Dá se očekávat, že samotné vozy by se příliš nezměnily. Z technických pravidel by možná zmizely některé z posledních Mosleyho nápadů, jako KERS nebo pohyblivá přední křídla. Ve snaze udržet náklady na rozumné hranici by FOTA pravděpodobně zavedla své návrhy pro F1 jako například omezený počet variant podlahy nebo křídel za sezónu.
Nouze by zřejmě nebyla o tratě, nabízí se hned několik, jejichž majitelé nebyli schopni splnit Ecclestoneovy finanční požadavky. V šampionátu by figurovaly tradiční země jako Francie (Magny-Cours, Le Mans), Německo (Hockenheimring, nebo jiné), Anglie (Silverstone, pokud se dříve nedohodne s Ecclestonem) a Itálie (Imola, případně Mugello, které vlastní Ferrari). Vrátit by se mohly zámořské okruhy jako Montreal a Indianapolis, v exotičtějších zemích by se mohlo jednat o Kyalami v Jihoafrické republice nebo Losail v Kataru. Dále by se mohlo jet ve španělském Jerezu, portugalském Algarve, japonském Fuji a australském Adelaide.
Vypadnout by nemuselo ani Monako, které údajně nemá s F1 smlouvu. Princ Albert navíc při letošním závodě oznámil, že si nedokáže představit jeho organizaci bez Ferrari. S některými okruhy už údajně šéfové týmů FOTA jednají. Tratě, které mají s F1 smlouvy by navíc mohly požadovat jejich zrušení.
Další a jednou z nejdůležitějších kapitol jsou televize, které by šampionát vysílaly. I když je dost těch, které s F1 smlouvu nemají, o práva by se zřejmě popraly ty, které již závody vysílají. Italské RAI a Sky Italia mají mít ve smlouvách klauzuli, která jim zaručuje účast Ferrari a přejít by mohly i další, jako německá RTL a britská BBC. Produkt, který koupili (BBC za práva na 5 let zaplatila 200 milionů liber) by se totiž změnil tak zásadně, že by smlouvy mohly být prohlášeny za neplatné.
O názvu série se zatím jen spekuluje, je ale jasné, že přívlastek "světová" jí může udělit jen FIA. Podle sportovního řádu tak může učinit v podstatě podle své vlastní vůle (doslova "když FIA věří, že je to v zájmu sportu"). Název GP1 má zaregistrovaný Ecclestone, takže přichází v úvahu například GPC (Grand Prix Championship), nebo název založený na slově Formula (Formula *číslo*, nebo třeba Formula Elite).
Mezi hlavní komplikace patří smlouvy některých týmů s FIA a FOM (Ferrari už odstartovalo arbitráž, která rozhodne o platnosti jejich kontraktů) a náklady na vznik a samotný provoz nového šampionátu. Je potřeba například vybavit okruhy, sehnat komisaře a administrativní pracovníky a zajistit dopravu týmů a jejich vybavení po celém světě. To vše může stát miliony dolarů, které v současné ekonomické situaci nemusí být jednoduché sehnat, zvlášť když jde o nový nejistý byznys.
Tou nejdůležitější otázkou ale je, zda nová série vůbec vznikne. Týmy se pravděpodobně chtějí především zbavit samotného Mosleyho, což nemusí být jednoduché vzhledem k podpoře, kterou uvnitř FIA má. Sám navíc prohlásil (nebo spíše pohrozil), že pokud se spory brzy nevyřeší, bude v říjnu znovu kandidovat na post prezidenta FIA.
Jistou roli by mohl sehrát i fakt, že Ecclestone chce týmům nabídnout úplné zrušení rozpočtových stropů výměnou za jejich závazek k F1 do roku 2014. Podle Mosleyho ale o rozpočty nejde a týmy zkrátka chtějí získat vyšší moc ve Formuli 1: „Chtějí prostě získat kontrolu nad sportem a nad penězi. Je to jen fantazírování, oni to vědí a nikdy k tomu (vzniku nové série) nedojde.“
Ecclestone se zpočátku k problému nevyjadřoval, nyní ale prohlašuje, že pro vyřešení sporů udělá vše: „Jsem si jistý, že najdeme způsob, jak to vyřešit. Jsme tu my, FIA a týmy a tak by to mělo zůstat. Myslím, že nakonec všichni dostanou rozum a nezničí tento byznys. Každý by měl zůstat na svém místě a dělat svou práci.“