Nikoliv revoluční, ale evoluční TF104

Daniel Šupa, 17. ledna 2004, 21:40 Google+

Panasonic Toyota je v pořadí další stájí, jež představila svůj monopost pro rok 2004.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Nový monopost TF104 oficiálně prezentovala ve svém sídle v Kolíně nad Rýnem. Pod jeho konstrukcí je podepsán hlavní konstruktér Gustav Brunner. TF104 je evolucí svého předchůdce, i když se jedná o kompletně nový vůz. Letošní monopost má jasný cíl, snížit ztrátu na špičkové týmy zase o něco více, než se to podařilo modelu TF103.

„Vycházeli jsme z podobného principu, jako v případě TF103. Řídili jsme se filozofií Toyoty o postupném zlepšování. Jedná se tedy o evoluci, ne revoluci. Vozy TF103 a TF104 se mohou na první pohled jevit svým vzhledem podobné, ale my jsme se věnovali každé součástce, prostudovali ji, přepracovali a vylepšili její vlastnosti. Z loňského vozu jsme nic nepřevzali, každá součástka je lehčí, pevnější, spolehlivější a s celkově lepším výkonem,“ prohlásil při představení svého díla Gustav Brunner.

Keizo Takahashi, ředitel technické koordinace, dodal, že hlavní úsilí bylo věnováno aerodynamice, která je pro úspěch vozu klíčovou. Podle něj se technický tým snažil najít ten nejvýhodnější kompromis mezi aerodynamickou účinností a stabilitou TF104.

Posledním přípravným pracím přihlížel i nový technický ředitel stáje Mike Gascoyne, jenž k Toyotě přestoupil od Renaultu. „Celý konstrukční tým odvedl velmi dobrou práci. Vůz se zdá být solidním, ale musíme počkat na první testy, abychom viděli, jak dobrým skutečně je. 90% výkonu šasi je dáno aerodynamikou, a ta byla u TF104 prioritou. Nyní potřebujeme získat maximální krátkodobou efektivitu vozu, pilotů i celého týmu a souběžně s tím pracovat na dlouhodobém cíli, kterým je dostat Toyotu na špici startovního pole v budoucnu,“ řekl Gascoyne.

Nejnáročnější stránkou nového vozu byl asi motor. Podle nových předpisů musí agregát vydržet po celý závodní víkend a prioritou technického ředitele oddělení motorů bylo udržet dostatečný výkon při delší životnosti. „S novými pravidly jsme museli zdvojnásobit životnost motoru,“ prohlásil Luca Marmorini. „Základními hledisky bylo při návrhu RVX-04 zvýšit životnost a udržet charakteristiku a výkon motoru z roku 2003. Myslím si, že k úbytku výkonu v novém motoru nedojde a budeme na něm pracovat bez přestání až do prvního závodu v Melbourne. Věřím, že se s touto výzvou dokážeme vyrovnat.“


Foto: Panasonic Toyota Racing

Vytisknout

Diskuze: Nikoliv revoluční, ale evoluční TF104

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa, Felipe

Massa úspěšně zakončil první testy nové C 23

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  6. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud