Byly doby, kdy se Schumacher z téměř ztraceného závodu dostal do čela nebo na dostatečně bodově hodnocenou pozici a nikdy nezapomněl připomenout, že svoji důležitou úlohu sehrála špičkově vycházející strategie. A za tu byl odpovědný tehdejší technický ředitel rudé stáje Brawn.
Čas poskočil a Ross Brawn vyměnil funkci i zaměstnavatele. Přijal angažmá u Hondy s jasným cílem, vyvést propadající se stáj z bludného kruhu do předních pozic výsledkových listin. Jeden by už Hondě nějaký ten posun vpřed i přál a nejen zraky a modlitby akcionářů automobilky se k Brawnovi vztahují.
„Pro mne je měřítkem BMW. Udělali skvělou práci a vím, že mají ještě vyšší cíle. Myslím si ale, že máme lidi a zdroje, abychom se dostali na jejich úroveň. Když se nám to podaří, můžeme být spokojeni,“ uvedl Brawn k svému vpravdě odvážnému výhledu na příští sezonu.
Svůj optimismus však záhy raději zmírnil. „Naše konkurenceschopnost bude záviset od práce, kterou odvedeme my, ale i jiné týmy. Těžko můžeme předvídat, jak nová pravidla ovlivní formu toho kterého auta, ale obecně předpokládám, že se pole ještě více stmelí.“
Bez ambicí to nejde, ale každý si umí představit, jak těžké je získat na konkurenci jednu jedinou desetinu vteřiny. Přitom to musí platit v prvním kole i v dalších dvaceti a nejen za tepla, ale i za chladných a deštivých podmínek, na technické i rovné trati, v provozu i mimo něj...