohody dodrží, existuje možnost, že na své místo protlačí Jeana Todta, bývalého šéfa týmu Ferrari, který není z pohledu FOTA o mnoho populárnější volbou.
„Nejde o pravidla. FOTA se chce zbavit Mosleyho. Proto vyhledávají každou příležitost pro neshody,“ prohlásil zdroj z FIA.

FOTA se zřejmě také zbytečně obává práva veta, které nyní mají ostatní týmy (Williams, Force India, Manor, Campos a USF1). Po odchodu členů FOTA totiž ostatní odsouhlasili zákaz tankování, minimální hmotnost 620 kg i užší zadní pneumatiky. Podle Nicka Wirtha, technického ředitele Manoru, navíc nebudou mít nováčci žádné další výhody. Motory Cosworth budou mít omezovače otáček na 18 000 stejně jako ostatní, nové týmy jich budou mít k dispozici stejný počet jako stávající. Nováčci nevidí problém ani s postupným snížením nákladů na úroveň z počátku devadesátých let.

Těžko pochopitelný je i postup FIA. Nebyl totiž důvod FOTA připravit o hlasovací právo, když případné nevhodné změny může ještě odvolat Světová rada.

Tím, kdo přinutí obě strany k dohodě by měl být majitel komerčních práv, společnost CVC. Týmy jsou si vědomy, že CVC je může po odchodu žalovat o částky, které ohrozí existenci i těch nejsilnějších z nich a CVC naopak ví, že bez těchto týmů přijde F1 o svou hodnotu, takže ze zisků nebude schopná splácet svůj dluh.
Čas se krátí a k případnému oznámení nové série by mělo dojít během následujícího dne. Podle pozorovatelů bude patřit mezi ty nejnapínavější v celé sezóně.
Vytisknout

Diskuze: Pátek je poslední možností vzniku nové série

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Davidson, Anthony

Nissan angažoval Davidsona

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud