Šéf závodní divize Mercedesu Norbert Haug nicméně opakovaně odmítl přidání se na stranu rebelů, zatímco jim diplomaticky vyjádřil podporu - resp. principům vyjádřeným aliancí týmů FOTA. Že by musel McLaren nějak oplatit měkký rozsudek, jejž vynesla FIA za aféru s mystifikováním komisařů po Velké ceně Austrálie?
"Stále máme nejasnosti ohledně pravidel a Concordské dohody. A ty musíme vyřešit před tím, než podáme přihlášku," řekl Haug. Pak připustil, že je možné, že tyto věci budou McLarenu jasné ještě před 29. květnem.
"Na Ferrari musíte pohlížet poněkud odlišně. Není navíc jednoduché snížit počet zaměstnanců z 1000 na polovinu během jednoho dne, to je velký skok. Bylo by to jednodušší například pro Williams, takže doufám, že nalezneme kompromis," dodal Haug. Pro týmy to byl trochu šok, když zjistili, jaké vymoženosti mělo Ferrari - nejen finanční výhody, ale i nedávno odhalené právo veta.
Haug na závěr poznamenal ještě jednu zajímavou věc - týmy zatím nerozjely žádné plány na vlastní šampionát. To by nahrávalo vítr spíše do plachet FIA. Obě strany (týmy a FIA) se svou zdánlivou neoblomností snaží zastrašit tu druhou. Věřím, že nakonec nedojde k patu jako před několika lety při zavádění platových stropů v NHL. A byl bych spíše rád, pokud by slevila FIA. Koukat na seriál, do které se může díky dostupností přihlásit kterákoliv "garážová firma," by již nebylo tak lákavé. Formule 1 by mohla snadno přijít o pomyslnou královskou korunu motosportu s puncem exluzivity.