Tým BMW Sauber nasadil systém KERS na začátku sezony do vozu Nicka Heidfelda, druhý pilot Kubica, který je těžší, jezdil bez něho. Stáj se však před pár dny nechala slyšet, že míní také Kubicův monopost upravit tak, aby mohl KERS využívat, mohlo by k tomu dojít už během tohoto závodního víkendu, v pátečních trénincích na Velkou ceny Číny. Problém je v tom, že systém KERS je sám o sobě dost těžký.
"Musíme to nejdřív vyzkoušet," řekl Kubica. "Z našeho pohledu přinesl KERS v Austrálii i v Malajsii výhody. Existují samozřejmě i nevýhody, které jsou v mém případě větší než u lehčích pilotů. Ale věřím, že plusy nakonec převáží," dodal polský pilot, který měří 184 cm a váží 71 kg a patří tak mezi nejtěžší jezdce v F1. Jeho stájový kolega Heidfeld je o 20 cm menší a o 12 kg lehčí. "Problémem je vyvážení auta. Na zadní kola pak působí větší tlak, což samozřejmě ovlivňuje přilnavost," vysvětlil Kubica.
Rozhodnutí zatím nejsou ve stáji Renault, která KERS také využívala od začátku sezony. Podle vyjádření pilota Fernanda Alonsa je to zatím otevřené.