Nikoliv revoluční, ale evoluční TF104

Daniel Šupa, 17. ledna 2004, 21:40 Google+

Panasonic Toyota je v pořadí další stájí, jež představila svůj monopost pro rok 2004.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Nový monopost TF104 oficiálně prezentovala ve svém sídle v Kolíně nad Rýnem. Pod jeho konstrukcí je podepsán hlavní konstruktér Gustav Brunner. TF104 je evolucí svého předchůdce, i když se jedná o kompletně nový vůz. Letošní monopost má jasný cíl, snížit ztrátu na špičkové týmy zase o něco více, než se to podařilo modelu TF103.

„Vycházeli jsme z podobného principu, jako v případě TF103. Řídili jsme se filozofií Toyoty o postupném zlepšování. Jedná se tedy o evoluci, ne revoluci. Vozy TF103 a TF104 se mohou na první pohled jevit svým vzhledem podobné, ale my jsme se věnovali každé součástce, prostudovali ji, přepracovali a vylepšili její vlastnosti. Z loňského vozu jsme nic nepřevzali, každá součástka je lehčí, pevnější, spolehlivější a s celkově lepším výkonem,“ prohlásil při představení svého díla Gustav Brunner.

Keizo Takahashi, ředitel technické koordinace, dodal, že hlavní úsilí bylo věnováno aerodynamice, která je pro úspěch vozu klíčovou. Podle něj se technický tým snažil najít ten nejvýhodnější kompromis mezi aerodynamickou účinností a stabilitou TF104.

Posledním přípravným pracím přihlížel i nový technický ředitel stáje Mike Gascoyne, jenž k Toyotě přestoupil od Renaultu. „Celý konstrukční tým odvedl velmi dobrou práci. Vůz se zdá být solidním, ale musíme počkat na první testy, abychom viděli, jak dobrým skutečně je. 90% výkonu šasi je dáno aerodynamikou, a ta byla u TF104 prioritou. Nyní potřebujeme získat maximální krátkodobou efektivitu vozu, pilotů i celého týmu a souběžně s tím pracovat na dlouhodobém cíli, kterým je dostat Toyotu na špici startovního pole v budoucnu,“ řekl Gascoyne.

Nejnáročnější stránkou nového vozu byl asi motor. Podle nových předpisů musí agregát vydržet po celý závodní víkend a prioritou technického ředitele oddělení motorů bylo udržet dostatečný výkon při delší životnosti. „S novými pravidly jsme museli zdvojnásobit životnost motoru,“ prohlásil Luca Marmorini. „Základními hledisky bylo při návrhu RVX-04 zvýšit životnost a udržet charakteristiku a výkon motoru z roku 2003. Myslím si, že k úbytku výkonu v novém motoru nedojde a budeme na něm pracovat bez přestání až do prvního závodu v Melbourne. Věřím, že se s touto výzvou dokážeme vyrovnat.“


Foto: Panasonic Toyota Racing

Vytisknout

Diskuze: Nikoliv revoluční, ale evoluční TF104

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa, Felipe

Massa úspěšně zakončil první testy nové C 23

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud