Vůz poutal zaslouženou pozornost všech zúčastněných při slavnostním odhalení na okruhu ve Valencii, kde by měl mít i první premiéru na dráze během dnešního odpoledne.
Nový FW26 zaujme na první pohled svým až avantgardním designem nosu poněkud více skloněným a protaženým držáky předního bohatě profilovaného spoileru. Také kryt motoru dostal jiný tvar. Přes plynulé linie působí monopost stáje z Grove daleko agresivnějším výrazem, jeho hmoty jsou však rovnoměrně vyvážené. Proti poněkud konvenčním předchůdcům vsadil tentokrát konstrukční tým technického ředitele Patricka Heada na netradiční tvary.
„Naše cíle jsou jasné, vyhrát všechny závody sezony, převzít vládu od Ferrari a rozšířit sbírku o další tituly. Bylo by chybou začínat sezonu s jinými cíli,“ prohlásil šéf stáje Sir Frank Williams.
Šéfinženýr Sam Michael při slavnostním odhalení nového vozu opět přiznal, že v roce 2003 utrpěl tým slabší konkurenceschopností v úvodu sezony. „Vyladění vozu stálo mnoho času a urychlení vývoje v případě letošního monopostu jeho brzkým představením, je více než jasným důkazem toho, že jsme se z našich neúspěchů poučili,“ dodal Sam Michael.
Srdcem FW26 je nově zkonstruovaný desetiválcový motor BMW P84. Šéf BMW Motorsport Mario Theissen připustil, že je nový motor v některých ohledech mohutnější kvůli novým technickým předpisům, týkajících se životnosti motorů. Ubezpečil však, že BMW udělalo maximum proto, aby nepříznivý nárůst váhy eliminovalo: „Maximální snížení ztrát výkonu při požadované životnosti bylo našim hlavním cílem.“
Slavnostnímu stažení plachty byli přítomni oba závodní jezdci Juan Pablo Montoya i Ralf Schumacher. Zatímco Němec hovořil o vysokých očekáváních a svých i týmových ambicích, Kolumbijec se vrátil k loňskému roku a pevně doufá, že letošní náskok dvou měsíců přinese zaslouženou odměnu za tvrdou práci celé stáje.
Foto: BMW WilliamsF1 Team