Stáje sdružené v asociaci FOTA hledají spolu s FIA možnosti snížení nákladů na provoz týmu F1 a v době finanční krize by si rády přilepšily zvýšenými odměnami od Bernieho Ecclestonea.
Z prodeje autorských práv plynou na účet bank držících akcie obrovské sumy, ale chytrý a protřelý Brit nedá zpět snadno ani jediné jedno euro.
„Pokud nebudou náklady na provoz týmu tak vysoké jako dosud, logicky bychom jim měli platit méně peněz. Je však nanejvýš pravděpodobné, že s tím souhlasit nebudou. Nějakou dohodu ale určitě nakonec uděláme a možná vezmou i menší peníze,“ uvedl aktuálně Ecclestone.
Jde zcela jistě o protitah na velké šachovnici, ale jak s tím souvisí druhá záležitost se třemi vozy jedné stáje?
„Když můžou výrobci dodat více motorů než jen pro svůj vlastní tým, proč by nemohli postavit o jeden monopost víc? Je jedno, jestli budou na startu soukromé nebo tovární týmy, hlavně když bude plný startovní rošt.“
Pokud by skutečně bylo možné postavit tři vozy na dráhu, který tým by mohl a na který už by místo nezbylo? Startovní rošt je omezen na 24 monopostů, budou zase předkvalifikace?
Když budou bodovat tři vozy jedné stáje, získají za rok více bodů a tím i více peněz od Ecclestonea, je to nová motivace pro silné, aby došlo k vetknutí klínu do netradičně jednomyslného chování všech stájí?
Nebo půjde o argument: „Nechtějte ode mne více peněz, vezměte je sponzorům, když je bude na dráze vidět o třetinu více!“
Na další pokračování šachové partie si musíme však nějaký čas počkat…