„Chci vám osobně poděkovat za četné zprávy vyjadřující podporu, které jsme dostali během posledních hodin z celého světa na naší internetové stránce a prostřednictvím e-mailu. Je důležité vědět, že s podporou našich fanoušků můžeme počítat a že s námi sdílejí důvody, které nás k takovému rozhodnutí vedly,“ děkuje di Montezemolo.
„Kdybychom byli donuceni opustit šampionát, jehož součástí jsme byli posledních 60 let a kde jsme stanovili všechny rekordy ve vítězstvích, je to proto, že chtějí změnit povahu jeho původních hodnot.
Kdyby k tomu opravdu došlo, pak musím říct, že naše vozy budou jezdit v jiných soutěžích, kde, a tím jsem si naprosto jist, najdou nadšení a vášeň milionů fanoušků následujících nás na každém kroku. Závody jsou součástí DNA Ferrari a to se nikdy nezmění.“
K výhružkám o odstoupení Ferrari se vyjádřili i samotní jezdci. „Rozumím tomu, proč společnost došla až do tohoto bodu. Myšlenka na šampionát o dvou rychlostech, s vozy, které budou mít povoleny například pohyblivá křídla a motory bez omezovače je absurdní.
Tento rok už jsme viděli, že nejistota v pravidlech vedla ke zmatení nás, ale především fanoušků. Představte si, co by se dělo s pravidly pro rok 2010.
Pro jezdce je závodění s Ferrari snem a ten můj se splnil. Ferrari pro mě bylo synonymem závodění už od dětství. Proto jsem přesvědčen, že i když tým opustí Formuli 1, přijdou jiné soutěže, kde bude možné obdivovat Ferrari na trati,“ říká Felipe Massa.
„Je těžké představit si Formuli 1 bez Ferrari. Když jsem jezdil za McLaren, tým z Maranella byl měřítkem, soupeřem, se kterým se srovnáváte. Když jsem sem přišel, pochopil jsem, že to není jen tým, je to legenda zvěčněná svými silničními i závodními vozy.
Vždy jsem rád závodil s čímkoliv, co má motor, a Formuli 1 jsem považoval za vrchol motorsportu z pohledu konkurence i technologii. Pokud by tu opravdu byla pravidla, která nastavila FIA, bylo by těžké si představit Formuli 1 takovou, jaká byla dosud.
Nedokážu si představit, že spolu jezdci soupeří ve vozech postavených podle odlišných pravidel, to by nebylo dobré pro sport samotný ani pro fanoušky. Bylo by špatné, kdyby se to stalo, a rozumím tomu, že společnost jako Ferrari uvažuje o přesunu jinam," dodává Kimi Räikkönen.
Jedinou automobilkou, která zatím odchodem nevyhrožuje, je Mercedes. Norbert Haug je také proti dvěma sadám pravidel, ale věří, že se celá situace dá vyřešit. Dodává ale, že odhodlání ostatních týmů jako je Ferrari odejít je skutečné a nejde jen o politickou hru.